اخبار داغ

همتی که جواب داد؛

۱۵ مرکز؛ سهم شهروندان البرز از اعتماد به اثربخشی واکسن ایرانی نورا/ عوارض حداقلیِ دستاورد نخبگان، مردم را به سمت تزریق دوز سوم سوق داد

۱۵ مرکز؛ سهم شهروندان البرز از اعتماد به اثربخشی واکسن ایرانی نورا/ عوارض حداقلیِ دستاورد نخبگان، مردم را به سمت تزریق دوز سوم سوق داد
این روزها استان البرز میزبان فاز سوم کارآزمایی بالینی "نورا" شده است، واکسنی که توسط محققان با تجربه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) علیه بیماری کرونا ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها استان البرز میزبان فاز سوم کارآزمایی بالینی "نورا" شده است، واکسنی که توسط محققان با تجربه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) علیه بیماری کرونا ساخته شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این مجموعه علمی در حوزه های مختلف ایمنولوژی، ژنتیک مولکولی، ویروس شناسی، بیوانفورماتیک و بیوتکنولوژی فاز مطالعاتی تولید واکسن را برای مقابله با کشنده ترین پاندمی قرن آغاز کرده و به موفقیت هم رسید. 

,

واکسن نورا از نوع پروتئین نوترکیب است که بر اساس بخشی از پروتئین اتصالی ویروس می باشد، در مرحله پیش بالین، قدرت ایمنی زایی و سلامت واکسن نورا در حیوان آزمایشگاهی با موفقیت به اثبات رسیده بود. 

,

غلامحسین علیشیری معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "مشخصه بارز واکسن نورا "نوترکیب پروتئینی" بودن آن است، این نوع واکسن ها عوارض کمی دارند. 

,

ایران ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه واکسن دارد و در شرق آسیا جز کشورهای پیشرفته در زمینه هایتک است و ۸ شرکت دانش بنیان به این مسئله ورود کردند تا نیازهای واکسن کشور را مرتفع کنند. 

,

واکسن های نسل یک "ویروس های کشته شده" هستند که سینوفارم، برکت و فخرا به عنوان نمونه هایی از آن، در داخل کشور مورد استفاده وسیع قرار گرفته اند اما واکسن های نسل دو هم وجود دارد. 

,

استوکووک، رازی، اسپایکوژن و نورا را جزء واکسن های نوع دو و پروتئین دانست که با روش های پیشرفته تری تولید شده اند و نورا اوایل سال ۱۴۰۰ مجوز کارآزمایی بالینی را دریافت کرد چرا که عارضه ای نداشت". 

,

با ارائه گزارش به سازمان غذا و دارو مجوز فاز ۲ کارآزمایی بالینی و کمیته اخلاق دریافت شد، همچنین فاز دوم یک ماه گذشته به اتمام رسید و نشان داد واکسن نورا دارای کارایی و اثربخشی بسیار بالایی است.

,

در فاز سوم کارآزمایی که توسط فرمانده کل سپاه در دانشگاه بقیه الله رونمایی شد و به صورت بوستر بود، ۱۰ هزار نفر به عنوان جمعیت هدف پیش بینی شده اند تا در نهایت واکسن نورا وارد سبد واکسیناسیون شود.  

,

البته شهروندان البرز هم از توان متخصصان داخلی بی نصیب نمانده و از این واکسن استقبال بسیار خوبی داشته اند، در ابتدا یک مرکز برای تزریق دوز سوم در استان فعال بود اما رفته رفته به تعداد آنها اضافه شد. 

,

مراکز واکسیناسیون واکسن نورا در شرق کرج شامل کانون شهید سبحانی، سالن دلاوران و سالن شهدای چهارصد دستگاه و غرب کرج خیابان ۴۵ متری گلشهر خیابان برزنت خواهد بود، البته مراکز دیگری هم فعال شده اند. 

,

سالن ورزشی شهرداری در خیابان ولیعصر، نبش دوم شرقی در مهرشهر و ولدآباد، خیابان ۲۲ بهمن روبروی پارک در محمدشهر هم آمادگی پذیرش شهروندان را برای تزریق واکسن نورا دارند.

,

سالن ورزشی شهدای اقتدار در کانال غربی، بلوار امام خمینی (ره) روبروی پارک تندرستی، سالن مدیریت بحران در سه راه انبار نفت، جنب شهرداری منطقه دو هم جز مراکز واکسیناسیون در فردیس هستند. 

,

جاده مشکین دشت، رزکان، جنب بازار اکومال و سالن ورزشی شهید قدوسی در خیابان شهیدان هدایتکار، کوچه مدرسه البرز هم از جمله مراکزی هستند که برای شهروندان مشکین دشت راه اندازی شده اند. 

,

در چهارباغ زینبیه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در بلوار امام خمینی (ره)، کوچه زینبیه و در مهدی آّباد سالن ورزشی شهدای مهدی آباد جنب مرکز جامع سلامت پذیرای شهروندان این مناطق خواهند بود. 

,

سالن ورزشی شهدای ملک آّباد در بلوار خلیج فارس، بعد از نیروگاه برق، باشگاه جوینی در هشتگرد قدیم و سالن شهدا در خیابان شهید شیرودی نظرآباد جنب یگان امدا ناجا هم آماده استقبال از مردم هستند. 

,

البته تزریق واکسن نورا شرایطی دارد؛ سن افراد باید بالای ۱۸ سال باشد، سه ماه از تزریق دوز سوم گذشته و شهروندان دوز اول و دوم را با واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و برکت واکسینه شده باشند. 

,

شهروندان در هنگام واکسیناسیون باید کارت ملی خود را به همراه داشته و یک ماه از بهبودی افرادی که پس از مرحله دوم واکسیناسیون به کرونا مبتلا شده اند، گذشته باشد.  

,

شایان ذکر است تزریق واکسن نورا به عنوان دستاورد دانشمندان ایرانی از ۲۹ دی ماه در مراکز مذکور آغاز شده و شهروندان البرز تا ۱۰ بهمن فرصت دارند برای واکسیناسیون اقدام کنند. 

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه