اخبار داغ

معاون وزیر علوم در یزد مطرح کرد؛

اجرای طرح «دستیار فناوری» در سطح کشور/ برنامه ویژه وزارت علوم برای دانشجویان

اجرای طرح «دستیار فناوری» در سطح کشور/ برنامه ویژه وزارت علوم برای دانشجویان
خیرالدین معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری در سطح کشور، گفت: وزارت علوم برای دانشجویان علاقه‌مند به علم و فناوری برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی خیرالدینمعاون وزیر علوم پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دانشگاه یزد با بیان اینکه این دانشگاه نگین خردورزی خطه کویر است، گفت: کاملاً با این دانشگاه آشنا هستم و می دانیم جامعه دانشگاهی یزد در سطح کشور فعال و موفق هستند. جای بسیار خوشبختی است که بزرگترین قنات دنیا با طولی حدود 80 کیلومتر با 700 سال عمر در یزد قرار دارد که نشان از دانش بنیان بودن فعالیت های پیشینیان آنها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه دانشگاه نسل چهارم دانشگاه‌هایی است که کارآفرین با مسئولیت اجتماعی هستند، گفت: نمی‌تواند دانشگاه وجود داشته باشد ولی نتوانیم مشکلات خود دانشگاه را رفع کنیم، به همین دلیل نیازمند دانشگاه جامع محور هستیم.

,

خیرالدین افزود: ما مسائل بسیاری زیادی داریم که دانشگاه می‌تواند برای حل آن وارد شود و ما در تولید علم رتبه 15 و در منطقه، ایران رتبه اول است و با رتبه دوم فاصله زیادی داریم اما از نظر فناوری رتبه 75 دنیا و در نوآوری رتبه 120 هستیم که پیامی دارد البته اخیراً هم به رتبه 60 دست یافتیم.

,

معاون وزیر علوم گفت: این رتبه‌ها نشان می‌دهد که ما موفق نبودیم که مباحث علمی را به ثروت تبدیل و تجاری سازی کنیم و تحقیقات خود را در راستای رفاه جامعه تبدیل سازیم.

,

وی اضافه کرد: از چهار تحقیقی که در دنیا انجام می‌شود سه تحقیق به قرارداد و به رفع مشکلات منتهی می‌شود و این خواهش را داریم که رویکردها را تغییر دهیم تا بتوانیم به خواسته‌هایمان دست یابیم.

,

ارتباط دانشگاه با صنعت همیشه به عنوان حلقه مفقوده بوده است

, ارتباط دانشگاه با صنعت همیشه به عنوان حلقه مفقوده بوده است, ارتباط دانشگاه با صنعت همیشه به عنوان حلقه مفقوده بوده است,

خیرالدین با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت همیشه به عنوان حلقه مفقوده بوده است، اضافه کرد: پیشنهاد وزارت علوم این است که پلتفرم و سامانه‌ای را ایجاد کنیم که بتوان تمام نیازها، ایده‌ها و توانمندها را جمع آوری کند.

,

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه به دنبال طراحی نقشه نیاز جامع کشور هستیم خاطرنشان کرد: زمانی که همه مسائل در یک جا جمع آوری شد، همه اساتید علمی و دانشگاهی می توانند پیشنهادات و ایده‌های خود را برای رفع آن بیان و سرمایه گذاران نیز در بخش‌های نیاز و ایده می توانند سرمایه گذاری کنند.

,

وی با ابراز تاسف از اینکه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا کاربرد ندارند اذعان داشت: سالانه 850 هزار دانشجوی ارشد و دکترا فارغ التحصیل می‌شوند و باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که بخشی از این پایان‌نامه‌ها در بستر سامانه‌هایی که توسط وزارت علوم راه اندازی خواهد شد، احصا ‌شوند تا بتوانند مشکلی از کشور را حل کنند.

,

خیرالدین در پایان با بیان اینکه طرح دستیار فناوری در وزارت علوم فناوری و تحقیقات پیشنهاد شده است، افزود: این طرح میزبان پارک علم و فناوری خواهد بود و دانشگاه می‌تواند دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا که علاقه‌مند به حوزه علم و فناوری است معرفی کنند و آنها نیز همزمان با درس خواندن به بخش فناوری کمک کنند و به این دانشجویان به ازای مقطع تحصیلی بین 1 تا 3 میلیون پرداخت شود.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه