اخبار داغ

هندبال قهرمانی آسیا| استرالیا، نخستین حریف ایران در دمام/ مصاف کانگورهای اقیانوسیه

هندبال قهرمانی آسیا| استرالیا، نخستین حریف ایران در دمام/ مصاف کانگورهای اقیانوسیه
استرالیا حریف گمنام اما سرسختی برای تیم ملی ایران در رقابت‌های آسیا به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ایران فردا (سه شنبه) از ساعت 18:30 در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا می‌رود. تیمی که در کارنامه‌اش کسب عنوان دوازدهم المپیک به چشم می‌خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تیم ملی هندبال استرالیا که در سال ۱۹۹۴ نخستین تجربه حضور خود در رقابت‌های بین المللی را با کسب قهرمانی در مسابقات اقیانوسیه داشته، بجز سال ۲۰۰۸ همواره قهرمان این منطقه بوده و تنها کشور کوچک «کالدونیای نو» که از مستعمرات فرانسه در اقیانوس آرام است، یکبار توانسته نوار قهرمانی‌های استرالیا را در این منطقه قطع کند.

,

همچنین نکته قابل توجه در خصوص استرالیا آن است که تیم ملی هندبال این کشور در المپیک سیدنی توانست مقام دوازدهم را کسب کند.

,

آنها در 7 دوره حضورشان در مسابقات جهانی به‌عنوان نماینده اقیانوسیه، 6 بار مقام بیست و چهارم و یکبار نیز مقام بیست و یکم را کسب کرده‌اند.

,

در سال ۲۰۱۴ فدراسیون جهانی هندبال تصمیم گرفت سهمیه مستقیم اقیانوسیه که همواره استرالیا آن را تصاحب می‌کرد را قطع کند تا استرالیا در قالب مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه رقابت‌های جهانی شانس خود را امتحان کند.

,

نخستین تجربه حضور استرالیا در آسیا در سال ۲۰۱۸ به مقام یازدهم و دومین تجربه در سال ۲۰۲۰ به مقام دوازدهم این رقابت‌ها منتهی شد.

,

چهره شاخص و گلزن اصلی تیم استرالیا در رقابت‌های آسیایی «کارل وارنر» است که در دیدارهای دوستانه هفته گذشته مقابل امارات هم چندین گل را به ثمر رساند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه