اخبار داغ

به بهانه روز زن و مادر؛

بانوان از یوق ظلم و بردگی پهلوی با پیروزی انقلاب خارج شدند

بانوان از یوق ظلم و بردگی پهلوی با پیروزی انقلاب خارج شدند
یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ انقلاب اسلامی نه تنها در وضعیت جامعه ایران نمایان گر تحولی گفتمانی و معنایی بود، بلکه توانست با ایجاد یک پیوند نشانه و معنای جدیدی را به منصه ظهور برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

,

زن ایرانی در دو زمان و دو تاریخ، تحولی اساسی را درک کرده است؛  نخستین تغییر با ظهور مکتب اسلام رقم خورد و دیگری تغییری است که با ظهور انقلاب اسلامی در سرنوشت زن ایرانی ایجاد شد به برکت این دو مقطع، زن ایرانی از بردگی و رنج تا اوج عزت و سربلندی را طی کرد و هم‌اینک در دوران رشد و شکوفایی خود به سر می‌برد.

,

بی‌شک انقلاب اسلامی تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران به وجود آورد و جایگاه و منزلت واقعی آنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را نیز گسترش داد؛ نقشی که در هیچ دوره‌ای از تاریخ چنین پررنگ و واضح نبوده است. در یک کلام این انقلاب اسلامی بود که باعث شد هویت زن اصیل ایرانی به همه دنیا معرفی گردد.

,

رهبران انقلاب به صورت مداوم با مقولاتی چون ارزش های اسلامی، انسانیت، برابری، مقام مادر، شجاعت، حق و تکلیف قائل شدن برای مشارکت در تعیین سرنوشت زنان تاکید می کردند و با ترفیع جایگاه زن در همه شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی، معتقدند زنان باید عهده دار وظیفه ساخت و حفاظت از نظم سیاسی مبتنی بر اسلام و ارزش های الهی باشند.

,

به این نکات نیز علما و ائمه جمعه گلستان نیز تاکید دارند، حجت‌الاسلام ممشلی، امام جمعه موقت مینودشت می گوید:  تکریم زن به معنای زن‌سالاری نیست بلکه تکریم مردان هم با تکریم زنان اتفاق می‌افتد

,

حجت‌الاسلام ممشلی گفت: تکریم زن به معنای زن‌سالاری نیست بلکه تکریم مردان هم با تکریم زنان اتفاق می‌افتد، وجهه زن در جاهلیت هیچ ارزش وجودی نداشت و جامعه غربی استکباری فرانسه، آمریکا و انگلیس که مدعیان حقوق بشر هستند هیچ‌گونه توجهی به جایگاه زنان ندارند در‌حالیکه دین مبین اسلام به زنان توجه ویژه‌ای دارد و برابری زن و مرد را در کنار هم قرار داده است.

,

جایگاه رفیع زن در خانواده اسلامی جایگاه تربیتی و معنوی است

, جایگاه رفیع زن در خانواده اسلامی جایگاه تربیتی و معنوی است,

حجت الاسلام محمد شیخی، امام جمعه کردکوی نیز می گوید: جایگاه رفیع زن در خانواده اسلامی جایگاه تربیتی و معنوی است که شاکله مردان و زنان و مدیران و مسئولان آینده را شکل میدهد. متاسفانه با تلاش های خبیثانه دشمنان و روشنفکر نماها این مقام در ذهن دختران ما در حال تخریب است.‌ ما نباید اجازه دهیم این جایگاه والا نباید کوچک تلقی شود.

,

خطیب جمعه کردکوی افزود: مهمترین و موثر ترین وظیفه زن مدیریت داخلی خانواده است اگر این کار درست انجام شود خانه معراج مرد واهل خانواده میشود و هیچ کار و شغلی با ارزشتر از این نیست.

,

زن گوهر ناشناخته که با ورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد

, زن گوهر ناشناخته که با ورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد,

حجت الاسلام عین الله شهابی گفت: زن گوهر ناشناخته که با بی مهریها و تحقیرها در همه جای عالم مشهور بود اما باورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد و خوب درخشید و عزت و کرامت بالای انسانی خود را پیدا کرد.

,

امام جمعه آزادشهرادامه داد: کانون خانواده را زن که مادر زندگی است شکل می دهد و زن مکمل مرد و مرد مکمل زن است بدون هر کدام صفحه آفرینش انسان ناقص است واین یکی از عجیب ترین شاهکار خلقت و آیات و نشانه های بزرگ نظام حکیمانه الهی است.

,

حجت الاسلام شاهبی گفت: زن گوهر ناشناخته که با بی مهریها و تحقیرها در همه جای عالم مشهور بود اما باورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد و خوب درخشید و عزت و کرامت بالای انسانی خود را پیدا کرد.

,

امام راحل حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرا(س) است

, امام راحل حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرا(س) است,

حجت الاسلام محسن کیائی در وصف و عظمت حضرت زهرا(س) گفت: پیامبر خدا(ص) هر وقت مشتاق بوی بهشت میشد از وجود عزیز فاطمه(س) بوی بهشت و بوی درخت طوبی را استشمام می نمودند و لذا بسیار حضرت فاطمه(س) را می بوسیدند.

,

امام جمعه دلند ادامه داد:  امام راحل حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرا(س) و پدر ارجمند و شوهر عزیز و جمله فرزندان برومند و نازنین زهرا(س) است. امام عبد صالح خدا بودند، امام مرد عمل بودند، امام در اوج معنویت و خلوص بودند، اهل دعا و نیایش و گریه و توسل بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه