اخبار داغ

بمناسبت روز غزه

رژیم صهیونیستی ناتوان در برابر غزه/ درخشش مکتب مقاومت با استوره هایی مثل شهید سلیمانی

رژیم صهیونیستی ناتوان در برابر غزه/ درخشش مکتب مقاومت با استوره هایی مثل شهید سلیمانی
روز غزه به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به خاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان، روز ۲۹ دی ماه با نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ روز غزه نماد مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیل است که به تاریخ عقب نشینی صهیونیست‌ها پس از جنگی ۲۲ روزه اشاره دارد و همچون روز قدس صدای عدالت طلبی و دادخواهی مردم غزه را به جهانیان می‌رساند. برای آشنایی با این تاریخ و اتفاقات مربوط به آن و اهمیت این روز با ما همراه باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

روز غزه به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به خاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان، روز ۲۹ دی ماه با نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است. روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد. نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای بند بوده و هستیم.

نوار غزه

نوار غزه یا باریکه غزه (به عربی: قطاع غزة ) ناحیه‌ای است نوار گونه که در کنار دریای مدیترانه و در منطقه خاورمیانه قراردارد. کشور فلسطین شامل دو منطقه جدا از هم به نام‌های کرانه باختری رود اردن و بخش خودگردان نوار غزه است که در دو سوی سرزمین‌های اشغالی قرار دارند و این سه با هم سرزمین فلسطین را تشکیل میدهند. کرانه باختری در شرق سرزمین فلسطین و غزه در جنوب غربی آن است.

نوار غزه از جنوب غربی با مصر و از شمال و شرق با سرزمین‌های اشغالی هم‌مرز است. نوار غزه درازای ۴۱ کیلومتر و پهنای ۶ تا ۱۲ کیلومتری و مساحتی برابر ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد. نوار غزه نامش را از شهر غزه که بزرگ‌ترین شهر در منطقه نوار غزه‌است، می‌گیرد. بخش‌هایی از همین سرزمین کوچک هم به عنوان منطقه‌ی حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌آید و از این رو برای مردم غزه استفاده از آن نشدنی است.

در سال ۲۰۱۴ حدود ۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۷۹ نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود. نرخ رشد جمعیت در غزه ۲٫۹۱ درصد است. ۹۸ تا ۹۹ درصد از ساکنان نوار غزه را مسلمانان و حدود ۱ درصد از جمعیت این منطقه را اقلیت مسیحیان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

نوار غزه از سوی  رژیم صهیونیستی و مصر، مورد حصر قرار گرفته و مردم غزه حق ورود و خروج از این منطقه را ندارند. رژیم صهیونیستی همچنین حریم هوایی و آبی غزه را بلوکه کرده و غزه حتی توانایی انجام صادرات و واردات قانونی را نیز از دست داده است.

روز غزه

هفتم دی ماه سال ۱۳۸۷ (۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸) روزی است که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و کشتار بی رحمانه به نام «عملیات سرب گداخته» علیه مقاومت آغاز شد. رژیم ستمگر صهیونیستی فکر می‌کرد طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد و یا آن را آنقدر تضعیف کند که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی-آمریکایی را نداشته باشد! در این جنگ رژیم صهیونیستی برای اولین بار با تمام توان و نیرو‌های خود و با حمایت قدرت‌های بیرونی مثل آمریکا در صدد حذف کامل حماس بود، اما حماس نشان داد که توان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم مسلح و مورد حمایت صهیونیستی را دارد. صهیونیست‌ها  پس از ۲۲ روز یعنی در تاریخ ۲۹ دی ماه با سرافکندگی از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شدند. ۲۹  دی ماه به این مناسبت و به پاسداشت مقاومت سلحشورانه حماس و مردم غزه به نام «روز غزه» نامگذاری شد.

مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.

هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در هم شکست.

حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.

ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند.

غزه به دلیل این‌که خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن‌ها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.

سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.
محمود معلمی در گفت و با صاحب نیوز پیرامون این مناسبت گفت: نکته مهم این است که کل سرزمین‌های اشغالی وسعتی به حدود ۲۷ هزار کیلومتر مربع دارد، حال شما دقت بکنید که غزه که یک سرزمین بسیار کوچکی است و وسعتی به حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد، از همه طرف مورد محاصره قرار گرفت اما صهیونیست ها با اینکه این محاصره کلی را انجام داده بودند نتوانستند مقاومت مردم را در هم بشکنند و مردم غزه توانستند غزه را حفظ بکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: جنگ‌های مختلفی نیز رخ داد که همین جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۱۱ روزه و جنگ ۳۳ روزه که در همه این جنگ‌ها رژیم صهیونیستی شکست خورد، رژیمی که مدعی است چهارمین ارتش جهان را در اختیار دارد و ادعا دارد که سامانه گنبد آهنین یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی است ولی شما دیدید که مردم غزه چگونه رژیم منحوس اسرائیل را به زانو در آوردند؛ ضمن اینکه در همه این جنگ‌ها و در پایان آن این رژیم صهیونیستی بود که درخواست وساطت کشورها را داشته و درخواست اعلام آتش بس می‌کرد و هیچ کدام از مبارزین حماس و حزب‌الله درخواست آتش بس نمی‌کردند.
وی در توصیف مقاومت غزه عنوان کرد: این مقاومت آن‌چنان مقاومت خوبی بود که خود رژیم صهیونیستی به چند کشور من جمله مصر اعلام کرد که با حماس صحبت کنند تا آتش بس اعلام بشود. این مسئله نشان می‌دهد که مقاومت نتیجه دارد و تسلیم نتیجه‌ی عکس دارد، ما این روز را گرامی می‌داریم و امیدواریم که در نهایت آن طرح اسرائیل کبری در نهایت با شکست دائمی موجه بشود تا ملت فلسطین بتوانند به سرزمین خودشان را کاملا پس بگیرند.

وی اشاره کرد: ما نمونه این مقاومت را در خود سوریه و در عراق نیز مشاهده کردیم، خداوند رحمت بکند اسوه مقاومت که شهید قاسم سلیمانی بود که به نظر بنده همان جا نیز مشورت‌های حاج قاسم بود که باعث شد مقاومت ملت غزه پایدارتر باشد و لذا این روز را باید گرامی داشت و برای بقیه کشورها که نمونه آن انصارالله یمن است که به حدی مقاومت کرده است که امشب بنده دیدم که وقتی که امارات و عربستان در آستانه شکست دائمی هستند، مشاهده کردم که آمریکا اعلام کرده است که خودش می‌خواهد وارد نبرد بشود و این نشان می‌دهد که مقاومت نتیجه دارد.

معلمی تاکید کرد: مسئله غزه و انصارالله یمن و سوریه باید الگویی برای ملت‌هایی باشد که مورد هجوم استکبار جهانی هستند، امیدواریم که در نهایت سرزمین فلسطین از صهیونیست‌ها پس گرفته شود و این مقاومت باعث آن بشود که مردم به سرزمین خود برگردند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی دارای یک مکتب است. اگر ما بخواهیم مقاومت در همه حوزه‌ها در جنگ با استکبار جهانی موفق بشود باید این مکتب سلیمانی به خوبی ترویج و آموزش داده بشود و نه تنها برای ملت ایران بلکه برای ملت‌های منطقه نیز تبیین بشود.
وی تشریح کرد: مقاومتی که شهید سلیمانی تشکیل داد متشکل از مردم ده‌ها کشور بود که ما چندین مورد آن را می‌شنویم که شامل نیروهای  وطنی سوریه و حشدالشعبی در عراق و فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان است که چندین مورد آن است و این مقاومت گسترش خوبی پیدا کرد فلذا باید سرلوحه باشد.

وی درپایان مدعی شد: رژیم استکباری پوشالی است و تنها هیبت دارد، این را بنده عرض بکنم که آمریکایی‌ها هیبت دارند و نه قدرت. فرق زیادی بین هیبت و قدرت است که شهید سلیمانی این هیبت را شکست و در حال حاضر نیز انصارالله در حال شکستن این هیبت است، حماس در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد در حد بالایی نبود بلکه با مقاومت خویش به این‌ جا رسید لذا باید مکتب سلیمانی در همه کشورهای منطقه گسترش یابد تا بتوانند از شر استکبار جهانی خلاصی یابند.

در مجموع پیروزی غزه پیام های مهمی دربردارد. یک پیام آن نوید پیروزی های مکرر به مجاهدان وطرفداران جبهه مقاومت است که شامل خیل عظیمی از توده های مردمی و وجدان های بیدار نه تنها در جهان اسلام وعرب، که در سرتاسر جهان است. حماس به عنوان پرچمدار این پیروزی، نظریه «خانه عنکبوت» را بار دیگر آزمود وبه این جمع بندی رسید که با مقاومت ومعنویت در کنار تدابیر میدانی وتاکتیکی می توان اسطوره اسرائیل را در هم شکست، همان گونه حزب الله لبنان این تجربه را در سال های 2000 و2006 آزمود. پیام دیگر متوجه جبهه متحد سازش وخصوصا رژیم های وابسته عربی است که در جنگ «فرقان» در کنار «کفار حربی» ایستاده ونقش «منافقان داخلی» را ایفا کردند. اما امروز در برابر ملت های خود که حامی جبهه مقاومت هستند، احساس شرمساری می کنند. وبالاخره جنگ غزه همانند جنگ سی وسه روزه مدعیان حقوق بشر اعم از مجامع بین المللی وقدرت های بزرگ را بار دیگر رسوا ساخت ونشان داد که جهان متمدن امروز با مبانی حقوق بشر وعدالت فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/

,

روز غزه به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به خاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان، روز ۲۹ دی ماه با نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است. روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد. نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای بند بوده و هستیم.

,

نوار غزه

, نوار غزه,

نوار غزه یا باریکه غزه (به عربی: قطاع غزة ) ناحیه‌ای است نوار گونه که در کنار دریای مدیترانه و در منطقه خاورمیانه قراردارد. کشور فلسطین شامل دو منطقه جدا از هم به نام‌های کرانه باختری رود اردن و بخش خودگردان نوار غزه است که در دو سوی سرزمین‌های اشغالی قرار دارند و این سه با هم سرزمین فلسطین را تشکیل میدهند. کرانه باختری در شرق سرزمین فلسطین و غزه در جنوب غربی آن است.

,

نوار غزه از جنوب غربی با مصر و از شمال و شرق با سرزمین‌های اشغالی هم‌مرز است. نوار غزه درازای ۴۱ کیلومتر و پهنای ۶ تا ۱۲ کیلومتری و مساحتی برابر ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد. نوار غزه نامش را از شهر غزه که بزرگ‌ترین شهر در منطقه نوار غزه‌است، می‌گیرد. بخش‌هایی از همین سرزمین کوچک هم به عنوان منطقه‌ی حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌آید و از این رو برای مردم غزه استفاده از آن نشدنی است.

,

در سال ۲۰۱۴ حدود ۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۷۹ نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود. نرخ رشد جمعیت در غزه ۲٫۹۱ درصد است. ۹۸ تا ۹۹ درصد از ساکنان نوار غزه را مسلمانان و حدود ۱ درصد از جمعیت این منطقه را اقلیت مسیحیان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

,

نوار غزه از سوی  رژیم صهیونیستی و مصر، مورد حصر قرار گرفته و مردم غزه حق ورود و خروج از این منطقه را ندارند. رژیم صهیونیستی همچنین حریم هوایی و آبی غزه را بلوکه کرده و غزه حتی توانایی انجام صادرات و واردات قانونی را نیز از دست داده است.

,

روز غزه

, روز غزه,

هفتم دی ماه سال ۱۳۸۷ (۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸) روزی است که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و کشتار بی رحمانه به نام «عملیات سرب گداخته» علیه مقاومت آغاز شد. رژیم ستمگر صهیونیستی فکر می‌کرد طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد و یا آن را آنقدر تضعیف کند که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی-آمریکایی را نداشته باشد! در این جنگ رژیم صهیونیستی برای اولین بار با تمام توان و نیرو‌های خود و با حمایت قدرت‌های بیرونی مثل آمریکا در صدد حذف کامل حماس بود، اما حماس نشان داد که توان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم مسلح و مورد حمایت صهیونیستی را دارد. صهیونیست‌ها  پس از ۲۲ روز یعنی در تاریخ ۲۹ دی ماه با سرافکندگی از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شدند. ۲۹  دی ماه به این مناسبت و به پاسداشت مقاومت سلحشورانه حماس و مردم غزه به نام «روز غزه» نامگذاری شد.

,

مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.

,

هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در هم شکست.

,

حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.

,

ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند.

,

غزه به دلیل این‌که خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن‌ها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.

,

سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.
محمود معلمی در گفت و با صاحب نیوز پیرامون این مناسبت گفت: نکته مهم این است که کل سرزمین‌های اشغالی وسعتی به حدود ۲۷ هزار کیلومتر مربع دارد، حال شما دقت بکنید که غزه که یک سرزمین بسیار کوچکی است و وسعتی به حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد، از همه طرف مورد محاصره قرار گرفت اما صهیونیست ها با اینکه این محاصره کلی را انجام داده بودند نتوانستند مقاومت مردم را در هم بشکنند و مردم غزه توانستند غزه را حفظ بکنند.

,
,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: جنگ‌های مختلفی نیز رخ داد که همین جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۱۱ روزه و جنگ ۳۳ روزه که در همه این جنگ‌ها رژیم صهیونیستی شکست خورد، رژیمی که مدعی است چهارمین ارتش جهان را در اختیار دارد و ادعا دارد که سامانه گنبد آهنین یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی است ولی شما دیدید که مردم غزه چگونه رژیم منحوس اسرائیل را به زانو در آوردند؛ ضمن اینکه در همه این جنگ‌ها و در پایان آن این رژیم صهیونیستی بود که درخواست وساطت کشورها را داشته و درخواست اعلام آتش بس می‌کرد و هیچ کدام از مبارزین حماس و حزب‌الله درخواست آتش بس نمی‌کردند.
وی در توصیف مقاومت غزه عنوان کرد: این مقاومت آن‌چنان مقاومت خوبی بود که خود رژیم صهیونیستی به چند کشور من جمله مصر اعلام کرد که با حماس صحبت کنند تا آتش بس اعلام بشود. این مسئله نشان می‌دهد که مقاومت نتیجه دارد و تسلیم نتیجه‌ی عکس دارد، ما این روز را گرامی می‌داریم و امیدواریم که در نهایت آن طرح اسرائیل کبری در نهایت با شکست دائمی موجه بشود تا ملت فلسطین بتوانند به سرزمین خودشان را کاملا پس بگیرند.

,
,

وی اشاره کرد: ما نمونه این مقاومت را در خود سوریه و در عراق نیز مشاهده کردیم، خداوند رحمت بکند اسوه مقاومت که شهید قاسم سلیمانی بود که به نظر بنده همان جا نیز مشورت‌های حاج قاسم بود که باعث شد مقاومت ملت غزه پایدارتر باشد و لذا این روز را باید گرامی داشت و برای بقیه کشورها که نمونه آن انصارالله یمن است که به حدی مقاومت کرده است که امشب بنده دیدم که وقتی که امارات و عربستان در آستانه شکست دائمی هستند، مشاهده کردم که آمریکا اعلام کرده است که خودش می‌خواهد وارد نبرد بشود و این نشان می‌دهد که مقاومت نتیجه دارد.

,

معلمی تاکید کرد: مسئله غزه و انصارالله یمن و سوریه باید الگویی برای ملت‌هایی باشد که مورد هجوم استکبار جهانی هستند، امیدواریم که در نهایت سرزمین فلسطین از صهیونیست‌ها پس گرفته شود و این مقاومت باعث آن بشود که مردم به سرزمین خود برگردند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی دارای یک مکتب است. اگر ما بخواهیم مقاومت در همه حوزه‌ها در جنگ با استکبار جهانی موفق بشود باید این مکتب سلیمانی به خوبی ترویج و آموزش داده بشود و نه تنها برای ملت ایران بلکه برای ملت‌های منطقه نیز تبیین بشود.
وی تشریح کرد: مقاومتی که شهید سلیمانی تشکیل داد متشکل از مردم ده‌ها کشور بود که ما چندین مورد آن را می‌شنویم که شامل نیروهای  وطنی سوریه و حشدالشعبی در عراق و فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان است که چندین مورد آن است و این مقاومت گسترش خوبی پیدا کرد فلذا باید سرلوحه باشد.

,
,

وی درپایان مدعی شد: رژیم استکباری پوشالی است و تنها هیبت دارد، این را بنده عرض بکنم که آمریکایی‌ها هیبت دارند و نه قدرت. فرق زیادی بین هیبت و قدرت است که شهید سلیمانی این هیبت را شکست و در حال حاضر نیز انصارالله در حال شکستن این هیبت است، حماس در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد در حد بالایی نبود بلکه با مقاومت خویش به این‌ جا رسید لذا باید مکتب سلیمانی در همه کشورهای منطقه گسترش یابد تا بتوانند از شر استکبار جهانی خلاصی یابند.

,

در مجموع پیروزی غزه پیام های مهمی دربردارد. یک پیام آن نوید پیروزی های مکرر به مجاهدان وطرفداران جبهه مقاومت است که شامل خیل عظیمی از توده های مردمی و وجدان های بیدار نه تنها در جهان اسلام وعرب، که در سرتاسر جهان است. حماس به عنوان پرچمدار این پیروزی، نظریه «خانه عنکبوت» را بار دیگر آزمود وبه این جمع بندی رسید که با مقاومت ومعنویت در کنار تدابیر میدانی وتاکتیکی می توان اسطوره اسرائیل را در هم شکست، همان گونه حزب الله لبنان این تجربه را در سال های 2000 و2006 آزمود. پیام دیگر متوجه جبهه متحد سازش وخصوصا رژیم های وابسته عربی است که در جنگ «فرقان» در کنار «کفار حربی» ایستاده ونقش «منافقان داخلی» را ایفا کردند. اما امروز در برابر ملت های خود که حامی جبهه مقاومت هستند، احساس شرمساری می کنند. وبالاخره جنگ غزه همانند جنگ سی وسه روزه مدعیان حقوق بشر اعم از مجامع بین المللی وقدرت های بزرگ را بار دیگر رسوا ساخت ونشان داد که جهان متمدن امروز با مبانی حقوق بشر وعدالت فاصله زیادی دارد.

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه