اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آغاز بارش دو روزه باران و برف در کشور از امشب/ کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

آغاز بارش دو روزه باران و برف در کشور از امشب/ کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا تا ۸ درجه در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش باران و برف آغاز می‌شود که تا پایان وقت روز جمعه ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز با توجه به تداوم پایداری هوا، همچنان هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود که از در بعدازظهر به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاسته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش باران و برف موقتی آغاز می‌شود و به تدریج برخی از مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.
,
 
,
فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور در مناطقی از شمال فارس و برخی نقاط بوشهر، غرب اصفهان، استان مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، سمنان، البرز و تهران و نیز مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
,
 
,
فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد. همچنین در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت که در شمال غرب بارش‌ها به صورت برف و در غرب کشور برف و باران و عمدتاً برف خواهد بود. 
,
 
,
روز جمعه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران خواهد بود و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.
,
 
,
از اواخر وقت روز جمعه این هفته موج دیگری در برخی مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور باعث بارش می‌شود که در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده خواهیم داشت.
,
 
,
روز شنبه آینده در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود،   
,
 
,
روز پنجشنبه در نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در استان‌های استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نواحی مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.
,
 
,
از امروز تا روز جمعه این هفته در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. روز شنبه و یکشنبه آینده در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.
,
 
,
سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه پرفشار سرد از صبح روز جمعه تا اوایل وقت روز شنبه از کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه خبر داد و که روز جمعه در استان‌های خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس و روز شنبه در جنوب فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی شده است که باعث یخ زدگی محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی می‌شود.
,
 
,
شمال خلیج فارس فردا و دریای خزر فردا و روز جمعه مواج است.
,
 
,
بارش برف و باران در تهران
, بارش برف و باران در تهران,
 
,
در چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی نیمه ابری و گاهی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا صبح فردا وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و با توجه به پایداری نسبی جوی در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌ها وکاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعت‌ها غبارآلود، از بعداز ظهر به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۲ و ۴درجه خواهد بود. فردا برای تهران آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر ورش باد و کمترین دمای ۱ و بیشترین دمای ۸ درجه خواهیم داشت.
,
 
,
از امشب با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و تا صبح روز جمعه در بعضی ساعات در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده در نیمه شمالی استان، بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.
,
 
,
بارش در ارتفاعات شرقی استان تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد. همچنین از فردا شب تا روز جمعه شب در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
بندرعباس امروز با دمای ۲۴ درجه گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۲ درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه