اخبار داغ

گور پهلوی خبرساز شد؛

باز شدن پرونده پهلوی‌ها با کشف گور دسته جمعی در مشهد

باز شدن پرونده پهلوی‌ها با کشف گور دسته جمعی در مشهد
کشف یک گور دسته جمعی از دوران پهلوی در گودال خشت مال های مشهد مربوط به حادثه کشتار مسجد گوهرشاد یک گذشته تلخ را تداعی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ واقعه مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ در پی اعتراض مردم به قانون کشف حجاب به دستور رضا پهلوی اتفاق افتاد و در این حادثه تلخ حدود ۱۶۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

کشف یک گور دسته جمعی از دوران پهلوی ها در گودال خشت مال های مشهد مربوط به حادثه کشتار مسجد گوهرشاد هر چند مورد تایید میراث‌فرهنگی قرار نگرفته، اما برای کاربران شبکه های اجتماعی یک گذشته تلخ را تداعی کرده است.

,

خبر کشف گور دسته جمعی تایید نشده اما خاطرات کسانی که کشته شدن دست جمعی را دیده بودند تداعی کزد.

,

, ,

این خبر بهانه ای برای فعالان فضای مجازی شد تا پرونده پهلوی ها را بار دیگر باز کنند، از اشاره به میدان ژاله با صدها کشته تا از دست دادن و یا بعبارتی شوهر دادن بحرین و فروختن برخی اراضی در خراسان شمالی به شوروی با این عنوان که اگر پهلوی بحرین را شوهر نداده بود هر کشتی که می خواست از خلیج فارس عبور کتد باید حق ترانزیت به ایران می داد.

,

در کارزار شبکه های اجتماعی کاربران همچنین یادآوری کردند حتی در کشور خودمان در برخی اماکن و سفارتخانه ها ورود سگ و ایرانی ممنوع بود و اینکه پهلوی ها دست بوس انگلیسی ها بودند و انگلیسی ها فقط عریان کردن زنان را به شاه آموخته بودند.

,

کاربران شبکه های اجتماعی در توییتر و اینستاگرام به این نکته هم اشاره کردند که درباری که نوکر آمریکایی ها بود و این امریکا در هر جایی از خاک ایران صاحب امتیاز و حتی با گرفتن حق توحش از ایرانی ها این ملت را تحقیر کردند بطوریکه در دوران پهلوی ارزش یک سرباز آمریکایی از وزیر ایرانی بالاتر بود و بعبارتی دیگر شاهی که مردم را پابویس خودش می خواست خودش دست بوس و نوکر غربی ها بود

,

, ,

در این مطالب همچنین علاوه به تجارت مواد مخدر همچون هروئین توسط خاندان رده بالای پهلوی که حتی چهره ها و سلبریتی های آن زمان را به کام مرگ فرستاده اشاره شده و در ادامه  به جلسات متفقین بدون اجازه مسوولین در خاک ایران نگاه کردند و روایت روزنامه ای را به تصویر کشیدند که شاه با بردن ۳۵ میلیارد دلار از اموال مردم ایران در لیست بزرگترین اختلاس گران قرار گرفت.

,

اما نکته جالب تر اینکه در این جنگ روایتگری برخی بازمانده های غربگدای دوران پهلوی به همراه سلطنت طلبها و منافقین در فضای مجازی بدنبال تطهیر جنایات پهلوی هستند، اما آفتابه تطهیر آنها دیگر زنگ زده و کارایی لازم را ندارد و کاربران شبکه های اجتماعی ایران اسلامی در واکنش به این افراد که از آن دوران و تفاله های پهلوی حمایت می کنند موضع گرفته و حتی هشدار دادند که آنها را به مردم معرفی خواهند کرد.

,

, ,

هنوز برخی افراد بدنبال تطهیر پهلوی و تفاله های آن هستند

, هنوز برخی افراد بدنبال تطهیر پهلوی و تفاله های آن هستند, هنوز برخی افراد بدنبال تطهیر پهلوی و تفاله های آن هستند,

نخقدرت الله عظیم پور کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما به واکنش فعالان اجتماعی در شبکه های اجتماعی در خصوص بیان برخی وقایع تلخ اشاره کرد و افزود: هنوز هستند در این کشور که از تفاله های خاندان پهلوی و دوران ستم شاهی دفاع و یا بدنبال تطهیر آن می گردند اما به فضل الهی نور انقلاب اسلامی یا همان نور الهی خاموش شدنی نیست و هر روز پر رنگ تر و روشن تر از گذشته می شود.

,

وی بیان کرد: بیان واقعیات دوران پهلوی آن هم با قلم فرسایی اقشار مختلف مردم در شبکه های مختلف اجتماعی بیانگر آن است که جنایات پهلوی ها چه به زبان علما و اندیشمندان و چه در مستندات انقلاب اسلامی و چه بیان خاطرات هم پیاله های پهلوی ها نسل به نسل و سینه به سینه گشته و اکنون نسل سوم و چهارم انقلاب متوجه این خباثت ها و جنایت های رژیم بیگانه دست نشانده شاهنشاهی می شوند.

,

حمله به دانشجویان از نقاط سیاه کارنامه پهلوی است

, حمله به دانشجویان از نقاط سیاه کارنامه پهلوی است, حمله به دانشجویان از نقاط سیاه کارنامه پهلوی است,

عظیم پور به یکی از ابعاد جنایات پهلوی در مراکز علمی و دانشگاهها اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین جنایات رژیم پهلوی، حمله به دانشگاه‌ها و کشتار دانشجویان بود که همواره به عنوان یکی از نقاط سیاه کارنامه این رژیم از آن یاد می‌شود.

,

وی تصریح کرد: رژیم پهلوی جواب اعتراض دانشجویان را در 16 آذر 1332 با گلوله می دهد. اما چند سال بعد در بهمن 1340 در جواب مطالبه دانشجویان کماندوهای خود را به دانشگاه روانه می کند و درست در ماه­های پایانی انقلاب در اردیبهشت 57 نیروهای شهربانی برای سرکوب دانشجویان به کمک گارد دانشگاه آمد و دانشجویان دانشگاه آذرآبادگان را به گلوله بست.

,

این کارشناس مسایل سیاسی حمله به دانشگاه تهران در آبان 57 را آخرین جنایت رژیم پهلوی و از مهم‌ترین این جنایات عنوان کرد و گفت: خاندان پهلوی جنایت ها و خیانت های فراوانی در این کشور انجام دادند، از سرکوب دانشجویان و طلاب و اقشار مختلف گرفته تا تجارت مواد مخدر و نوکری برای غربی ها و گواه این ادعاها تاریخ است و کسانی که هم پیاله با این خائنین هستند این خاطرات را تداعی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه