اخبار داغ

فوق تخصص خون و سرطان مطرح کرد؛

استرس شغلی، تغذیه و دخانیات؛ ۳ ضلع ابتلا به سرطان خون/ متاسفانه سن بیماری به کودکان رسیده است

استرس شغلی، تغذیه و دخانیات؛ ۳ ضلع ابتلا به سرطان خون/ متاسفانه سن بیماری به کودکان رسیده است
شهاب‌الدین سهراب‌خانی گفت: خوشبختانه سرطان خون در کودکان تا حد زیادی قابل درمان است اما هر میزان سن بالاتر برود پاسخ‌دهی به درمان کمتر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به اینکه تکثیر بیش از حد، خارج از قاعده و ناسالم سلول های خونی اعم از سفید، قرمز و پلاکت ها موجب ابتلا به بیماری سرطان خون می شود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه سن ابتلا به این بیماری به کودکان کاهش پیدا کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یک فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به اینکه تکثیر بیش از حد، خارج از قاعده و ناسالم سلول های خونی اعم از سفید، قرمز و پلاکت ها موجب ابتلا به بیماری سرطان خون می شود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه سن ابتلا به این بیماری به کودکان کاهش پیدا کرده است. , تیتریک,
شهاب الدین سهراب خانی افزود: خوشبختانه نوع خاصی از سرطان خون در کودکان تا حد زیادی قابل درمان است اما هر میزان سن بالاتر برود پاسخ دهی به درمان کمتر خواهد شد، عوامل خطر برای ابتلا به این بیماری شامل اشعه و پرتو، تغذیه، دخانیات و سیگار، الکل، عفونت های ویروسی در کودکی است. 
,
وی سابقه بیماری خانوادگی و ارثی، مواد شیمیایی و استرس های شغلی را در بروز سرطان خون موثر دانست و اظهار داشت: علائم بیماری ساده و عمومی بوده و شامل سرماخوردگی های مکرر، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی، خستگی زودرس، کبودی های مکرر، بدن درد، استخوان درد و بزرگی غده های لنفاوی خواهد بود. 
,
سهراب خانی تصریح کرد: خوشبختانه با داروهای جدید هر کدام از علائم درمان های اختصاصی دارد اما با توجه به اینکه متاسفانه سرطان خون احتمال بازگشت دارد، پیوند مغز استخوان پیش بینی شده است، کشور ما جز کشورهای پیشرو در زمینه مغز استخوان بوده بوده و امروز بسیاری از سرطان ها درمان دارد. 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خاتمه گفت: البته باید علائم عمومی و اولیه را برای تسریع روند درمان مورد توجه قرار داد و از آن غافل نشد، چرا که در مراحل نخست بیماری بسیاری از این علائم قابل تشخیص بوده و می توان از راهکارهای متعددی برای درمان آن استفاده کرد.  
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه