اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

هیچ بانکی نمی‌تواند مقابل اجرای قانون جهش تولید مسکن قرار گیرد/ طرح موضوع استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن در کمیسیون عمران

هیچ بانکی نمی‌تواند مقابل اجرای قانون جهش تولید مسکن قرار گیرد/ طرح موضوع استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن در کمیسیون عمران
اسماعیل حسین زهی با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن، به آنها جریمه تعلق می‌گیرد، گفت: در صورت استنکاف بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور، موضوع در کمیسیون عمران مجلس نیز قابل پیگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین‌زهی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: در  قانون جهش تولید مسکن برای بانک‌ها یا دستگاه‌های متولی در صورت قصور نسبت به اجرای قانون مذکور جرایمی پیش شده است.

وی با بیان اینکه الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن به آنها ابلاغ شده، افزود: هر بانکی که از پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن استنکاف کند علاوه بر جرایمی که به آن تعلق می گیرد، مطابق قانون، انفصال از خدمت هم خواهد شد برهمین مبنا قاعدتا هیچ بانکی نمی تواند مقابل این قانون قرار بگیرد.

حسین زهی با تکذیب این موضوع که برخی از بانک‌ها تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن را پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: این تسهیلات در بودجه بانک‌ها پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر مربوطه متولی پیگیری موضوع پرداخت تسهیلات طرح جهش تولید مسکن توسط بانک‌ها است البته این موضوع گریبانگیر چند وزارت خانه دیگر هم است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن، به آنها جریمه تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور، موضوع در کمیسیون عمران مجلس نیز قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن طبق برنامه پیش می‌رود، افزود: وظیفه ذاتی راه و شهرسازی تامین زمین و ساماندهی ثبتنام های انجام شده از طریق سامانه مربوطه است.

حسین زهی تصریح کرد: خوشبختانه در برخی از استان‌ها واحدهای طرح جهش تولید مسکن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در برخی از استان‌ها نیز این آمادگی وجود دارد که در دهه مبارک فجر نسبت به آغاز عملیات اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه