اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت بیجار:

نابودی بخش کشاورزی و وابستگی به کشورهای خارجی از خیانت‌های محرز پهلوی در ایران است

نابودی بخش کشاورزی و وابستگی به کشورهای خارجی از خیانت‌های محرز پهلوی در ایران است
ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: دوران پهلوی سراسر خیانت به کشور بود که مهمترین آن نابودی بخش کشاورزی و اتکا ایران در زمینه محصولات غذایی به خارج از کشور بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: سیاست‌های محمدرضا پهلوی در طول دوران سلطنتش، اقتصاد کشور را به سمت نابودی کشانده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی افزود: این سیاست‌ها یا محصول فشار دول خارجی بود و یا ناشی از افکار جاه‌طلبانه و بی خردانه خود شاه که موجب فلج شدن اقتصاد کشور شد.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: برای مثال در نتیجه اصلاحات ارضی شاه به آنجا کشیده شده بود که در اواسط دهه 1970 ایران از یک کشور خودکفا در محصولات کشاورزی به صورت وارد کننده مواد غذایی درآمد.

,

ماموستا محمدیان عنوان کرد: نابودی کشاورزی و سرازیر شدن روستائیان به شهرها که باعث ایجاد حلبی‌آبادها در اطراف تهران شد یکی دیگر از خیانت های دوران پهلوی در ایران بود.

,

وی تصریح کرد: برای ریشه‌یابی ضعف تصمیم‌گیری شاه باید به غرب‌زدگی و وابستگی بی‌چون و چرای شاه به آمریکا توجه کرد، در سال‌های اخیر منتهی به افول شاهنشاهی ، هر کسی که از آمریکا و انگلیس آمده بود وزیر می‌شد، بدون آنکه یک مدارجی را طی کند.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: علاوه بر این، شاه با آزاد گذاشتن دست اطرافیانش در امور اقتصادی، بزرگ‌ترین خسارت‌ها را بر این بخش مهم وارد ساخت.

,

ماموستا محمدیان اضافه کرد: به اعتراف پرویز راجی یکی از کارگزاران پهلوی، کارنامه دوران حاکیمت محمدرضا شاه چیزی جز این نبود: «کارنامه سال‌های حکومت شاه عبارتست از اتخاذ سیاست‌های اقتصادی فاجعه‌انگیز، اشتباهات فراوان در اولویت دادن به مسائل غیرضروری، غرور و تفرعن در امور نظامی، عشق مفرط به صلاح‌های آتشین و پرنده، عطش سیری ناپذیر به شنیدن تملق و چاپلوسی، بی‌احساسی کامل نسبت به احساست مردم کشور و سخنرانی‌های پر از گزافه‌گویی ممتد و اینگونه بود که به گفته راجی سلطنت پهلوی به سمت نابودی کشیده شد و بهایی که برای اشتباهات شاه باید پرداخت سرنگونی سلسله او، انهدام نظام شاهنشاهی، و طرد کامل همه خدمتگزاران رژیم پهلوی از صحنه سیاسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه