اخبار داغ

نشست باقری با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی

نشست باقری با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی
نشست مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در وین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) ۲۷ دی ماه به وقت محلی با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) عضو برجام در هتل کوبورگ شهر وین به گفتگو نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
علی باقری و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی روز جمعه ۲۴ دی ماه در پی تفاهم انجام شده و به منظور انجام مشورت ها با پایتخت ها به کشورهای متبوعشان بازگشتند. باقری امروز دوباره به وین بازگشت و رایزنی ها در سطح مذاکره کنندگان ارشد آغاز شد. در دو روز گذشته نیز نشست های کارشناسی در وین در جریان بود.
,
 
,
بر همین اساس دیروز (یکشنبه) نشست کارگروه رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین در برگزار شد. علاوه بر این جلسه کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) هم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برپا شد.
,
 
,
به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات وین با بیان اینکه اختلافات مهمی باقی مانده و البته بن‌بست لاینحلی نداریم، گفت:‌ بسیاری از جداول و ستون‌های این جداول آماده شده و بخشی از پرانتزها نیز پاک‌سازی و توافقات درباره ایده‌ها تا حدود بسیار زیادی انجام شده و در حال تبدیل به جملات و کلمات هستند.
,
 
,
شهر وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و تا روز جمعه ۲۴ دی ماه با حضور مذاکره کنندگان ارشد ادامه داشت. براساس تفاهم حاصله مذاکره کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها دو روز وین را ترک کردند و باز امروز مجدد علی باقری به وین بازگشت. البته نشست‌های کارشناسی در این مدت متوقف نشد و ادامه داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه