اخبار داغ

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح کرد؛

جیب خالی بزرگترین مانع رفع مشکلات در ورزش

جیب خالی بزرگترین مانع رفع مشکلات در ورزش
بهروز جهانبخش در سفر یک روزه خود به شهرستان بهمئی با مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و دادستان این شهرستان و مدیر تمام هیئات ورزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در این سفر یک روزه به همراه مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و هیئت های ورزشی شهرستان از پروژه مجموعه ورزشی لیکک و ساختمان هیات های ورزشی بازدید و خواستار تسریع در اتمام این پروژه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

جهانبخش بیان کرد: مجموعه ورزشی لیکک در سال 1397 با اعتبار 700 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی آغاز شد، اعتبار هزینه شده این پروژه 500 میلیون تومان است ،پیشرفت فیزیکی این پروژه 75درصد است و برای تکمیل و افتتاح این پروژه به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

وی در ادامه گفت: بحث اصلی و‌ مشکل اصلی، مالی است آن هم نه تنها در بهمئی بلکه در استان هم همین مشکل را داریم.

,

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ بسیار ناچیزی به استان تخصیص داده شد و ماهم باتوجه به فعالیت های هیئت های ورزشی که در سطح استان بود، مبالغی را در بین این هیئت ها در سطح استان و در بین شهرستان ها تقسیم کردیم.

,

جهانبخش اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ اعزامی به مسابقات کشوری و ۵ میزبانی مسابقات کشوری را داشتیم ،و این میزبانی ها هر کدام حدود ۱میلیارد تومان هزینه به همراه داشت و ما نتوانستیم جوابگوی هیئت های استانی باشیم و تنها با این هزینه های بالا، فقط توانسته ایم  مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای هیئت ها پیش بینی کنیم که هنوز هم به حسابشان واریز نکردیه ایم و این از جدی ترین مشکلات ما به حساب می آید.

,

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد: شهرستان بهمئی از نظر زیر ساخت ها  از خیلی از شهرستان های استان جلو تر است و این یک پتانسیل خوب برای استان و شهرستان است.

,

جهانبخش در ادامه گفت: با تمام توان پیگیر مشکلات هیئت های استانی هستیم تا مشکلات آنها را حل کنیم و‌ شخصاً هر ماه به وزارت خانه مراجعه می کنم و هر ۲روز یکبار تماس دارم، اما تا کنون یک ریال دریافت نکردیم.

,

مسئول ارشد اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجهیز اماکن ورزشی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۴ میلیارد تومان در موافقت نامه پیش بینی کردیم،  که یش از ۹۰ درصد این  اعتبارات  از ۳۷ صدم ارزش افزوده است و تا کنون ۱ریال به ما تعلق گرفته نشده است.

,

وی در خصوص استخر و‌ واگذاری آن در شهرستان بهمئی گفت: مشکلات در این خصوص زیاد است و‌ یکی از دلایل اصلی آن،کمبود نیروی انسانی است، که ما ذر این خصوص در استان هم تحت فشار هستیم اما باتوجه به موانع قانونی و بحث اعتبارات ،سبب شده است تا نتوانیم در حال حاضر مشکلات را رفع کنیم.

,

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه راه اندازی استخر لیکک بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و با توجه به این وضعیت اعتبارات ،در حال حاضر امکان راه اندازی استخر شهرستان بهمئی وجود ندارد.

,

جهانبخش در خصوص واگذاری استخر به بخش خصوصی گفت:  طی هفته آینده قرار است اعتباراتی تخصیص داده شود‌که اگر بودجه کافی وجود داشته باشد، استخر را خودمان تعمیر و راه اندازی کنیم و در غیر این صورت طبق ماده ۲۷ برای راه اندازی به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

,

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر و تشکر از دادستان جوان و انقلابی شهرستان بهمئی و مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی و هیئات ورزشی این شهرستان با اشاره بحث کمبود خودرو گفت: تلاش می کنیم که حداقل ۱خودرو را اختصاص دهیم البته این مبنی بر تخصیص اعتبار است.

,

همچنین در دیدار با با عبدالله حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی در خصوص امنیت مجموعه ورزشی لیکک ،بحث و تبادل نظر شد و دادستان قول مساعد داد که با کمک شهردار و مدیریت برق شهرستان در خصوص مشکلات برق و روشنایی معبر مجموعه لیکک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

,

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان بهمئی در ادامه این نشست با ارائه گزارشی عملکرد اداره ورزش و جوانان در چندسال گذشته پرداخت و‌گفت : از زمانی که عهده دار این مسئولیت شدم اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی با سایر ادارات همکاری لازم را دارد اما بعضی از مسئولان هیچ همکاری با ما ندارند‌، در سال 99 و 1400یک ریال هم به این هیأت کمک نکرده است و حتی از انجام وظایف قانونی خود نیز سر باز می زند.

,

بیوکانی افزود: اداره ورزش و جوانان بعنوان یک دستگاه فرا بخشی است ، دیگر ورزش جنبه اقتصادی ندارد جنبه عمومیت پیدا کرده و از آنجا که جنبه های مختلف  ورزش برای افراد مشخص نیست هر کس از یک دید به بیان نقطه نظرات می پردازد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی دارای جوانان مستعد، ورزشکاران، مدال آوران ملی و بین المللی است که در عرصه های مختلف ورزشی افتخار آفرینی می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان امید آینده کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: با وجود همه مشکلات موجود سعی و تلاش مجموعه ورزش شهرستان در جهت رفع مشکلات ورزشکاران است.

,

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی افزود: ورزش نقش زیادی جهت جلوگیری از اسیبهای اجتماعی دارد که نیاز به حمایت ها و همکاری های نهادهای فرهنگی و امنیتی دارد.

,

بیوکانی در خصوص تعداد ورزشکاران شهرستان بهمئی بیان کرد: ورزشکاران شهرستان چه سازمان یافته و چه غیر سازمان یافته بیش از ۷ هزار نفر هستند.

,

وی در خصوص تعداد و‌نوع سالن های شهرستان بهمئی، اضافه کرد: یک زمین فوتبال، یک سالن زور خانه، دو سالن رزمی، ۳ سالن فوتسال، یک سالن کشتی و ۶چمن مصنوعی در سطح شهرستان، یک سالن در سراسیاب، یک چمن مصنوعی در روستای آب الوان، یک سالن و یک چمن مصنوعی در ممبی و ۱چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر فعال است.

,

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی در بخش دیگر از صحبت های خود به بیان برنامه های آینده اداره ورزش و جوانان در دو حوزه فرهنگی و همگانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به نبود اعتبارات و کمبود  امکانات از هیات های ورزشی که خالصانه و بدون چشم داشتی به فعالیت می پردازند تقدیر و تشکر دارم.

,

وی از همت بالای اداره ورزش و جوانان و همچنین ورزشکاران  و هیات های ورزشی شهرستان که با دست خالی و با کمترین بودجه چرخ ورزش را می چرخانند تقدیر و تشکر کرد و از آنها خواست تا تمام توان و کوشش خود را تا رسیدن به قله های افتخار به کار گیرند.

,

بیوکانی در ادامه گفت: انتظار می رود با توجه به وجود دولت انقلابی حوزه ورزش را در یابند و مسئولان همکاری های لازم را داشته باشند. 

,

وی با اشاره به بلاتکلیفی این نمایندگی گفت: اداره ورزش وجوانان شهرستان بهمئی هنوز نمایندگی است و بارها از طریق مقامات مختلف پیگیر شدیم که تبدیل به اداره شود اما هنوز نمایندگی است، لذا انتظار می رود مدیرکل محترم این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد و پیگیر موضوع شود.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به کمبودات و نیازها‌ در شهرستان بهمئی اشاره کرد و افزود: بلاتکلیفی تنها استخر شهرستان، عدم روشنایی مجموعه ورزشی و نبود دوربین مداربسته، نیاز مبرم به چمن بزرگ برای فوتبال، کمبود تجهیزات و تعمیرات اماکن ورزشی و نبود منابع مالی، عدم حمایت از ورزشکاران و نبود اسپانسر را از عمده ترین مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان بهمئی بر شمرد و از مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان خواست برای خدمت به قشر ورزشکار تمام تلاش خود را بکار گیرند.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

,
,
, ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه