اخبار داغ

ایران 27 – کویت 26

هندبال قهرمانی آسیا| نمایش شگفت انگیز هندبالیست ها؛ فتح کویت در ثانیه آخر/ سلام بر رقابتهای جهانی

هندبال قهرمانی آسیا| نمایش شگفت انگیز هندبالیست ها؛ فتح کویت در ثانیه آخر/ سلام بر رقابتهای جهانی
تیم ملی ایران در یک بازی جذاب، نزدیک و نفسگیر با غلیه بر کویت توانست جواز رقابتهای هندبال قهرمانی جهان را کسب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه رقابتهای هندبال قهرمانی آسیا در عربستان، تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله دوم گروهی به مصاف کویت رفت. نبردی حساس مقابل یکی از مدعیان اصلی آسیا و دومین تیم پرافتخار هندبال قاره که پیروزی در این بازی اهمیت فراوانی داشت و می توانست جواز صعود به رقابتهای جهانی را صادر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تیم ملی کویت بعد از کره جنوبی، دومین تیم پرافتخار هندبال آسیا محسوب می‌شود. این تیم تاکنون 4 بار به مقام قهرمانی و 2 بار به عنوان نایب قهرمانی و 4 بار هم به عنوان سوم قاره آسیا دست پیدا کرده.

,

هندبالیست ها در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ساعت 14:30 در سالن گرین‌هال شهر دمام مقابل کویت قرار گرفتند. بازی ایران و کویت بسیار حساس، نزدیک و نفسگیر دنبال شد و دو تیم در نیمه نخست با تساوی 11 – 11 به رختکن رفتند.

,

نیمه دوم نیز با همین شرایط دنبال شد و دو تیم شانه به شانه هم جلو آمدند. در حالیکه بازی تا ثانیه های پایانی با تساوی دنبال می شد، یک شلیک زیبا و استثنایی از کاپیتان استکی حکم پیروزی ایران در این بازی را صادر کرد.

,

بدین ترتیب تیم ملی هندبال ایران در دیداری نفسگیر، حساس و پایاپای در ثانیه آخر بازی 27 بر 26 کویت را شکست داد تا ضمن راهیابی به نیمه نهایی قهرمانی آسیا، مجوز حضور در جام جهانی را هم به دست آورد.

,

محمد سیاوشی دروازه بان تیم ملی در این بازی درخششی فوق العاده داشت و سیوهای بسیار تماشایی انجام داد و نقش کلیدی در این برد داشت.

,

به این ترتیب با توجه به اینکه 5 تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی را کسب می‌کنند و ایران با این پیروزی صعودش به جمع 4 تیم برتر را قطعی کرد، توانست به عنوان نخستین تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند. این برای دومین بار است که هندبالیست‌های ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند.

,

ملی پوشان هندبال کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود از سد تیم‌های استرالیا، هند، عربستان و عراق گذشتند. شاگردان مانوئل فرناندز در آخرین بازی خود در مرحله دوم باید روز چهارشنبه از ساعت 16:330 مقابل بحرین قرار بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه