اخبار داغ

پاسکاری از این پیمانکاری به پیمانکار دیگر!

سریال تکراری بی قانونی نسبت به کارگران کنترل بلیط

سریال تکراری بی قانونی نسبت به کارگران کنترل بلیط
تعدادی از کارگران این بخش به نمایندگی از سایر همکاران خود طی تماس های مکرر با تحریریه تبریزبیدار خواستار پیگیری مجدد این رسانه نسبت به مطالبات به حق خود شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، مشکلات کارگران کنترل بلیط شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز از دوره مدیریت قبلی شهری به دوره جدید انتقال یافته و هر بار که رسانه ها به آن پرداخت می کنند، شهرداری بعنوان مُسکن مقطعی، بخشی از مطالبات را پرداخت کرده و جوابیه ای هم به رسانه ها ارسال می کند و با گذشت زمان؛ باز روز از نو و روزی از نو!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

تعدادی از کارگران این بخش به نمایندگی از سایر همکاران خود طی تماس های مکرر با تحریریه تبریزبیدار خواستار پیگیری مجدد این رسانه نسبت به مطالبات به حق خود شده اند.

,

یکی از آنها می گوید: کارگران کنترل بلیط شرکت واحد اتوبوسرانی سال هاست تحت قرارداد شرکتی باحقوق ناچیز زندگی بخور نمیر خود را می گذرانند.

,

بی قانونی به اسم قانون کار؟!

, بی قانونی به اسم قانون کار؟!,

وی ضمن قدردانی از تبریزبیدار و سایر رسانه ها و فعالین اجتماعی بجهت پیگیری های قبلی و سلب قرارداد پیمانکار قبلی می گوید: بعد از مناقصه، شرکت همشهری ابتدا شرایط بهتری نسبت به گذشته برای کارگران مهیا کرد اما بعد از شش ماه به بهانه ضرر کردن، از ادامه کار منصرف شد و الان تحت قرارداد شرکت دیگری هستیم.

, تبریزبیدار,

این کارگر کنترل بلیط در مورد مشکلات کنونی کارگران می گوید: به اسم قانون کار حقوق می دهند چیزی به نام اضافه کاری نداریم و معوقات پرداختی زیادی داریم.

,

وی ادامه می دهد: حق مسکن و حق اولاد به ما تعلق نمی گیرد در حالی که طبق قانون کار باید پرداخت شود و جالب اینکه فیش حقوقی هم به ما نمی دهند.

,

کی دیگر از کارگران ضمن تصریح بر مشکلات فوق الذکر می گوید: کارگری که شب چله، چهارشنبه سوری، اضافه کاری، مرخصی، حق مریض شدن و تعطیلی ندارد، چگونه با حقوق بخورنمیر زندگی کند؟

,

وی ادامه می دهد: همین حقوق را هم با منت می دهند و نکته جالب اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی مدعی نظارت به شرکت است.

,

این کارگر از مسئولین و مدیران شهری نیز گلایه کرده و می گوید:اصلا در شرایط خوبی نیستیم و هیچ مسئولی به ما توجهی ندارد.

,

در حاشیه جلسه شورای شهر موضوع را با شهردار تبریز در میان می گذاریم تا پاسخ او را بشنویم.

,

عباس رنجبر به تبریزبیدار می گوید: شهرداری قرارداد و بکارگیری این کارگران را به یک شرکت محول کرده و باید از طریق قانونی به مشکلات شرکت ورود پیدا کنیم.

, تبریزبیدار,

وی در عین حال تاکید می کند: باید پرداختی ها و شکل قرارداد آنها بررسی شود.

,

بیگاریِ ۱۵ ساعته

, بیگاریِ ۱۵ ساعته,

حجت الاسلام سید محمدکاظم زعفرانچیلر عضو شورای شهر تبریز نیز در این باره به تبریزبیدار می گوید: این کارگران روزانه در فضای یک متر در یک متر ایستگاه ها  ۱۵ ساعت کار می کنند و چون نیاز دارند اگر تایم کاری آنها ۱۷ ساعت هم باشد مجبور هستند که بمانند!

, تبریزبیدار,

وی تاکید بر اینکه عملا از این کارگران بیگاری می کشند، می افزاید: این نوع رفتار با آنها نوعی برده داری است.

,

این عضو شورای شهر تبریز می گوید: آنها در زیر مجموعه ما کار کرده و حقوق می گیرند لذا باید طبق قانون کار از آنها کار خواسته شود و حقوق شان هم با قانون کار پرداخت شود.

,

پیگیری های چند روزه تبریزبیدار از مدیرعامل جدید شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نتیجه خاصی نرسید و پاسخی حتی در حد پیامک هم دریافت نگردید، هر چند این رویه در دوره مدیرت قبلی نیز حاکم بود و صرفا بعد از انتشار گزارش به جوابیه روابط عمومی بسنده می شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه