اخبار داغ

برگزاری مراسم بدرقه کاروان اسکی ایران به المپیک زمستانی؛

سجادی: شک ندارم المپین‌های ایران بهترین نمایش‌شان را به اجرا خواهند گذاشت/ چانگ‌هوا: شجاعت به معجزه می‌انجامد؛ به پکن خوش آمدید!+عکس

سجادی: شک ندارم المپین‌های ایران بهترین نمایش‌شان را به اجرا خواهند گذاشت/ چانگ‌هوا: شجاعت به معجزه می‌انجامد؛ به پکن خوش آمدید!+عکس
مراسم بدرقه کاروان اعزامی اسکی ایران به بازی‌های المپیک زمستانی پکن و تقدیر از پیشکسوتان المپین اسکی برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بدرقه کاروان اعزامی اسکی و ورزش‌های زمستانی ایران به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و تجلیل از پیشکسوتان المپین این رشته، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (دوشنبه - ۴ بهمن‌ماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک؛ با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، چانگ هوا سفیر چین، کیکاووس سعیدی دبیرکل، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، سیدنصراله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*سعیدی: این دوره از بازی‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد

, *سعیدی: این دوره از بازی‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد,

عباس نظریان در این نشست به قرائت بیانیه‌ای پرداخت و سپس کیکاووس سعیدی اظهار داشت: به ۳ ورزشکار راه‌یافته به بازی‌های المپیک پکن تبریک می‌گویم. ۴ مرحله انتخابی صورت گرفته و این اسکی‌بازان از این مراحل با موفقیت عبور کرده‌اند. این دوره از بازی‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که کشور دوست و هم‌پیمان چین میزبان آن شده و البته از سرمایه‌های عظیمی هم برخوردار است. وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها به علت اهمیت بالای المپیک زمستانی به همراه برخی مقامات وزارت امور خارجه حضور خواهند یافت. برای این کاروان صرف‌نظر از نتیجه، آرزوی موفقیت داریم.

,

*کاظمی پور: تعداد سهمیه بانوان‌مان نسبت به المپیک قبلی کم‌تر شده

, *کاظمی پور: تعداد سهمیه بانوان‌مان نسبت به المپیک قبلی کم‌تر شده,

مریم کاظمی‌پور هم در این مراسم عنوان داشت: فعالیت رشته‌های زمستانی به جهت این که هم بخش فنی و تجهیزاتی دارد، می‌طلبد که یک توان‌مندی فنی ویژه‌ای وجود داشته باشد تا آمادگی برای مسابقات مهم فراهم شود. تعداد سهمیه بانوان‌مان نسبت به المپیک قبلی کم‌تر شده و با توجه به استعدادهای موجود، باید این موضوع برطرف شود. باید در جلسات تخصصی این مشکل مطرح و پی‌گیری شود تا دختران ما بتوانند به سهم واقعی خود ارتقا پیدا کنند. امیدوارم این کاروان به سلامتی راهی پکن شود و برگردد، سپس نسبت به سطح کیفی‌شان بدرخشند و موفق باشند.

,

*چانگ هوا: شجاعت به معجزه می‌انجامد؛ به پکن خوش آمدید!

, *چانگ هوا: شجاعت به معجزه می‌انجامد؛ به پکن خوش آمدید!,

چانگ هوا سفیر چین در ایران در این نشست تصریح داشت: یک هفته دیگر سال نوی سنتی ماست و ۱۱ روز دیگر بازی‌های المپیک زمستانی هیجان‌انگیز افتتاح خواهد شد. مشتاقانه منتظر این بازی‌ها هستم و به ورزشکارانی که به زادگاهم می‌روند، غبطه می‌خورم. در المپیک‌ ۲۰۰۸ یک آهنگ محبوب در پکن بود که می‌گفت آغوش‌مان در انتظار شماست و درب‌ها به روی شما باز شده. هر کسی که هدف دارد، موفق می‌شود و شجاعت به معجزه خواهد انجامید. میزبانی موفقیت‌آمیز المپیک ۲۰۲۲، تعهد جدی ما به جامعه جهانی‌ست. نشان دادیم که چین اهمیت زیادی برای برگزاری المپیک قائل بوده و ریاست‌جمهوری هم به این موضوع توجه و تاکید ویژه‌ای داشته و خواسته تا خدمات ویژه را برای ایمنی و راحتی ورزشکاران فراهم کنیم. شاید برای ورزشکاران کشورها مهم‌ترین چیز این باشد که در فضایی سالم و ایمن در مسابقات شرکت کنند.

,

سفیر جمهوری چین در ادامه گفت: مطابق با پروتکل‌های ارائه شده، در حال توسعه پیوسته مدیریت هستیم و به شکل علمی و عملی با کووید۱۹ مقابله می‌کنیم. سعی بر این داریم که المپیک پکن در ایمن‌ترین مکان جهان برگزار شود. من از تمرینات ورزشکاران ایرانی دیدن کردم؛ آن‌ها سطح بالایی از رقابت و روحیه سخت‌کوشی را نشان داده‌اند و امیدوارم که بتوانند بهترین نمایش خود را در پکن برجای بگذارند. دنیا منتظر است و چین هم آماده. مطمئنا یک المپیک ایمن را ارائه می‌دهیم و اتجاد بیش‌تری را به جهان گرفتار پاندمی کرونا تسری می‌دهیم؛ به پکن خوش آمدید.

,

*سجادی: شک ندارم المپین‌های ایران بهترین نمایش‌شان را به اجرا خواهند گذاشت

, *سجادی: شک ندارم المپین‌های ایران بهترین نمایش‌شان را به اجرا خواهند گذاشت,

سپس سیدحمید سجادی در مراسم حضور یافت و بیان داشت: سفیر چین این روزها به دلیل تعاملات موجود ورزشی و هم‌زمانی با آغاز برنامه راهبردی ۲۵ ساله با این کشور دوست، هم‌کاری بسیاری با ما داشت. این یکی از قواره‌های کار بین‌المللی است که کشور میزبان پای کار باشد و سفیرش در برنامه‌های مختلف حضور یابد. باید برای میزبانی‌ها و اعزام‌ها، از تمام ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی بهره برد. امیدوارم در سال جدید چینی این معضل کرونا برای همیشه یا کنترل شود، یا از بین برود و دیگر ورژن‌های جدید آن را شاهد نباشیم.

,

وی در ادامه تاکید داشت: امروز درست است که ۳ سهمیه المپیکی در اسکی داریم اما خانواده‌ای دور هم جمع شده که به آن باید احترام گذاشت. حتما این ۳ دسته گل نماینده‌های شایسته‌ای برای‌مان خواهند بود. با توجه به این‌که خودم در المپیک ۱۹۹٦ آتلانتا در کیلومتر پنجم بریده بودم و دعای خیر مراسم بدرقه‌ام باعث شد ادامه دهم، ورزشکاران بدانند این دعای خیر و بدرقه امیدوارم باعث موفقیت‌شان شود. شکی ندارم که ورزشکاران ما بهترین پرفورمنس و نمایش خود را به اجرا خواهند گذاشت.

,

او در پایان گفت: ما هم مانند کشور چین در برنامه‌های کاری‌مان، باید فرهنگ‌سازی و پروموت کنیم تا ورزش ترویج بیش‌تری پیدا کند. باید از برداشت سقف شیشه‌ای بیرون بیائیم و فضای دست‌نیافتنی بودن اسکی، کوه‌نوردی و امثالهم را کنار بزنیم. امیدوارم یک یا دو روز در چین همراه کاروان باشم، این اولین حضور من در المپیک زمستانی خواهد بود که امیدوارم با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک هم جلساتی داشته باشیم.

,

*رونمایی از لباس ایران در المپیک زمستانی

, *رونمایی از لباس ایران در المپیک زمستانی,

در پایان نیز با حضور سیدستار صید، حسین ساوه‌شمشکی و سمانه احمدی؛ ۳ المپین کاروان اسکی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، از لباس رسمی کاروان کشورمان رونمایی به عمل آمد.

,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه