اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ کمی بیشتر آب رفت

بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ کمی بیشتر آب رفت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتبارات فرهنگی بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ با کاهش ۶ دهم درصدی به ۱.۶ درصد از مجموع بودجه عمومی کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ روند کاهشی به خود دیده و این مورد انتقاد اعضای کمیسیون فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: در حالی در بودجه امسال دو درصد مجموع بودجه عمومی کشور به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است که این سهم در بودجه سال آینده با کاهش ۴ دهم درصدی به ۱.۶ درصد رسیده است.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از شیب کاهشی بودجه فرهنگی در ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: درصورتیکه بودجه منظور شده برای این بخش مورد اصلاح و بازبینی قرار نگیرد، مسلما خسارات زیادی را به حوزه فرهنگ وارد خواهد آورد.
,
 
,
میرزایی عنوان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی انتقاد خود را به کاهش منابع بودجه‌ای اعلام و به سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده‌اند، البته وعده‌هایی نیز درباره اصلاح ساختار بودجه در حوزه فرهنگی داده شده است.
,
 
,
میرزایی بیان کرد: درصورتیکه قول مساعد درباره اصلاح بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ داده نمی‌شد، این احتمال وجود داشت که اعضای کمیسیون فرهنگی کلیات بودجه را رد کرده و به آن رای موافق ندهند، وجود داشت.
,
 
,
وی تاکید کرد: یکی دیگر از وجوه تفاوت بودجه ۱۴۰۱ با سال‌های پیش از آن حذف، تجمیع و ادغام بسیاری از لوایح است، به این ترتیب اعتبارات برخی حوزه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی ذیل یک عنوان و با یک بودجه تعریف شده‌اند که باید بین متولیان آن حوزه توزیع و تقسیم شود.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به این ترتیب و با توجه به سیاست ترسیم شده در بودجه ۱۴۰۱و حذف و ادغام برخی لوایح، نمی‌توان تعریف روشن و شفافی از اولویت‌ها را برشمرد که می‌بایستی منابع اعتباری در آن حوزه‌ها مصروف و هزینه شود.
,
 
,
میرزایی افزود: بنابراین برشمردن اولویت‌های فرهنگی پیش‌روی دولت در سال آینده دشوار شده و نمی‌توان نسبت به بیان دقیق حوزه‌هایی که باید اعتبار دریافت کنند، اقدام کرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه