اخبار داغ

وقتی ساز همدلی در مناطق سیل زده کوک می شود؛

از تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی تا اعلام آمادگی ۱۲۰۰ گروه جهادی برای حضور در مناطق سیل زده هرمزگان

از تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی تا اعلام آمادگی ۱۲۰۰ گروه جهادی برای حضور در مناطق سیل زده هرمزگان
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اعلام آمادگی هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از سراسر استان برای اعزام و یاری رساندن به مناطق سیل زده گفت: بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی در روزهای اول به شهرستان های سیل زده تحویل داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وقار مسئول بسیج سازندگی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه استان هرمزگان بیش از دو هفته است که درگیر بارندگی‌های سیل‌آسا است، اظهار کرد: خوشبختانه این نزولات الهی باعث از بین رفتن خشکسالی‌های اخیر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

, ,

۳۵۰ گروه جهادی مناطق سیل زده حضور دارند

, ۳۵۰ گروه جهادی مناطق سیل زده حضور دارند, ۳۵۰ گروه جهادی مناطق سیل زده حضور دارند,

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان عنوان کرد: سد های هرمزگان به خصوص سدنیان، شمیل و استقلال خالی از آب بودند و با توجه به بارندگی های اخیر استان سیل عظیمی از آب ها به سمت سدها جاری شدند و صد در صد آبگیری شدند و مازاد آن باعث بازگشایی دریچه سدها شد که باعث ایجاد خطر سیل به روستاهای پایین‌دست سد ها شد‌.

,

باوقار با اشاره به اینکه گروه های جهادی از همان روزهای اول همراه مردم بودند، گفت: از روزهای اولیه ۱۵۰ گروه جهادی در میناب، ۱۰۰ گروه جهادی در شهرستان رودان و بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در بخش مرکزی از شرق و غرب بندرعباس گرفته تا حوزه فین و حسن لنگی یاری رسان مردم در اسکان اضطراری، جا به جایی و انتقال آنها به مکان هایی که در نظر گرفته شده بود مثل مدارس و مساجد بودند.

,

, ,

پخت و توزیع روزانه بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان
وی افزود: گروه های جهادی با همکاری هلال احمر چادر میان سیل زدگان توزیع کردند و در شهرستان رودان چهار آشپزخانه سیار که روزانه بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم پخت و بین سیل زدگان توزیع می شود.

, پخت و توزیع روزانه بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان, پخت و توزیع روزانه بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان,
,

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان بیان کرد: ۹ نقطه در میناب و ۹ نقطه در شهرستان رودان که شامل مساجد و مدارس است برای اسکان موقت سیل زدگان فراهم شده است.
با وقار تصریح کرد: در میان جهادگران مشاورانی نیز برای آرامش بخشیدن به مردم سیل زده حضور دارند؛ با توجه به اینکه مردم اقلام و منازلشان از بین رفته روانشناسان و تیم پزشکی با همکاری هلال احمر در مناطق مختلف حضور دارند.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ خودرو سبک و سنگین در مناطق سیل زده برای جا به جایی مردم مستقر شدند.

,
,
,

, ,

اعلام آمادگی ۱۲۰۰ گروه جهادی برای حضور در مناطق سیل زده
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اعلام آمادگی هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از سراسر استان برای اعزام و یاری رساندن به مناطق سیل زده عنوان کرد: با توجه به اینکه رودان و میناب هر شهرستان دارای بیش از ۲۵۰ گروه جهادی است فعلا از سایر گروه های جهادی سراسر استان استفاده نشده است هر چند که برخی از گروه ها به صورت خودجوش در منطقه برای کمک رسانی حاضر شده اند‌ و از گروه های جهادی که نانوایی سیار و خودرو و اقلام داشته اند استفاده شد.

, اعلام آمادگی ۱۲۰۰ گروه جهادی برای حضور در مناطق سیل زده, اعلام آمادگی ۱۲۰۰ گروه جهادی برای حضور در مناطق سیل زده,
,

با وقار تاکید کرد: بسیج سازندگی تا هنگامی که مناطق سیل زده به وضعیت پایداری برسند همراه با سایر ارگان ها و دستگاه ها در کنار مردم خواهد بود.

,

, ,

تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی برای سیل زدگان هرمزگانی
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ خودرو سنگین و مهندسی در شمال هرمزگان در شهرستان حاجی آباد و روستاهای آشکارا و بخش شمیل برای ایجاد سیل بندها مستقر شده اند، گفت: قریب به هشت روز است که در این مناطق مستقر هستند و علاوه بر ایجاد سیل بنده ها برای زمین های کشاورزی و مزارع به بازگشایی ها مسیرها و تخلیه آب های معابر نیز پرداخته می شود.
مسئول بسیج سازندگی اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی در روزهای اول به شهرستان های سیل زده تحویل داده شده است و بیشترین توزیع در شهرستان های میناب، رودان و بندرعباس بوده که بیش از ۸ هزار بسته در این مناطق توزیع شده است.
با وقار جمع آوری کمک های مردمی، توزیع ۵۰۰ عدد بخاری، توزیع ۱۵۰۰ تخته پتو، ۵ هزار موکت جهت اسکان موقت را از سایر خدمات بسیج سازندگی برای مناطق سیل زده عنوان کردند.
وی تاکید کرد: از گروه های جهادی برای حفظ امنیت مناطق سیل زده و در محل اسکان موقت نیز استفاده شده است و در محلات سیل زده نیز کشیک انجام می دهند.

, تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی برای سیل زدگان هرمزگانی, تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی برای سیل زدگان هرمزگانی,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه