اخبار داغ

براساس گزارش بانک مرکزی؛

بانکهای استان پول مردم یزد را قورت می دهند!

بانکهای استان پول مردم یزد را قورت می دهند!
براساس آخرین گزارش بانک مرکزی ، بانکهای استان یزد در زمینه حمایت از فعالیتهای اقتصادی به مانند ماهها ی قبل همکاری و همراهی لازم را نداشته و همچنان۲۴درصد کمتر از نسبت مانده سپرده ها اقدام به پرداخت تسهیلات کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، براساس آخرین آمار منتشر شده بانک مرکزی در مهر ۱۴۰۰، نسبت مانده تسهیلات به سپرده ها (پس از کسر سپرده قانونی) در استان یزد حدود ۷۶ درصد بوده است این در شرایطی می باشد که این عدد در کل کشور در همین ماه بیش از ۸۱ درصد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نسبت ۷۶ درصد مانده تسهیلات به سپرده ها در استان یزد به این  معنی است که بانک های استان یزد ۲۴ درصد سپرده های مردم را در شرایطی که طبق قانون میتوانستند وام بدهند اما از انجام این کار سرباز زده اند.

,

هر چند با بررسی روند پرداخت تسهیلات از سوی بانکهای استان می توان متوجه شد که این میزان به مرور اما با سرعت بسیار کمی در حال افزایش می باشد اما انتظار مسئولان و مردم استان از بانکها می باشد که سپرده های آنها در داخل خود استان هزینه شود.

,

تاپایان سال تمامی بانکهای استان به تعهدات خود عمل خواهند کرد

, تاپایان سال تمامی بانکهای استان به تعهدات خود عمل خواهند کرد, تاپایان سال تمامی بانکهای استان به تعهدات خود عمل خواهند کرد,

این وعده را سید مسعود عظیمی معاون استاندار یزد در گفتگو با یزد رسا اعلام و اظهار داشت: مردم نجیب و زحمت کش استان مطمئن باشند با اقدامات خوبی که انجام شده تا پایان سال۱۴۰۰تمامی بانکهای استان به تمامی تعهدات خود عمل خواهند کرد.

,

وی ادامه داد: بانکهای استان در زمینه اجرای مصوبات سفر همکاری بسیاری خوبی داشته و اعتبارات مناسبی برای این پروژه ها در نظرگرفته اند.

,

طبق آمار بانک مرکزی میزان کل مانده تسهیلات و سپرده‌های ریالی و ارزی  بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان یزد در پایان مهر ۱۴۰۰ به عدد۶۸۶میلیارد و ۴۰۵میلیون ریال رسیده که پس از کسر سپرده قانونی به عدد۶۰۸میلیارد و ۷۷میلیون ریال رسیده اما بانک های استان تنها۴۶۵میلیارد و۹۵۲میلیون ریال را به صورت تسهیلات جاری و غیر جاری تسهیلات پرداخته کرده اند.

,

, ,

, ,

مشتری نداریم ، برای همین تسهیلات کم دادیم

, مشتری نداریم ، برای همین تسهیلات کم دادیم, مشتری نداریم ، برای همین تسهیلات کم دادیم,

حمید دهقان رئیس یکی از بانکهای خصوصی استان یزد در گفتگو با یزدرسا در پاسخ به این سوال که  بیشترین نقش در عدم پرداخت تسهیلات متوجه بانکهای خصوصی می باشد خاطرنشان کرد: : بانک های خصوصی تعداد مشتریانشان در مقایسه با بانکهای دولتی به مراتب کمتر است و بالطبع متقاضی دریافت تسهیلاتشان نیز کمتر می باشد به همین علت منابع مجاز بانکها در قالب تسهیلات پرداخت نمی شود.

,

دهقان ادامه داد: در چنین مواقعی روسای شعب باید با روشهای مختلف مشتریانی مطمئن برای خود جذب نمایند تا بتوانند منابع خود را در قالب تسهیلات پرداخت نمایند.

,

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که برای  کم بودن میزان سپرده های بانکی برای استان صنعتی یزد مطرح می شود وجود دفاتر و حسابهای اصلی شرکت های بزرگ استان در خارج یزد می باشد که باعث گردیده ، وجود این شرکت های بزرگ که از سرمایه های استان استفاده می کنند هیچ سودی برای استان یزد نداشته باشد که این موضوع را استاندار یزد تذکر داد و خواستار انتقال حساب های اصلی شرکت ها به داخل استان گردید.

,

حال باید منتظر ماند و تا پایان سال نظاره کرد که آیا بانک های استان طبق وعده  معاون استاندار یزد به تعهدات قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات عمل می کنند یا خیر و از آن طرف نیز باید منتظر واکنش مدیران شرکتهای بزرگ استان در قبال ، صحبتهای استاندار یزد مبنی برانتقال حساب های اصلی خود به یزد بود.

, حال باید منتظر ماند و تا پایان سال نظاره کرد که آیا بانک های استان طبق وعده  معاون استاندار یزد به تعهدات قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات عمل می کنند یا خیر و از آن طرف نیز باید منتظر واکنش مدیران شرکتهای بزرگ استان در قبال ، صحبتهای استاندار یزد مبنی برانتقال حساب های اصلی خود به یزد بود., حال باید منتظر ماند و تا پایان سال نظاره کرد که آیا بانک های استان طبق وعده  معاون استاندار یزد به تعهدات قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات عمل می کنند یا خیر و از آن طرف نیز باید منتظر واکنش مدیران شرکتهای بزرگ استان در قبال ، صحبتهای استاندار یزد مبنی برانتقال حساب های اصلی خود به یزد بود.,

انتهای پیام/ک

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه