اخبار داغ

جلسه مشترک سه وزیر برگزارشد؛

وزیر علوم: پروتکل‌های جدید بهداشتی کلاس‌ها و خوابگاه‌ها اعلام شود

وزیر علوم: پروتکل‌های جدید بهداشتی کلاس‌ها و خوابگاه‌ها اعلام شود
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی صورت می‌گیرد، وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی جدید لازم در کلاس‌های آموزشی و خوابگاه‌ها را به وزارت علوم اعلام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست مشترک با وزرای کشور و آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کند؛ گفت: با اخذ پروتکل‌های بهداشتی جدید می‌توانیم تصمیم‌گیری صحیح‌تری برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی به مسأله خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این خصوص منتظر نظر کارشناسی وزارت بهداشت هستیم و اینکه چگونه و با چه مکانیزمی دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.
,
 
,
وزیر علوم همچنین گفت: یکی از مشکلات پیش رو در بازگشایی دانشگاه‌ها نداشتن آمار واکسن دانشجویان است و باید در این خصوص وزارت بهداشت آمار نهایی دانشجویان واکسن زده را اعلام تا مراتب تصمیم‌گیری لازم در این خصوص اتخاذ شود.
,
 
,
احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این نشست گفت: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند؛ گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین بایستی مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.
,
 
,
وحیدی در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: معمولاً امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملاً با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و به همین دلیل نباید این برنامه‌ها از این پس به صورت آنلاین برگزار شود.
,
 
,
وزیر کشور با تاکید بر این امر که در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور نسبت به سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان حساسیت زیادی داریم؛ گفت: تلاش می‌کنیم با تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان، فرایند تحصیل و آموزش هم شکل گیرد.
,
 
,
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌ها به نحو موثری اجرا می‌شود و هم اکنون اجرای طرح در دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، اصناف و حمل و نقل برون شهری در جریان است.
,
 
,
وی اضافه کرد: مطابق این طرح همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید تزریق دو دوز واکسن و مشخص بودن وضعیت بیماری شان در ادارات حضور یابند.
,
 
,
همچنین دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بعد از بررسی های مختلف کارشناسی به این جمع بندی رسیده که باید مدارس و دانشگاههای کشور بازگشایی شود؛ تصریح کرد: برگزاری حضوری کلاس ها در مدارس یک ضرورت است و باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
,
 
,
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: واقعیت امر این است که کرونا نظام آموزشی را در کل دنیا مختل کرده اما خیلی از کشورها با روش های مختلف به اصل آموزش حضوری برگشته اند.
,
 
,
وی از نظام رسانه‌ای کشور به ویژه صدا و سیما خواست که در بازگشایی مدارس با تولید محتوای رسانه‌ای در جهت اقناع خانواده‌ها نسبت به ضرورت آموزش حضوری مدارس، کمک کنند. ‌
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه