اخبار داغ

امام جمعه واوان:

فاطمه‌وار در جهاد تبیین قامت برافرازیم

فاطمه‌وار در جهاد تبیین قامت برافرازیم
امام جمعه شهرستان واوان گفت: فاطمه زهرا (س) را در کنار همه خصوصیات و شاخصه‌های بی‌مانند و بدیلش، به حق باید الگو و سمبلی مثال‌زدنی در ولایتمداری و تبعیت و پشتیبانی از ولی بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: امروز سالروز ولادت دردانه هستی است، همان که کوثر است و چشمه جوشان امام1ت از وجود سراسر نور و هستی‌اش سرچشمه می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
او که هر روز و لحظه از زندگی کوتاه اما پربار و پرفروغش درسی است برای آن‌هایی که می‌خواهند در مسیر حق، اسلام و دین قدم برداشته و به بیراهه نروند.
,
 
,
در کنار ابعاد شخصیتی بی‌مانند و همتای ‌گوهر گران‌سنگ پیامبر اکرم (ص)، ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجود مبارک آن حضرت دایره‌المعارفی از آموزه‌هایی است که با وجود هر آنچه آموخته‌ایم، باید گفت اکنون و با گذر از پسِ قرن‌ها و صده‌ها هنوز بسیارش برایمان ناشناخته مانده است.
,
 
,
به همین منظور در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرستان واوان به بررسی گوشه‌هایی از ابعاد شخصیتی صدیقه طاهره (س) پرداخته‌ایم که در ادامه می‌‎خوانید:
, حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرستان واوان ,
 
,
دانا: زهرای مرضیه (س) را چطور معرفی می‌کنید؟
, دانا: زهرای مرضیه (س) را چطور معرفی می‌کنید؟, دانا: ,
 
,
حجت‌الاسلام محمدی: خداوند به واسطه وجود حضرت زهرا (س) عنایت بی‌بدیلی به پیغمبر خاتم ارزانی داشت، همانگونه که در قرآن کریم در این باره فرمود: "إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ".
, حجت‌الاسلام محمدی: , حجت‌الاسلام محمدی: ,
 
,
همه انبیاء الهی منتظر و مقدمه پیامبر خاتم بودند، هم او که دو امانت گرانبها یعنی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را برای امت خود به یادگار گذاشت، تا هر دو این امانات در وجود مبارک زهرای مرضیه (س) تجلی یابند.
,
 
,
محل نزول قرآن کریم قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) است جایی که از آن به قلب فاطمه زهرا تعبیر شده، چرا که نبی مکرم اسلام خود فرمود"فاطمه جان و روح من است".
,
 
,
به این ترتیب حقیقت قرآن، عترت و اهل بیت علیهم‌السلام در وجود حضرت زهرا (س) مادر ائمه معصومین علیهم‌السلام تا امام عصر (عج) است.
,
 
,
دانا: مهمترین شاخصه‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) کدامند؟
, دانا: مهمترین شاخصه‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) کدامند؟, دانا: ,
 
,
حجت‌الاسلام محمدی: آن حضرت در مدت کوتاه عمر دنیوی خود حضوری همراه با بصیرت و دشمن‌شناسی در صحنه داشته و در زمانی که عده‌ای دچار سستی و بازیچه شدن بوده و خود را به خواب زده‌ بودند، جان ارزشمندشان را فدای ولایت می‌کردند.
, حجت‌الاسلام محمدی: , حجت‌الاسلام محمدی:,
 
,
وجود مبارک حضرت با افشاگری و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم، با تمام وجود از ولایت امیرالمومنین دفاع کرد که این خود نشان‌دهنده اهمیت مسئله ولایت است.
,
 
,
کسی که خیر کثیر است و قلب و وجودش ظرف و محل تجلی قرآن کریم و اهل بیت خود را فدای ولایت می‌کند، تا به ما یادآور شود اهمیت و حساسیت این جایگاه در دین اسلام و اداره امور آن.
,
 
,
وقتی چنین شخصیتی در میدان دفاع از ولایت حاضر می‌شود حضورش نشان‌دهنده اهمیت موضوع ولایت و ولایت‌پذیری در دین مبین اسلام است.
,
 
,
به این ترتیب زهرای مرضیه در هنگامه‌ای که عده‌ای بازیچه شده و شمشیرهایشان در دفاع از حق و حقیقت کُند شده بود، با بصیرت، هوشمندی، دشمن‌شناسی و ولایتمداری در این صحنه مانده و جانانه از این ارزش‌ها دفاع کرد.
,
 
,
دانا: برای اینکه زندگی فاطمی داشته باشیم، چه کنیم؟
, دانا: برای اینکه زندگی فاطمی داشته باشیم، چه کنیم؟, دانا: ,
 
,
حجت‌الاسلام محمدی: دفاع از حق شمشیری بران و نیزه‌ای محکم می‌خواهد، حال گاه این شمشیر و نیزه در قلم، بیان و تبیین حقایق خود را نشان می‌دهد و گاه در قامتی دیگر.
, حجت‌الاسلام محمدی: , حجت‌الاسلام محمدی: ,
 
,
مهم این است که در شرایطی که امروز با عبور از جنگ سخت و نرم، در جبهه جنگ ادراکی در حال مبارزه‌ایم با الگوگیری از فاطمه زهرا (س) و تبیین درست واقعیات اجازه ندهیم دشمن حق را باطل و باطل را حق جلوه و نمایش دهد.
,
 
,
امروز هر یک از ما در این میدان رسالتی بر دوش داریم که باید به آن عمل کنیم، کافی است با شناخت دشمن و نقشه‌های او و مقابله با آنچه که می‌خواهد، اجازه ندهیم واقعیات وارونه و به گونه دیگری جلوه کند.
,
 
,
در این جهاد تبیینی که دشمن در آن نوع نگاه و ادراک ما را هدف قرار داده تا ذلت را عزت و عزت را ذلت نشان دهد، باید از صدیقه طاهره (س) درس آموخته و با ایستادگی در جبهه دفاع از حق و ولایت، اجازه هرگونه پیشروی را از دشمن بگیریم.
,
 
,
حضرت زهرا (س) آن زمان در برابر جاهلیت ایستاده و اجازه ندادند که باطل در قامت حق خود را معرفی کند، امروز نیز همگان وظیفه داریم با صف‎آرایی در برابر جاهلیت مدرن و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و اسلامی زهراگونه به تکلیفمان عمل کنیم.
,
 
,
بر اساس آنچه که گفته شد، تکلیف و وظیفه اصلی آن‌هایی که می‌خواهند زهراوار و همچون فاطمه (س) زندگی کرده و سیره و روش زندگی آن حضرت را همچون چراغ راهی برای خود بدانند، این است که با تبعیت و پیروزی از ولایت و در سایه اتکاء به دین، علم، مجاهدت و استقامت با جهالت مدرن به مبارزه برخاسته و آن را ریشه‌کن کنند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه