اخبار داغ

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان مرکزی خبر داد:

دسترسی ۷۹درصد روستاهای استان مرکزی به اینترنت/ تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار مرکزی تا سال آینده به اینترنت متصل می شوند

دسترسی ۷۹درصد روستاهای استان مرکزی به اینترنت/ تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار مرکزی تا سال آینده به اینترنت متصل می شوند
مهدوی با بیان اینکه بایستی بستر مناسب جهت اتصال روستاها به شبکه اینترنت فراهم شود، گفت: در مجموع حدود ۲۵ روستا در حال اتصال و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانور استان(۱۵۰ روستای دیگر) تا سال ۱۴۰۱ به شبکه اینترنتی متصل خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لادن مهدوی مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع آن اداره کل ارتباطات استان، توسعه اینترنت پرسرعت و تامین ارتباطات با کیفیت در مناطق روستایی است که این مهم از طریق طرح خدمات اجباری روستایی (USO) در حال اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

مهدوی در خصوص وضعیت اینترنت روستاهای استان اظهار کرد: حدود 79 درصد از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) دسترسی دارند.

,

وی افزود: 172روستا تحت پوشش اپراتور همراه اول، 477روستا تحت پوشش اپراتور ایرانسل، 119 روستا تحت پوشش اپراتور های‌وب و 222 روستا نیز از طریق کابل به شبکه ارتباطی متصل هستند.

,

مهدوی تصریح کرد: تا به امروز 676 روستا به شبکه ارتباطی اینترنت متصل هستند. یک سری از روستاها نیز بستر مناسب برای اتصال به اینترنت را ندارند.

,

وی با بیان اینکه بایستی بستر مناسب جهت اتصال روستاها به شبکه اینترنت فراهم شود، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 25 روستا در حال اتصال و 150 روستای دیگر تا سال 1401 به شبکه اینترنتی متصل خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه