اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است

سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است
امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه یک اقدام دیپلماتیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های پیش از نماز جمعه استان زنجان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام پایان بخش دفتر روشن نور و هدایت است، اظهار کرد: پیامبران برای هدایت مردم آمدند و هر یک از آنها بر اساس حکمت دفتری برای هدایت انسانها ارائه کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه پیامبر بعدی مسائل مطرح شده توسط پیامبر قبلی را تکمیل کرده است، ابراز کرد: کامل‌ترین برنامه‌ها توسط پیامبر اسلام به جامعه و بشریت ارائه شده است.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه خیر ها و رحمت‌های الهی و برکت‌هایی که وجود داشت به صورت یکجا به پیامبر اسلام شده است، تصریح کرد: پیامبران مانند همه انسان ها هستند و تنها تفاوت ایشان وحی شدن از طرف خدا به این‌ها است.

,

وی با بیان اینکه هدایت با دو چیز ممکن است یکی برنامه و دیگری وجود نگهبانانی که از آن برنامه نگهبانی و پاسداری کنند، عنوان کرد: قرآن یک برنامه کامل برای بشر و پیامبر اسلام یک الگوی کامل برای تمامی انسان هاست.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به حدیث ثقلین، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: من دو چیز گرانبها و غیر قابل جایگزین در بین شما می‌گذارم و می‌روم، که آن ها قرآن و اهل بیت(ع) من هستند، افزود: اگر از این دو تبعیت کنید هرگز گمراه نخواهید شد.

,

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)، افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند: پیامبر اسلام نحر عظیمی است که تمام شدنی نیست و پایان ناپذیر است.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۱ امام معصوم علیه السلام از نسل حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین(ع) هستند، افزود: امامان پاسداران قرآن و سنت پیامبر(ص) هستند.

,

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید: من در ایام فاطمیه روزی یک سال را درخواست می‌کنم، خاطرنشان کرد: هیچ پیامبری مقام درجه اش کامل نمیشد مگر با اقرار بر عظمت و برتری فاطمه(س).

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تمامی پیامبران گفته اند که پایان تاریخ پایان خوش است، ابراز کرد: تمامی پیامبران گفته اند که شخصی از خاندان رسول خاتم خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

,

وی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلام مرد بودن و زن بودن به تنهایی ارزش نیست، تصریح کرد: نگاه اسلام این است در انسانیت برابر هستند.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید: شما از یک پدر و مادر آفریده شده اید، ادامه داد: مرد بودن به تقوا و عمل صالح و در راه راست بودن است.

,

وی با بیان اینکه مادر بودن جایگاه خاص خود را دارد، افزود: در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حوادث بعد از انقلاب جایگاه مادر بهتر و بیشتر نشان داده شد.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تمامی قهرمانان، دانشمندان، انسان‌های پاک و آزاد مردان در دامن مادران مومن تربیت می‌شوند، ابراز کرد: ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در دامن مادران شهدا تربیت شدند و این شهدا قهرمانانه ایستادند.

,

وی با بیان اینکه از همسران شهدا کمتر یاد می‌شود، عنوان کرد: بعضی از این همسران یک یا دو ماه بود که ازدواج کرده بودند اما نه همسران و مادران در اعزام رزمنده ها به جبهه های جنگ و دفاع مقدس اعتراض نکردند بلکه همراه بودند.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جامعه شناسان می‌گویند هرجایی یک مرد موفق حضور دارد بداند که در پشت صحنه یک زن نقش آفرینی کرده است، افزود: در موفقیت یک مرد همسر و مادر و یا هر دو نقش دارند.

,

وی با بیان اینکه ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) بزرگترین انقلاب را بعد از دوران غیبت کبری ایجاد کرد و ۴۳ سال است که این انقلاب در برابر دشمنان قسم خورده با صلابت ایستاده است.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰، ابراز کرد: ششم بهمن ماه یکی از روزهای حماسی نظام جمهوری اسلامی است.

,

وی با بیان اینکه قرار بود بعد از اینکه شهر آمل به دست فدائیان خلق و کمونیستها افتاد اینها اعلام منطقه آزاد شده کنند و آمریکا آنها را به رسمیت بشناسد، ادامه داد: آنها می‌خواستند یک غده سرطانی ایجاد کنند که نتوانستند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور روسیه، عنوان کرد: این سفر رئیس‌جمهور یک حرکت دیپلماتیک است و ما آن را به فال نیک می گیریم.

,

وی با بیان اینکه ما با همه دنیا باید ارتباط داشته باشیم مگر با آنهایی که با ما سر جنگ دارند، تصریح کرد: روابط اقتصادی دیپلماتیک و امنیتی با تمامی دنیا نیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه