اخبار داغ

جامعه‌شناس و پژوهشگر ملی:

انقلاب اسلامی به دنبال احیای جایگاه والای "زن" در جامعه است/ نگاه دوقطبی به زن در فضای مجازی موج می‌زند

انقلاب اسلامی به دنبال احیای جایگاه والای "زن" در جامعه است/ نگاه دوقطبی به زن در فضای مجازی موج می‌زند
محمد صادق کوشکی جامعه شناس انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه زن در جامعه گفت: فصای مجازی یک دوقطبی از لحاظ نگاه جنسیتی به زن ایجاد کرده است که انقلاب اسلامی به دنبال احیای جایگاه والای زن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق کوشکی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی و جامعه شناسی در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص فرارسیدن روز زن و جایگاه زن در انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی، تفکری و اندیشه‌ای است که محصور به جغرافیای خاصی نیست، این حرکت ارزشمند به دنبال احیای اسلام ناب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی گفت: اسلام باعث تغییر در نگرش انسانِ جاهلیِ ایجاد شده در جایگاه زن بوده و انقلاب اسلامی به دنبال عوض کردن نگاه به زن است.

,

این پژوهشگر افزود: در دین جایگاهی به عنوان زن و مرد نداریم بلکه انسان مطرح است و انسان چه زن و چه مرد می تواند اشرف مخلوقات باشد و به مقام والای انسانیت دست پیدا کند، انقلاب اسلامی نیز به دنبال این نگرش است هرچند راه درازی در این خصوص در پیش داریم.

,

کوشکی گفت: انقلاب اسلامی بر اساس نگرش های دینی نگاه جنسیتی را قبول ندارد، در جایگاه انسانی همه مخلوقات خداوند هستند و در این نگاه اندیشه انقلاب اسلامی به دنبال این است که نگاه و نگرش انسانی به جایگاه زن داشته باشیم.

,

این پژوهشگر مسائل سیاسی و جامعه شناس انقلاب اسلامی بیان کرد: متاسفانه در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های تصویری حال حاضر که عمده سکانداری افکار عمومی را بر عهده دارد، بینش های غربی و نگرش جنسی از زن و مرد را ارائه می دهد و به دنبال ایجاد دیدگاهیاست که در آن زن را با نگاه جنسیتی نشان دهد، در صورتی که اندیشه انقلاب اسلامی نگاه متفاوتی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه