اخبار داغ

مدیر منطقه‌ای بورس البرز:

سال گذشته، بازار بورس ۵ ماه به اندازه ۲ سال رشد کرد

سال گذشته، بازار بورس ۵ ماه به اندازه ۲ سال رشد کرد
علیرضا نصرتی‌فر گفت: سال گذشته، بازار بورس در حدود ۵ ماه به اندازه ۲ سال رشد کرد و اکنون رشد آن با روند ملایم پیش می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر منطقه ای بورس البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هر بازاری نوسان دارد، رشد شاخص بورس در سال گذشته بیش از حد انتظار بود.

علیرضا نصرتی‌فر ادامه داد: سال گذشته، بازار بورس در حدود ۵ ماه به اندازه ۲ سال رشد کرد و اکنون رشد آن با روند ملایم پیش می رود.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۹ شاخص بورس ۵۰۰ هزار بوده و اکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم این شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار است و در مجموع به طور میانگین در طول دوره ۲ ساله روند کاهشی چشمگیر نبوده است.

مدیر منطقه ای بورس البرز تصریح کرد: افزایش اولیه شاخص بورس در دوره ۵ ماهه خیلی شدید بود و متاسفانه این روند نزولی در طولانی مدت اصلاح می شود.

نصرتی فر گفت: روند ورود البرزی ها همانند سایر استان ها به بازار بورس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بازار بورس روند نزولی داشته و این نشان می دهد که استقبال از بازار کمتر شده است، به همین دلیل طی این دوره معاملات کمتری هم داشته ایم.

مدیر منطقه ای بورس البرز افزود: ورود و خروج در بورس کمی متفاوت است زیرا این بازار در بلندمدت بازدهی دارد.

نصرتی فر بیان کرد: اکنون در بازار بورس افرادی که با دانش وارد شده اند، سود بسیار خوبی را به دست آورده اند و هیچ گاه متضرر نشده اند.

وی ادامه داد: وقتی فردی وارد بازار بورس می شود و با روند کاهشی شاخص روبرو می شود بلافاصله تصمیم می گیرد که از این بازار خارج شود تا بیشتر متضرر نشود، در صورتی که ممکن است ماه ها شاخص بورس نزولی باشد، اما به یکباره همان شاخص، رشد بسیار خوبی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
مدیر منطقه ای بورس البرز تاکید کرد: دانش برای سرمایه گذاری در بورس بسیار مهم است و بورس بازان حرفه ای در این بازار تجارت می کنند اما بیشترین ضرر را افرادی متحمل می شوند که بدون آموزش وارد این نوع سرمایه گذاری می شوند.

نصرتی فر گفت: مردم ایران احساسی هستند و وقتی بازاری رو به رشد است با حس هیجان وارد شده و با اولین کاهش تصمیم به خروج می گیرند و برخی از آنها متحمل زیان های کلانی می شوند.

وی افزود: منطق سرمایه گذاری در بورس این است که در قیمت های پایین وارد شوید و در قیمت های بالا خارج شوید، اما سرمایه گذاران چون آموزش کافی نمی بینند برعکس عمل می کنند.

مدیر منطقه ای بورس البرز ادامه داد: اکنون روند بازار بورس نزولی و قیمت های پایه نوسان دارد و بهترین زمان سرمایه گذاری در این نوع تجارت است اما علاقمندان در این زمان وارد این بازار نشده و هنگامی که قیمت ها اوج گرفت، وارد می شوند.

نصرتی فر تاکید کرد: برای ورود به بازار بورس باید منطقی وارد و خارج شویم، نمی توان با احساسات و هیجانات وارد این بازار شد و به بازدهی رسید.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
وی گفت: کارشناسان معتقدند که بازارهای موازی در هم اثر دارند و من این اثر را کمتر می بینم زیرا اگر افراد بازار بورس را خوب بشناسند و با دانش وارد شوند هیچ گاه پول خود را در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری نمی کنند.

مدیر منطقه ای بورس ادامه داد: اگر بازار بورس را با طلا مقایسه کنیم، خواهید دید که اگر سکه در طی ده سال ۵ برابر رشد داشته، شاخص بورس ۱۱۵ برابر رشد داشته است.

نصرتی فر افزود: بورس، بازاری کاملا حرفه ای است و برای حرفه ای بودن باید آموزش دید تا تجربه کسب نمود و اگر این توانایی را نداریم حتما از صندوق های تنظیم مشترک و قراردادهای سبدگردانی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در بورس دیربازده است بنابراین اگر پول مازاد و بلااستفاده دارید، وارد این بازار شوید.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی در سازمان بورس به صورت رایگان برگزار می شود متقاضیان حتما در این دوره ها شرکت کنند و با دانش وارد این نوع بازار شوند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه