اخبار داغ

طاهری در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

اهمیت روابط متوازن ایران و روسیه در حوزه انرژی/ اهداف مبتنی بر توسعه پایدار چشم انداز مناسب کشور است

اهمیت روابط متوازن ایران و روسیه در حوزه انرژی/ اهداف مبتنی بر توسعه پایدار چشم انداز مناسب کشور است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای آینده خود اهداف دراز مدت مبتنی بر توسعه پایدار داشته باشد، گفت: می توانیم روابطی متوازن با روسیه به خصوص در دو بخش انرژی و آموزش عالی داشته باشیم.
[

«مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر آقای رئیسی به روسیه در هفته ای که گذشت توافق درباره اسناد همکاری های مشترک بین دو کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اسناد مورد توافق روسای جمهور ایران و روسیه عنوان کرد: مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک، فعال سازی کریدور شمال- جنوب بین ایران و روسیه، هدفگذاری ۱۰ میلیارد دلار برای گسترش روابط اقتصادی، انجام مبادلات با پول ملی دو کشور، توافقنامه‌های دفاعی، هوا-فضا از جمله دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور به روسیه است.

,

نماینده مردم رنجان در مجلس با اشاره به اینکه این توافق ها برای همکاری مناسب است، بخصوص زمانی که در نظر داشته باشیم که روسیه می تواند بازاری برای کالاهای کشاورزی، باغبانی، و محصولات صنعتی با فنآوری های متوسط باشد تصریح کرد: از لحاظ سیاسی دو کشور در مسائل منطقه ای از جمله طرفداری از دولت سوریه، مسئله نگاه به شرق، و مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا متفق القول هستند.

,

طاهری با بیان اینکه از لحاظ آموزشی ما می توانیم با دانشگاه ها، فرهنگستانها، و مراکز پژوهشی روسیه همکاری های سازنده ای داشته باشیم تاکید کرد: علیرغم تاریخ تلخ گذشته، می توانیم روابطی متوازن با روسیه داشته باشیم، بخصوص در دو بخش انرژی و آموزش عالی.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که قیمت نفت را از هر بشکه برنت 15 دلار در 2020 به 88 دلار در امروز رسانده است، همکاری روسیه و اوپک در چارچوب اوپک پلاس بوده است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز باید برای آینده خود اهداف دراز مدت مبتنی بر توسعه پایدار داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه استراتژی های مناسب برای چنین اهدافی رابطه نزدیک و همه جانبه با دیگر کشورها بخصوص همسایگان را می طلبد عنوان کرد: سیاست گذاری صحیح آن است که جامعه روش های ازدیاد تجارت ایران با پیرامونش را دنبال کند؛ برنامه ریزی مبتنی بر سیاست گذاری ها حکم می کند که با روسیه به صورت متوازن واردات و صادرات داشته باشیم ضمن اینکه در این بخش نباید از همکاری های آموزشی نیز غافل بود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه