اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت جایگزین مناسب برای ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد

دولت جایگزین مناسب برای ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در صورتی باید حذف ارز ترجیحی را پیگیری کند که جایگزین‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه دولت در صورتی باید حذف ارز ترجیحی را پیگیری کند که جایگزین‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته باشد، گفت: من به نوبه خودم معتقدم که ارز ترجیحی فساد و رانت را در کشور به همراه داشته است، اما نباید از تأثیراتی که در کنترل برخی کالاهای اساسی هم داشته است، به راحتی گذر کرد و آنها را نادیده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی افزود: عمده نگرانی‌ مردم و نمایندگان مجلس این است که با حذف ارز ترجیحی گرانی‌ها بیشتر و شرایط زندگی مردم سخت‌تر از قبل شود، اما اگر دولت بتواند سیاست‌های بازدارنده و تعدیل‌کننده‌ای را اعمال کند، حذف ارز ترجیحی تأثیری در زندگی مردم نخواهد داشت، بلکه مزایای اقتصادی هم در پی دارد.
,
 
,
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که به نفع مردم باشد، مجلس از آن حمایت می‌کند، اما فعلاً اثرگذاری مثبت حذف ارز ترجیحی کاملاً برای ما نمایندگان اثبات نشده و چیزی که اثبات نشود را نمی‌توان براساس حدس و گمان مورد پذیرش قرار داد.
,
 
,
کاظمی معتقد است: جدا از این مباحث آنچه‌که برای ما نمایندگان به اثبات رسیده این است که ارز ترجیحی فساد و رانت در پی داشته، اما می‌توان با این فساد و رانت از طریق ایجاد سامانه‌های نظارتی برخورد شود. البته این موضوع برای زمانی است که دولت جایگزین مناسبی برای حذف ارز ترجیحی نداشته باشد و تصمیم بگیرد که این سیاست همچنان ادامه پیدا کند.
,
 
,
وی با بیان این مطلب که سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار ضعیف باید ادامه‌دار باشد، گفت: پرداخت یارانه مستقیم به اقشار و دهک‌های ضعیف یکی از سیاست‌های که دولت می‌تواند در راستای حمایت از مردم مدنظر قرار دهد اما مبلغی که دولت پرداخت می‌کند باید براساس تورم باشد و سال‌به‌سال هم براساس تورم افزایش پیدا کند؛ یعنی این نباشد که یک مبلغی مشخص شود و تا سال‌ها این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز شود و هیچ تغییری هم نکند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه