اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت و گو با هرمز؛

احداث سیل بندها، مشکلات مردم را کاهش داد/ برخورداری از جاده مناسب و لایروبی رودخانه، مهم ترین مطالبه مردم سیل زده میناب است

احداث سیل بندها، مشکلات مردم را کاهش داد/ برخورداری از جاده مناسب و لایروبی رودخانه، مهم ترین مطالبه مردم سیل زده میناب است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه در سیل اخیر استان هرمزگان شاهد اقدامات خوبی از سوی دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی بودیم گفت: بهسازی مسیرهای مواصلاتی و لایروبی رودخانه این منطقه از مهم ترین مطالبات مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: حادثه ای که اخیراً در استان هرمزگان اتفاق افتاد سیلی که مناطق هشتبندی، منطقه میناب، بخش هایی از رودان و پارسیان، مناطق مختلف استان را تحت تاثیر خود قرار داد یک زیبایی‌های رو هم با خودش داشت. از زیبا‌ترین جلوه‌های این اتفاق ، علاوه بر اینکه نعمت الهی بود و مردم از این نعمت بزرگ الهی بهره بردند ما جلوه های همدلی و وفاق و حضور موثر مردم را در این حرکت شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: همدلی بین مسئولین و مردم و همچنین همدلی میان خود مردم، همراهی های مردم عزیز و بزرگوار برای تسهیل در خدمت رسانی به آنها از دیگر جلوه های زیبای این اتفاق بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: امروز هم توفیقی برای بنده حاصل شد که از شهرستان میناب و روستاهایی که در معرض سیل هستند، تقریبا همه روستاها اعم از روستای مازغ پایین و همچنین مازغ بالا، تمبک، کلاهی بازدید کنم و آنچه که باید در این منطقه مشاهده میشد دیدیم و شاهد جلوه های زیبای این حرکت از نزدیک بودیم.

,

عبادی زاده گفت: کارهای بزرگی در منطقه سیل زده شهرستان میناب انجام شده است، از جمله کارهای قرارگاه مدینه که واقعاً تعجب برانگیز است، در شرایط سخت جوی (طغیان آب رودخانه ها و بارش شدید باران)، طی ۵ روز حدود ۱۰ کیلومتر ، سیل بند ایجاد کرده اند تا آب رودخانه راهی مناطق روستاهای مختلف نشود که اگر نبود این اقدام قرارگاه مدینه، بسیاری از روستاها که امروز مورد بازدید قرار گرفتند، آسیب می‌دیدند.

,

وی در ادامه بیان کرد: این اقدام سبب شد تا مشکلات در بارندگی دوم به حداقل برسد. از طرفی هم مردم خیالشان راحت بود که جلوی سیلاب گرفته شده و خانه‌های آنها در معرض تهدید قرار نمی‌گیرد.

,

وی افزود: اقدام خوب دیگری که در مناطق سیل زده شهرستان میناب صورت گرفت حضور به موقع مسوولان استانی از جمله استاندار هرمزگان، فرماندار میناب، امام جمعه در میان مردم، دستگاه ها و نهادهای انتظامی (جزو اولین گروه هابی بودند که در محل حاضر شدند)و بنیاد مسکن بود. حضور مسوولان مایه دلگرمی مردم آسیب دیده از سیل می شود.

,

امام جمعه بندر عباس اذعان داشت: تخلیه روستاها و جابجایی مردمی که در شرایط تهدید قرار گرفته بودند کار راحتی نیست، همه این اقدامات نتیجه مدیریت بسیار خوب میدانی است.

,

عبادی زاده افزود: اقدامات شامل دو مرحله است؛ مرحله نخست که مرحله بحران است، در مرحله بحران شاهد کارها و جلوه های زیبایی از حرکت‌های جهادی و حرکت‌های مومنانه بودیم. ولی مرحله دوم کار این است که بعد از اتمام بارندگی و سیل ، مردم می مانند و خطراتی که ممکن است در آینده، این منطقه را تهدید می‌کند.

,

وی گفت: سه الی چهار کار مهمی است که باید به آن رسیدگی شود، اولین مسئله اینکه با توجه به جنگل هایی که ایجاد شده و جلوی مسیر اصلی رودخانه را گرفته است، این رودخانه تقریباً سه چهار شاخه شده که هر شاخه ها به صورت فرعی به سمت کلاهی، مازغ پایین و بالا و این منطقه، قطعا اگر انتقال آب به مسیر فرعی صورت نمی‌گرفت کمتر مورد تهدید قرار می گرفت. لذا لایروبی از منطقه گورزانگ تا منطقه منتهی به دریا بصورت جدی و اولویت نخست باید مورد توجه قرار گیرد تا روستاهای همجوار را پوشش دهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: اقدام دیگر اینکه سیلاب در بعضی از مناطق، راه ارتباطی را قطع میکند و میان محیط روستایی که در حال حاضر با آب‌نما، رودخانه ها را پوشش دادند نیاز است که پوشش آبنما به پل تبدیل شود، در اولین فرصت این پل را به ویژه در منطقه مازغ پایین که نیاز است احداث شود تا مردمی که از منطقه کلاهی و مناطق بالا به سمت شهرستان میناب می آیند با مشکلی در این رابطه مواجه نشوند.

,

عبادی زاده بیان کرد: مسیر جاده ای که عبور کردیم عمر خودش را کرده و جاده ای که نزدیک به ۲۵ الی ۳۰ سال از عمرش گذشته است نیازمند مرمت است که مردم این روستاها که یکی دوتا هم نیستند ترددشان راحت تر باشد. همه اینها کارهایی است که می بایست بر اساس اولویت بندی انجام گیرد.

,

وی اضافه کرد: سیل بند کنونی، دائمی نیست البته مشکل مردم را در حال حاضر حل کرده است ولی باز هم ممکن است در آینده آسیب ببینند لذا نیاز است که دولت پای کار بیاید و سیل بندهای مستحکم را ایجاد یا تقویت شود تا در سخت ترین شرایط بارندگی، مشکلی ایجاد نکند.

,

وی گفت: معتقدم در صورتی که آب به مسیر اصلی خودش منتقل شود و شاخه فرعی به مسیر اصلی بپیوندد روستاهای همجواری که در آن قرار گرفته ایم کمتر مورد تهدید قرار می‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه