اخبار داغ

نگاهی به نرخ بالای اجاره بها در یزد؛

یزد در گرانی اجاره بها تهران را هم جاگذاشت!/سرمایه داران بی دردی بنام صاحبان خانه‌های خالی

یزد در گرانی اجاره بها تهران را هم جاگذاشت!/سرمایه داران بی دردی بنام صاحبان خانه‌های خالی
نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد گفت: قیمت اجاره بها در استان یزد با توجه به جمعیت و امکانات موجود حتی از قیمت های تهران بالاتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خانه های خالی یزد متعلق به افراد سرمایه دار است که بخشی از سرمایه خود را در بخش ملک سرمایه گذاری کرده اند اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این افراد نیز حتی واحدهای مسکونی خود را به هیچ عنوان حاضر به اجاره دادن نیست که همین موضوع باعث شده تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی در یزد خالی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی ادامه داد: متاسفانه چون صاحبان این منازل جز افراد سرمایه دار هستند اگر حاضر به اجاره منزل خود نیز بشوند نگاه کاسب کارانه و محاسباتی دارند، مثلا در هنگام اجاره واحد مسکونی خود مدعی هستند در دوسال قبل با اجاره هرماه واحد مسکونی خود می توانستند یک نیم سکه بخرند و هم اکنون قیمت یک نیم سکه را ملاک تعیین قیمت اجاره قرار می دهند.

,

نائیب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد به علت فرهنگ و سبک زندگی مردم یزد، اگر فردی سرمایه مازادی داشته باشد اولین فکری که به ذهن وی برای سرمایه گذاری میرسد خرید ملک می باشد تصریح کرد:رشد قیمت مسکن در چندسال اخیر باعث شده این تفکر رشد پیدا کرده و تعداد افرادی که هیچ نیازی به منزل یا حتی اجاره دادن منزل ندارند رشد پیدا کند و در نقطه مقابل با افزایش تقاضا برای اجاره منزل مواجه شده ایم که طبیعتا باعث افزایش اجاره بها شده است.

,

وی ابراز داشت: یکی از دلایلی که باعث شده تقاضا برای اجاره منزل در یزد شدت پیدا کند ، کاهش ساخت وساز مسکن در چندسال اخیر بوده است که متاسفانه طبق امارهای موجود این موضوع در یزد به شدت کاهش داشته است.

,

وی با بیان اینکه موضوع افزایش اجاره بها جز دغدغه های مسئولان استان است و در جلسات متعدد نیز مطرح کرده اند اما واقعیت این است که این موضوع با بخشنامه و دستورالعمل قابل حل نیست خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که دولت مردان می توانند در زمینه کاهش قیمت مسکن واجاره بها بردارند ، سرعت بخشیدن به ساخت و ساز مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن است ، البته باید این واحدها با کمترین قیمت ممکن و البته ایمن ساخته شود و در نقطه مقابل آن میزان وام مسکن نیز افزایش داشته باشد تا قشر نیازمند مسکن که عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند توان خرید این واحدها را داشته باشند.

,

دشتی در مورد اینکه طبق گزارش مرکز آمار ایران میزان افزایش اجاره بها در شهرستانهای استان بالاتر از مرکز استان است تصریح کرد: در چند سال اخیر بسیاری از شهرستانهای استان تبدیل به شهرهای مهاجر پذیر شده اند که همین موضوع باعث شده تمام پیش بینی ها و برنامه ریزی های مسئولان در اجرای طرحهای ساخت بهم ریخته شده و هم اکنون در تعدادی از شهرستانهای استان ، مشکل اصلی کمبود منزل برای اجاره است که باعث شده افراد متقاضی حاضر به پرداخت قیمت های بالا باشند تا بتوانند یک فرد را ترغیب کنند که واحد خود را به آنها اجاره دهد.

,

دشتی نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد در پایان اظهار داشت: سرعت بخشیدن به طرح های ساخت مسکن و همچنین اجرایی کردن اخذ مالیات برخانه های خالی می تواند جز مهمترین برنامه هایی باشد که عامل کاهش میزان اجاره بها در یزد خواهد شد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه