اخبار داغ

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان:

۲۰درصد اصفهانی ها در بازار خریدار برنج داخلی هستند

۲۰درصد اصفهانی ها در بازار خریدار برنج داخلی هستند
رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد اصفهانی ها در بازار خریدار برنج داخلی و ۸۰ درصد اصفهانی ها متقاضی برنج وارداتی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی بحق در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به روند صعودی روزانه و هفتگی قیمت برنج در بازار اظهار کرد: امسال میزان برداشت برنج ایرانی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، هزینه برنج کاران بنا بر اظهار کشاورزان در سال جاری نسبت به سال های گذشته دو برابر و  نیم بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان افزود: از سوی دیگر برداشت برنج کاهش یافته است، بنابراین برنج کاران با وجود این قیمت ها در بازار، همچنان ناراضی هستند و معتقدند که این قیمت ها جبران هزینه های آنها را نمی کند.

,

وی بیان کرد: اگرچه برنج شمالی در بازار بسیار کم است و مصرف‌کنندگانش عده‌ای خاص هستند، اما برنج خارجی به وفور در بازار موجود است و بیشترین مصرف کننده را دارد.

,

بحق یادآور شد: در حال حاضر هر کیلو برنج تایلندی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰  تومان، برنج هندی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه های زنجیره‌ای و برنج پاکستانی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، از سوی دیگر برنج ایرانی به قیمت خرده فروشی حتی تا ۸۰ هزار تومان هم به فروش رفته است.

,

وی  اعلام کرد:  برنج خارجی به صورت فراوان وارد بازار شده است و افرادی که قدرت خرید پایینی برای خرید برنج داخلی دارند، برنج خارجی خریداری می کنند.

,

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل فروش اصفهان  متذکر شد: در حال حاضر ۲۰ درصد اصفهانی ها در بازار خریدار برنج داخلی و ۸۰ درصد اصفهانی ها متقاضی برنج وارداتی هستند، اگر تمایل اصفهانی ها به خرید برنج داخلی بیشتر از ۲۰ درصد بود، به طور قطع قیمت برنج داخلی اکنون بیشتر از نرخ فعلی بود، اگر تقاضای مردم به دلیل کاهش قدرت خرید کمتر شود، به طور قطع قیمت ها رو به کاهش می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه