اخبار داغ

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان:

اجازه نداریم در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کنیم/ شفاف‌سازی و طهارت اقتصادی، شالوده کار در هرمزگان است

اجازه نداریم در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کنیم/ شفاف‌سازی و طهارت اقتصادی، شالوده کار در هرمزگان است
خاکی نهاد با تاکید بر اینکه اجازه نداریم در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل کنیم، از شفاف سازی و طهارت اقتصادی به‌عنوان شالوده کار در هرمزگان یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محسن خاکی نهاد سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان هرمزگان، از این مجموعه به عنوان چشم بیدار دستگاه های اجرایی یاد و اظهار کرد: اگر نظارت مطلوب، قاطع و موثر بر هزینه کرد سالانه شکل گیرد می تواند نقش مهمی در فرایند توسعه استان ایفا کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سرپرست دیوان محاسبات استان هرمزگان افزود: توافق همه ما بر مبنای قانون بر این است که از خط قرمزها عبور نکنیم به عبارتی هزینه های دستگاه ها از اعتبارات مصوب شکل گرفته تجاوز نکند.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان با اشاره به سیاست های جدید مدیریتی در استان تصریح کرد: مبنای کار، اجرای سیاست های دولت مردمی،ایران قوی که هدف رسیدن به توسعه اقتصادی مردم پایه و همه جانبه و متوازن در استان است.

خاکی نهاد ادامه داد: شالوده همه این اقدامات؛ فسادستیزی، نفی روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه های فساد، تکلیف به پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی و طهارت اقتصادی است لذا همه مدیران استانی فعال در دوره جدید مکلف به رعایت تمامی موارد فوق الذکر هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما اجازه نداریم در اجرای قانون، سلیقه ای عمل کنیم، ابراز داشت: قانون صریح بوده و تکلیف را روشن کرده است و همگان مکلف به اجرای قانون به خصوص قوانین بودجه ای هستیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان تاکید کرد: انتظار می رود همه مدیران از ظرفیت مطالبه گری مردمی استفاده کنند و بعنوان مدعی العموم برای پیگیری تخلفات و ایجاد اعتماد در بین مردم نسبت به دستگاه های اجرایی نهایت بهره را ببرند.

خاکی نهاد در ادامه، اجرای هوشمندسازی با هدف مبارزه مستقیم با فساد و زمینه های آن را از اهم خواسته های مدیران از وی در نخستین روز تصدی بیان کرد و گفت: هرجا انسان و کاغذی باشد و نظارتی صورت نگیرد، پدیده فساد دور از ذهن نیست، لذا نظارت هوشمند در این زمینه می تواند بسیار موثر واقع شود و ما نیز آماده همکاری با مجموعه دیوان محاسبات هستیم.

وی سپس شعار دیوان فناورانه و مردم پایه را بسیار مبارک خواند و افزود: اغلب مدیران، انسان های شریف و پاکدست هستند و همگی آنان به دنبال فساد نیستند بعضا اگر تخلفی صورت می گیرد به دلیل نا آگاهی و عدم اشراف به قوانین باشد که با ارائه آموزش به مدیران با هدف پیشگیری به عنوان اصل مهم می توان از بروز تخلفات جلوگیری کرد.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان تاکید داشت: اجرای قانون مولدسازی در شرایط کنونی که گرفتار مسائل مختلف هستیم می تواند کمک خوبی باشد. به عبارتی دستگاه های اجرایی، فضاهای مازاد خود را برای بهره وری در اختیار سایر نهادها قرار دهند.

خاکی نهاد در پابان گفت: اجرای وظایف ذاتی در دیوان نباید باعث ایجاد احساس ترس در مدیران باشد و یا روحیه شجاعت، جسارت و خلاقیت را در آنان از بین ببرد. مدیران باید بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم و پیشبرد اهداف دولت که در نهایت غایت آن خدمت به مردم است فعالیت داشته باشند. همچنین توصیه به اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه