اخبار داغ

آمار جهانی کرونا/ فرانسه با سبقت از انگلیس رکورددار ابتلا در اروپا شد

آمار جهانی کرونا/ فرانسه با سبقت از انگلیس رکورددار ابتلا در اروپا شد
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۴۷ میلیون و ۸۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۴۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۷۶ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۲۳ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۷۱.۳ میلیون مبتلا و بیش از ۸۸۷ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هند نیز با آمار بیش از ۳۸.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۳.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
,
 
,
همچنین برزیل با بیش از ۶۲۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند هم با بیش از ۴۸۸ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
,
 
,
بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
,
 
,
, ,
 
,
بر اساس آمار جهانی وردامتر، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۲۴ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.
,
 
,
همچنین در این فهرست از امروز (شنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی) فرانسه با ثبت بیش از ۱۶ میلیون بیمار کرونایی گوی رقابت را از انگلیس ربود و به جای این کشور، در حال حاضر رکورددار مجموع مبتلایان در بین کشورهای اروپایی است.
,
 
,
ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۴۳ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۱۷۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.
,
 
,
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
,
 
,
به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه