اخبار داغ

وقتی اعتیاد به یکی از چالش‌های اساسی جوامع تبدیل می‌شود؛

قیچی سرمایه‌های انسانی با قرارگیری در مرز مشترک با کشورهای تولید و صادرکننده مواد مخدر

قیچی سرمایه‌های انسانی با قرارگیری در مرز مشترک با کشورهای تولید و صادرکننده مواد مخدر
هم‌مرزی با کشورهای تولیدکننده مواد و در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفتن سبب پخش مخدرهای مختلف در کشورمان نیز شده است؛ به طوری که روزانه خبرهای مختلفی از کشف و ضبط مواد مخدر توسط مرزبانان و نیروهای خدوم انتظامی از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اعتیاد بلای خانمان سوزی است که در حال حاضر به یکی از چالش ها و انحرافات اساسی جوامع تبدیل شده است؛ هم مرزی با کشورهای تولید کننده مواد و در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفتن سبب پخش مخدر های مختلف در کشورمان نیز شده است؛ به طوری که روزانه خبرهای مختلفی از کشف و ضبط مواد مخدر توسط مرزبانان و نیروهای خدوم انتظامی از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد.

هر چند که از تلاش های بی شائبه نیروهای نظامی و مسئولان ذیربط نمی توان چشم پوشی کرد؛ اما باید در کنار برخورد های قاطع امکانات رشد فرهنگی و اجتماعی نیز فراهم شود تا افراد جامعه به سمت و سوی مواد مخدر نروند.

مواد مخدر، حشیش، در شهر و روستا به کودک، دختر ، پسران نوجوانان و جوانان تا زن و مرد۸۰ و۷۰ ساله رسیده است، باید جلوی یورش نگران کننده را نخست از دروازه هاگرفت، بعد (قانون ) را در مورد عامل ها و پادوهای توزیع (اجرا) کرد و معتادین را هم با ظرافت و ترمیم شخصیت اجتماعی و فردی و با انجام برنامه های پرورشی به ترک نشاند.

این ها برنامه‌ اصولی و عملی می خواهد؛ امکانات، تفریحی، بهبود وضع اقتصادی، کار، بسط فرهنگ و هنر می خواهد و سرمایه گزاری باید کرد تا در این‌شرایط سیلاب مرگ بار مواد شوم مخدر تا حد بسیار فروکش کند و نیز دیگر جوانان این مرز و بوم‌ به صلابه هروئین کشیده نشوند.

اعتیاد این بلای جسم و روح و آسیب اجتماعی روز بروز در ابعاد وسیعتری در شهرها از جمله بندرلنگه، بندرکنگ، روستاها و بخش ها ریشه می دواند و امروزه مردم این بندر شاهد از هم‌پاشیدن کانونهای خانوادگی، عموما زوجهای جوان‌ و پر پر شدن غنچه های زندگی هستند.

باید در زمینه اعتیاد سراغ علت رفت مانند هر پدیده دیگر اجتماعی، باید مبارزه علیه آن قاطع‌ وجدی و در جهت ریشه کن کردن باشد، مرزها کنترل شود، تبلیغات توام‌ با آموزش و پرورش هم موثر است ولازم خواهد بود.

اعتیاد مرا به روز سیاه انداخته است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتیاد مرا به روز سیاه انداخته است, اعتیاد مرا به روز سیاه انداخته است,

, , , ,


محمود یکی از معتادین گفت: من دارای همسر و دو فرزند و بیکار می باشم و تاکنون چندبار این عادت شوم را ترک کرده ام و این بار با همه وجودم سعی بر آن دارم که بدنیای اعتیاد بازنگردم.

وی در ادامه افزود: اگر امروز از اکثر معتادان سئوال شود که چرا به اعتیاد روی آورده اید، در جواب شما این را عنوان می کنند که رفیق ناباب باعث اعتیاد می شود؛  وانگیزه اعتیادم هوس و دوست ناباب بود من اول فکر می کردم دنیای اعتیاد، دنیای قشنگی است، بعد از یکی دو بار استعمال هروئین و ادامه آن به این روز سیاه افتادم واکنون همین امر برایم یکنواخت وخانمانسوز شده است.

وی درحالیکه بشدت متاثر وگریان بود گفت: من به خودم وگذشته ام فکر می کنم که همه چیزم را به پای اعتیاد ریختم و ثروت خودم را که از پدر به ارث گذاشته بود را از دست دادم و امروز بخاک سیاه نشسته ام، چکار کنم در این‌ شهر هیچ‌‌ وجود ندارد، نه تفریحی نه پارک‌درست وحسابی و….. از همه مهمتر کار هم دراین شهر نیست که حداقل خودمان سرگرم کنیم؛ در بندرلنگه مرکز بازپروری هست اما با کبمود امکانات دست وپنچه نرم می کند چون هزینه نگهداری این معتادان خیلی بالاست و در مرکز بازپروری استان هم‌آنطور و باید و شاید به متعادان نمی رسیدند.

وی افزود: باید افرادی که مواد مخدر وارد می کنند و افرادی که در خرید و فروش‌مواد مخدر دست دارند دستگیر کنند و این افراد ناباب وحریص را که جوانان همانند مرا به این گرد سفید آلوده می کنند به سزای اعمال خودبرسانند.

رفیق ناباب من را به دام اعتیاد انداخت

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رفیق ناباب من را به دام اعتیاد انداخت, رفیق ناباب من را به دام اعتیاد انداخت,

, , , ,

رضا فرهادی یک معتاد دیگر گفت : من مدت ۸ ماه است که خدمت سربازی را تمام‌کردم هرچه این در  و آن در زدم که‌ کارمناسبی پیدا کنم‌متاسفانه کار پیدانکردم ودر ادارات هم اگر کسی می خواهد استخدام شود باید از هفت حان رستم عبور کرد من به خاطر بیکاری و سر بار خانواده و فشار روحی که داشتم و معاشرت با دوستان در دام اعتیاد گرفتار شدم از این عمل دیوانه شدم ولی چه کنم مواد مخدر دربندرلنگه فراوان است، و امروز نوجوانان وحتی دختران هم به مواد از جمله حشیش روی آورند؛ اگر مواد مخدر در کشور پیدا نمی شد دیگر جوانی معتاد نبود؛ لازم است مرز های کشور بسته شود.

وی از مسئولین‌خواست تا با قاچاقچیان بر خورد قاطع داشته باشند و ما اگر نیم نگاهی به کشفیات نیروی انتظامی و دریابانی داشته باشیم در خواهیم یافت در طول ده ماه پیش از ۳ الی ۴تن مواد گرفته اند و آن هم درشهرستان بندرلنگه و این خود یک مصیبتی است.

برخورد قاطع با واردکننده و توزیع کننده مواد مخدر صورت گیرد

,
,
,
,
, برخورد قاطع با واردکننده و توزیع کننده مواد مخدر صورت گیرد, برخورد قاطع با واردکننده و توزیع کننده مواد مخدر صورت گیرد,

, ,

یکی دیگر از اهالی بندرلنگه گفت: اکنون در هر کوی و برزنی افراد معتاد به چشم می خورند و دزدی درشهر زیاد شده وحتی در روز روشن و در کوچه و پس کوچه های شهر که افراد در تردد هستند از آنها دزدی می شود؛ حتی سارقان به سیم تلفن هم رحم نمی کنند که بعداز دزدی حداقل یکی دوماه تلفن آنها قطع می باشد، هرکاری که این افراد معتاد می خواهند در سطح شهر انجام می دهند و ادامه وضع به همین شکل پیش رود تمام جوانان شهر را تهدید می کند ،باید به فکر چاره بود و راههای اساسی جهت رفع وضع موجود دراین شهر محروم را یافت.

شخص دیگری بنام محمدی گفت: دولت مساله مواد مخدر واعتیاد را به هرشکل که شده ریشه کن کند واگر نمی تواند این مساله را حل کند، حداقل معتادین را همچون‌ جذامیان از اجتماع افراد سالم دور کند، علیه آنهائی که در تهیه وتوزیع مواد دست دارند بصورت ضربتی اقدام کند، نه‌اینکه آنها را دستگیر شدند و هنوز پرونده تشکل نشده آزاد شوند، این درست نیست، باید با قاطعیت بااین افراد که سودا گران مرگ هستند برخوردکرد و نگذارند آنها که مواد مخدر تهیه وتوزیع می کنند به این آسانی از چنگال قانون فرارکنند.

اعتیاد طبق تعریف سازمان‌بهداشت جهانی یک حالت مسمومیت مزین دوره ای یا دائمی گفته می شودکه برای شخص یا اجتماع و یا هردوی آنهامضر است، علت های ایجاد اعتیاد متفاوت است ، مسئولین مملکتی برای ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز که اکنون‌بندرلنگه ودیگر بخش های تابعه با آن دست به گربیان است باید اقدام‌اساسی نمایند ونگذارند نیروی بزرگی که می تواند درپیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کارائی داشته باشد وهریک ازاین نیروهامی توانند عهده دار وظایفی باشند در اثر اعتیاد از دست برود همان طوری که برای نابودی کرونا همه مسئولین کشور دست دردست هم دادند وکم کم ریشه آن نابود می شود .

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه