اخبار داغ

فرمانده گردان امام حسین(ع) میناب خبر داد؛

آغاز لایروبی بستر رودخانه فصلی روستای "دمشهر"+فیلم

آغاز لایروبی بستر رودخانه فصلی روستای "دمشهر"+فیلم
پورفرهنگ از لایروبی و ایجاد سیل بند در بستر رودخانه فصلی روستای دمشهر میناب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان پورفرهنگ فرمانده گردان ۴۱۹ امام حسین (ع) شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: بعد از بارندگی های اخیر و طغیان اکثر سیلاب ها در رودخانه های فصلی شهرستان میناب، آسیب جدی به برخی از جاده‌ها و رودخانه‌ها به خصوص در روستاهای مختلفی از قبیل دمشهر و کش قلمان وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

پورفرهنگ ادامه داد: بر اثر این اتفاق ، مجموعه ماشین آلات مهندسی تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در روستاهای کش قلمان، مازغ بالا، تمبک و دمشهر،که در بستر رودخانه های طغیان کرده قرار گرفته و انحراف آب، به کشاورزی و روستا آسیب وارد کرده بود مستقر شده و در حال احداث سیل بند در این منطقه هستیم.

,

, ,

وی در ادامه با بیان اینکه با احداث این سیل بند ، روستاها از خطرات بعدی در امان خواهد ماند، افزود: بعد از بارندگی، اکثر منازل شهر میناب و روستاها دچار آب گرفتگی شده بودند، لذا بسیجیان بلافاصله بعد از بارندگی، در روستاها و محلات حضور یافتند و گل و لای را از خانه ها پاکسازی کرده اند.

,

فرمانده گردان امام حسین (ع) میناب همچنین ابراز کرد: موکت و فرش های مردم آسیب دیده از سیل، به قالیشویی ارسال شد و در روستای تمبک و مازغ علاوه بر لایروبی گل و لای از منازل، در زمانی که بدلیل بازشدن دریچه‌ های سد میناب، خطرات جانی تهدید شان می کرد که با همکاری بسیجیان و خودروهای تیپ و گردان امام حسین (ع) شهرستان میناب برای تخلیه این دو روستا اقدام شد.

,

پورفرهنگ همچنین از لایروبی رودخانه فصلی روستای دمشهر خبر داذ و گفت: این رودخانه به طول ۶ کیلومتر ظرف مدت یک هفته لایروبی شده و سیل بند آن نیز احداث می شود.

,

جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از این اقدام بهره مند می شوند

, جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از این اقدام بهره مند می شوند, جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از این اقدام بهره مند می شوند,

, ,

ابراهیم عباسی عضو شورای اسلامی روستای دمشهر میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: روستای دمشهر از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب دارای ۶۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است که از لایروبی و احداث سیل بند بهره مند می شوند.

,

وی در ادامه افزود: این روستا مابین دو رودخانه فصلی واقع شده است که با توجه به بارندگی‌های اخیر، درخواستمان از سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و گردان امام حسین(ع) شهرستان میناب، برای لایروبی رودخانه پای کار آمدند و حدود پنج کیلومتر رودخانه فصلی روستا را لایروبی کردند.

,

عضو شورای اسلامی روستای دمشهر میناب در پایان از سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، تیپ امام سجاد (ع) و فرمانده گردان امام حسین (ع) تقدیر و تشکر بعمل آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه