اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

نقش زنان در دستاوردهای علمی و پژوهشی غیر قابل انکار است/ رشد ۱۲برابری تعداد بانوان در هیأت علمی دانشگاه‌ها

نقش زنان در دستاوردهای علمی و پژوهشی غیر قابل انکار است/ رشد ۱۲برابری تعداد بانوان در هیأت علمی دانشگاه‌ها
مهلا کریم‌زاده گفت: به برکت انقلاب و بیداری اسلامی در جهان شاهد رشد ۱۲برابری تعداد زنان هیأت علمی در دانشگاه‌ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: به برکت انقلاب و بیداری اسلامی در جهان شاهد رشد ۱۲ برابری تعداد زنان هیأت علمی در دانشگاه‌ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهلا کریم زاده ادامه داد: امام خمینی(ره) علم‏ آموزی را حق طبیعی زنان می‏ دانستند و تبعیض جنسی در تحصیل علوم را ناروا می ‏شمردند.
,
 
,
وی افزود: نقش زنان در تحولات امروز جوامع در ساحت‌های مختلف، به لحاظ فردی، سازمانی و در مقیاس اجتماعی و ملی بسیار بنیادی و اساسی است.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی آسمانی و عرشی برای همگان به ویژه زنان در همه امور است.
,
 
,
کریم زاده گفت: فروپاشی نظام خانواده‌های ایرانی یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان است که در رأس کارهای آنها قرار دارد و در همین راستا به ترویج بداخلاقی، بدحجابی، بی‌حجابی و بی‌غیرتی در زنان پرداخته‌اند.
,
 
,
وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن یک نگاه اصیل است، بانوان امروز همپای مردان در رقابت‌های علمی شرکت می‌کنند و در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه افزود: آنچه در شریعت اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی وجود دارد، نگرش به زن به‌عنوان ابزار نیست.
,
 
,
کریم زاده تاکید کرد: ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب رشد و ترقی بسیار چشمگیری داشته است و زنان در همه عرصه‌های مختلف مشارکت دارند و در متن جامعه در حال فعالیت هستند.
,
 
,
وی گفت: بانوان در مسائل سیاسی و اجتماعی دوشادوش مردان حرکت می‌کنند و در دین مبین اسلام هم جایگاه والایی برای زنان در نظر گرفته شده است.
,
 
,
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: زنان حتی اگر خانه‌دار بوده و درآمد نداشته باشند در مدیریت اقتصادی خانواده نقش بسیار مهمی دارند، زیرا مدیریت الگو و نحوه مصرف در خانواده بر عهده آنان است و از مسائل و نیاز‌های خانواده آگاه هستند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه