اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

حوزه پتروشیمی و نفت در کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند

حوزه پتروشیمی و نفت در کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند
کیوان کاشفی گفت: حوزه پتروشیمی و نفت در استان کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند و بخش کشاورزی ما نیز اگر تقویت شود بدون شک به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در نشست فعالان اصناف و بازاریان با استاندار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در چند سال گذشته با توجه به فشار اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی بخشی از اقتصاد خودجوش کشور ما که معمولا در بخش خصوصی است، تا حدودی ضعیف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: براساس آمارها در ۳۰ سال گذشته این خودجوشی ۸۵ درصد بود که متاسفانه امروز به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه ویژگی هایی داریم که اگر خوب از آن استفاده کنیم تبدیل به مزیت و در غیر اینصورت سبب خسارت و رشد ناپایدار خواهد شد.

کاشفی بیان داشت: اگر فضای کسب و کار برای بسیاری از صنایع ما مناسب باشد ظرفیت گسترش و توسعه را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: حوزه پتروشیمی و نفت در استان کرمانشاه می تواند آینده استان را کاملا صنعتی کند و بخش کشاورزی ما نیز اگر تقویت شود بدون شک به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

کاشفی اظهار داشت: دو منطقه آزاد و ویژه در استان داریم که باید برای توسعه استان از آنها استفاده شود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران میزان صادرات استان را ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در حوزه تجارت استان کرمانشاه سرآمد است و همواره جزو ۸ استان برتر در حوزه توسعه صادرات و آمار صادرات کشور بوده و هستیم.

وی ادامه داد: تجارت نیز در  استان ما ریشه دارد و بیش از ۱۰۰ سال قدمت اتاق بازرگانی استان کرمانشاه است که در کمتر استانی این مهم دیده می شود.

کاشفی خاطر نشان کرد: پتانسیل بزرگ استان کرمانشاه تشکل ها و فعالان اقتصادی هستند که اکثر آنها همدل و همراه در راستای توسعه استان تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: امروز دوره اقتدار دولت ها در ایران گذشته و هر مدیری موفق شود از بخش خصوصی درست کار بکشد و مسیر را برای سرمایه گذاران هموار کند قطعا موفق خواهد بود.

کاشفی بیان داشت: با حضور بیش از ۳۰ نفر از اساتید علمی در اتاق بازرگانی کرمانشاه اتاق فکر اقتصاد را تشکیل داده اند و آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه کمک کنیم.

گفتنی است در این نشست تعدادی از روسای واحدهای صنفی استان کرمانشاه درخواست های خود را مطرح کردند و خواستار برگزاری جلسه اختصاصی استاندار جهت رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید و توسعه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


استان کرمانشاه در حوزه اصناف در سطح جهانی صاحب کرسی است

,
, استان کرمانشاه در حوزه اصناف در سطح جهانی صاحب کرسی است, استان کرمانشاه در حوزه اصناف در سطح جهانی صاحب کرسی است,

به گزارش مرصادنیوز،بهمن امیری مقدم عصر امروز دوشنبه در نشستی با فعالان اصناف و بازاریان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: قرار نیست جلسه بدون نتیجه داشته باشیم باید جلسات را به گونه ای مدیریت کنیم که خروجی آن عملیاتی و نتجه اش برای مردم ملموس باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد، از امروز نباید در مورد چنین استان شهید پروری با این همه موقعیت های مناسب بد بگوییم.

وی خاطر نشان کرد: امروز استان کرمانشاه در حوزه اصناف در سطح جهانی صاحب کرسی است لذا باید تلاش کنیم با روحیه جهادی در چارچوب قانون راه را جهت توسعه صادرات برای تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران هموار کنیم.

امیری مقدم گفت: بر این اساس ضرورت دارد فعالیت واحدهای تولیدی دنبال شود و صنعتگران و تولید کنندگان دست به دست هم دهند تا مشکلات استان مرتفع شود.

وی بخش خصوصی را بازوی توانمندی در راستای تحقق اهداف توسعه ای استان معرفی کرد و افزود: امروز توجه به بخش خصوصی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و اقتصادی در کشور یک ضرورت است.

امیری مقدم با بیان اینکه می شود با تلاش همه جانبه در راستای شعار سال قدم برداریم، ادامه داد: از این پس نباید در استان موضوعی به نام مانع داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: وامدار کسی نیستم، مدیران را خودم انتخاب خواهم کرد و کسانی که بخواهند مانع ایجاد کنند بدون هیچ اغماضی آنها را کنار می زنم.

وی تصریح کرد: مدیری را انتخاب می کنم که پشت میز نشین نباشد و استان کرمانشاه را به رشد و توسعه برساند.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: جایگاه اصناف در انقلاب بی‌بدیل است و در تمام مشکلات خدمت شایانی به مردم داشته اند.

وی بر ارتباط هر چه قوی تر اصناف و بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی باید نقش خود را در توسعه اقتصادی استان نشان دهد و ضروری است در این حوزه در استان به یک رشد مضاعف برسیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان داشت: اتاق اصناف نیز باید نسبت به تنظیم بازار اهتمام ویژه داشته باشد و تلاش کنیم هیچ پرونده صنفی قضایی نشود و تا جایی که ممکن است نسبت به حل مشکلات اصناف اقدام کنیم.

وی گفت: باید جهت ارتقاء زیرساخت های تجاری بخش خصوصی را فعال کنیم تا امکان صادرات گسترده تجار و بازرگانان فراهم شود.

استاندار کرمانشاه همچنین بر حمایت از تولیدات استان تاکید کرد و بیان داشت: ضروری است از امروز فروشگاه‌های سراسر استان تولیدات داخلی را در سبد مصرف کننده وارد کنند و به این منظور کیفیت تولیدات استان باید ارتقاء داده شود.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه