اخبار داغ

پیشنهادهای امام جمعه بهمئی برای اشتغالزایی؛

اشتغال‌زایی را به سمت استارتاپ‌ها و‌ کسب و کارهای اینترنتی سوق دهیم

اشتغال‌زایی را به سمت استارتاپ‌ها و‌ کسب و کارهای اینترنتی سوق دهیم
حجت‌الاسلام افروغی گفت: با آموزش هدفمند و اختصاص دادن سرمایه اولیه، اشتغال زایی را به سمت استارت اپ ها و‌کسب و کارهای اینترنتی ببریم و باید اشتغال زایی اینترنتی را گسترش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی درهمایش کارگروه اشتغال زایی صندوق های قرض الحسنه که با محوریت اشتغال زایی در سالن شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد، گفت: مشکلی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این است که کار دولتی با حقوق ثابت را می پذیریم اما از کار تولیدی و گرفتن تسهیلات برای اشتغال زایی گریزان هستیم و این یک مشکل بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این نگاه را رفع کنیم گام بلندی برای پیشرفت و اشتغال زایی آن هم در این شرایط سخت انجام داده ایم.

,

افروغی در خصوص معنای واقعی سواد در جوامع پیشرفته گفت: اینگونه نیست که اگر ما ارشد یک رشته ای را بگیریم با سواد و دانا هستیم، بلکه اگر در رشته خود توان و سواد اجرایی کردن آن علم را نداشته باشیم ،قطعا بی سواد هستیم.

,

امام جمعه شهرستان بهمئی در بحث آموزش در زمینه استارت آپ ها و علم و آگاهی در این حوزه ها در شهرستان بهمئی گفت: ما باید با آموزش هدفمند و اختصاص دادن سرمایه اولیه، اشتغال زایی را  به سمت استارت اپ ها  و‌کسب و کارهای اینترنتی ببریم و باید اشتغال زایی اینترنتی را گسترش دهیم.

,

وی در ادامه گفت: خیلی از مشاغل نیاز به فضای خاصی ندارند اما نیاز مبرم به آموزش و‌سواد در آن زمینه دارند و ما می توانیم با آموزش مناسب در کسب کارها، ایجاد شغل مناسب کنیم و به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

,

افروغی در خصوص آموزش و راه اندازی نت ورک ها در شهرستان بهمئی گفت: اگر در بحث نتورک ها آموزش لازم و هدفمند داشته باشیم می توانیم در زمینه اشتغال زایی و فروش محصولات حاصل از این اشتغال زایی ها، در بستر فضای اینترنتی در شهرستان بهمئی، انقلاب بزرگی در زمینه اشتغال زایی رقم بزنیم.

,

وی در خصوص ایده ایجاد شغل در شهرستان بهمئی گفت: می توان با ایده مناسب و‌ مطالعه دقیق مثلا در بحث پالایشگاه بید بلند ۲، که حدود ۵۰ هزار نفر مشغول کار هستند و ما اگر بتوانیم با ایجاد کارگاه خیاطی در شهرستان بهمئی، بخش اعظمی از لباس کار مورد نظر شرکتهایی که در این پالایشگاه در حال کار هستند را تامین کنیم، بخش زیادی از بیکاری در این شهرستان را می توانیم حل و برطرف کنیم. 

,

امام جمعه شهرستان بهمئی در خصوص ایجاد مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی گفت: اگر یک مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی راه اندازی شود،حدود ۲تا ۳ کارگاه تامین مواد مصرفی برای پالایشگاه بید بلند۲ نیاز دارد ،و هر کارگاه ۵۰ الی ۶۰ نیرو نیاز دارد، و‌ ما می توانیم با راه اندازی چنین پروژه ای اشتغال زایی مهمی و چشمگیری در شهرستان بهمئی ایجاد کنیم. 

,

در ادامه علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی گفت :امیدواریم این موضوع و این نشست ها تاثیر مثبت در بخش اشتغال زایی ایجاد کنند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ممنوعیت صادرات فلفل دلمه رنگی به کشور روسیه، گلخانه داران شهرک غدیر شهرستان بهمئی با مشکل جدی مواجه هستند و متحمل ضررهای سنکین هستند، و ما از صندوق کار آفرینی امید و از مسئولین ادارات و بانکهای استانی و شهرستانی، باتوجه به اینکه صادرات این محصول دچار مشکل و ممنوعیت شد، انتظار همکاری با این گلخانه داران را داریم ، کما اینکه ماهم به صورت جدی  پیگیر رفع مشکل این عزیزان هستیم.

,

وی در پایان گفت :از برگزاری این نشست ها بسیار خرسند هستیم و اعلام آمادگی و همکاری هرچه بیشتر را با صندوق قرض الحسنه و‌کار آفرین امید برای اشتغال زایی در شهرستان بهمئی را می نماییم.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه