اخبار داغ

کارشناس رسانه:

ساماندهی فضای مجازی به معنای مسدود کردن و فیلترینگ نیست

ساماندهی فضای مجازی به معنای مسدود کردن و فیلترینگ نیست
محسن مهدیان گفت: امروز کسانی که هرگونه ساماندهی فضای مجازی و قانون‌گذاری در حوزه مجازی را به فیلترینگ تقلیل می‌دهند، در اصل میدان‌داری برای عرض اندام رسانه‌ای شبکه های اجتماعی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: عمق آزادی بیان به روایت تمدن غرب را امروز با سانسور هویت یک ملت در شبکه های اجتماعی می بینیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محسن مهدیان ادامه داد: این سانسور رسانه ای باعث احساس خفگی من و شما در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، فیس بوک شده و نشان می دهد که در این شبکه ها امکان بروز هویت خود را نداریم.
,
 
,
وی افزود: در آینده با پدیده ای به نام بحران هویت روبرو هستیم که نباید این تغییر را دست کم بگیریم.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: هویت یک ملت حماسه‌ای است که مانند سیل ویرانگر عمل نموده و دشمن از این مهم هراس دارد.
,
 
,
مهدیان گفت: امروز فرصت خوبی برای کسانی است که هنوز ماهیت جهانی شبکه های اجتماعی را به درستی درک نکرده‌اند و تمام تصورشان از آنها یک بستر دیجیتال،خنثی و بی‌جهت برای آدم هاست.
,
 
,
وی ادامه داد: فضای مجازی همانند یک بازار است که تنها خریدار و فروشنده را به هم می رساند و همانند بازار فیزیکی نیست به همین دلیل است که سبک خرید مشتری در آن نیز متفاوت است.
,
 
,
این کارشناس افزود: کسانی که شبکه های اجتماعی را تنها یک بستر برای عرضه و تقاضای محتوا می دانند، مثل همان خوش‌باوران افسانه‌ بازار آزاد و هذیان‌گوئی مدعیان دست نامرئی بازار هستند.
,
 
,
مهدیان بیان کرد: برای خنثی نبودن و جهت داری شبکه های اجتماعی، نیاز به استدلال نیست، همین روزها را به تماشا نشسته و ثبت کنیم.
,
 
,
وی گفت: اصل اساسی این است که شبکه های اجتماعی برخلاف تصور رایج، خود یک رسانه هستند.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: مهم ترین نقش رسانه انتقال پیام، گزینش و ضریب دادن به آن است و دقیقاً این شبکه های مجازی نیز همین کار را تنها به شکل نامحسوس و غیرصادقانه انجام می دهند.
,
 
,
مهدیان افزود: شبکه های اجتماعی از طریق توافق‌نامه‌های رسمی و غیررسمی که من و شما آن‌ را پذیرفته و امضاء می‌کنیم و به آن تعهد می‌دهیم و از طریق جمع‌آوری داده، محتوا را گسترش و فیلتر می‌کنند و از طریق الگوریتم‌ها و سازماندهی‌های فنی و در مواردی نیز هوشمند، به محتوا ضریب می‌دهند.
,
 
,
وی بیان کرد: از همه مهم‌تر برخلاف ظاهر غیرانتفاعی و خیرخواهانه‌شان که گوئی آمدند تا فقط محل ملاقات من و شما باشند، از طریق داده‌های جمع‌آوری شده، دکان‌داری و کاسبی می کنند.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: امروز کسانی که هرگونه ساماندهی فضای مجازی و قانون‌گذاری در این حوزه را به فیلترینگ تقلیل می‌دهند، در اصل میدان‌داری برای عرض اندام رسانه‌ای این شبکه ها می‌کنند.
,
 
,
مهدیان در خاتمه خاطرنشان کرد: در این زمان که با جنگ رسانه ای دشمن در شبکه های اجتماعی روبرو هستیم ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش احساس می شود زیرا امروز استکبار هویت ملی ما را نشانه گرفته است و اگر از خواب غفلت بیدار نشویم باید با ترکش های دشمن در دنیای مجازی بیدار شویم.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه