اخبار داغ

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوبشرق کشور تشریح کرد؛

همیاری سیل‌زدگان توسط ارتش؛ از ۲۱ سورتی پرواز، بازگشایی راه مواصلاتی ۳۳۰ روستا و پخت هزار پرس غذا در جنوب کرمان

همیاری سیل‌زدگان توسط ارتش؛ از ۲۱ سورتی پرواز، بازگشایی راه مواصلاتی ۳۳۰ روستا و پخت هزار پرس غذا در جنوب کرمان
امیر غلامعلیان گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۳۰ روستا در سیل محصور شده بود با استفاده از تجمع ادوات مهندسی قرارگاه بالغ بر ۹۰ درصد این راه‌ها، بازگشایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرتیپ دوم امیر غلامعلیان در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان در گفت و گو با "راه آرمان" عنوان کرد: به محض ابلاغ دستور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به نیروی زمینی محوری مبنی بر اعزام نیروهای امدادی برای کمک به مردم عزیزمان در جنوب استان کرمان بلافاصله قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با ادوات کامل مهندسی رزمی خود با ده‌ها دستگاه مورد نیاز جهت بازکردن مسیرهای مسدود شده زمینی و همچنین لایه روبی رودخانه ها شامل خودروهای بلدوزر، لدر، بیل مکانیکی، خودروهای مایلر،  گریدر، همه را با آمار کامل به منطقه سیل زده جنوب کرمان اعزام کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ا, ", راه آرمان, " ,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۳۳۰ روستا در سیل محصور شده بود با استفاده از تجمع ادوات مهندسی قرارگاه بالغ بر ۹۰ درصد این راه‌ها، بازگشایی شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق کشور درباره امدادرسانی هوایی نیز گفت: باتوجه به مسدود بودن راه‌های زمینی، کلیه امدادرسانی های هوایی، تاجایی که شرایط جوی اجازه می داد با استفاده از بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی از پخت نان و طبغ غذا برای مردم گرفتار سیل اظهار کرد:  تا امروز حدود ۶ هزار پرس غذای گرم به اضافه حدود۷۰ هزار قرص نان با استفاده از خباز خانه ها و آشپزخانه های سیار در بین مردم عزیزمان توزیع کردیم.

غلامعلیان بیان کرد: عمده فعالیت ما در منطقه جنوب کرمان بحث بالگردی بود که تا امروز حدود ۲۱ سورتی پرواز توسط بالگردهای هوانیروز در منطقه سیل زده انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق کشور عنوان کرد: اقدامات نیروی زمینی ارتش معطوف به جنوب استان نبود، در استان سیستان و بلوچستان هم با توجه به مشکلاتی که در نواحی دلگان و گلمرتی اتفاق افتاده بود، در مکان هایی که امکان دسترسی زمینی وجود نداشت و مردم در معذوریت بودند از امکانات ارتش جهت جابجایی مردم و آذوقه استفاده شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه