اخبار داغ

رسوایی غرب در حفظ جایگاه زن

رسوایی غرب در حفظ جایگاه زن
زن در حالی در غرب، جایگاه پایین‌تری نسبت به مرد پیدا کرده است که اسلام زن و مرد را برابر و این دو را مکمل یکدیگر می‌داند تا به ایفای نقش خود در زندگی بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با صاحب نیوز؛ با بیان این که نامگذاری ایام تقویم به عناوین مختلف به منظور توجه بیشتر به آن عناوین صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اما نمی‌دانیم غرب با چه رویی می‌تواند از احترام و ارزش به‌ زن صحبت کند در حالی که علناً ارزش آن را زیر پا گذاشته و از آن به مثابه یک کالا استفاده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

رئیس حوزه علمیه فریدونشهر گفت: جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا، در کتاب خود آورده است در این کشور سالانه ۱۰۰ هزار زن برده به فروش می‌رسد و روزانه بیش از ۲۵ تجاوز که نه گزارش شده و نه رسیدگی می‌شود در دانشگاه‌ها و مدارس عالی آمریکا به وقوع می‌پیوندد در حالی که اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش روند منسوخ کردن برده داری را آغاز کرد و به هر بهانه‌ای، دستور به آزاد کردن برده داد مانند کفاره روزه و غیره.

,

وی گفت: در اروپا و آمریکا مرد ‌و زن را از دو‌جنس متفاوت می‌دانند در حالی که حقیقت غیر از این است و زن و مرد از یک روح به وجود آمده‌اند اما در دو بدن متفاوت قرار گرفته‌اند.

,

رئیس حوزه علمیه فریدونشهر تصریح کرد: غرب قائل به برابری زن و مرد نیست و اصولاً زن را از درجه نازل‌تری نسبت به مرد می‌داند و همین مسأله سبب می‌شود متقابلاً حامیان زنان اشتباه دیگری مرتکب شده و از برابری کامل زن و مرد سخن به میان بیاورند در حالی که اسلام نظر کامل‌تر و مترقی‌تری در این رابطه دارد.

,

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به این که قرآن کریم در موارد متعدد با الگو قرار دادن بانوانی همچون حضرت مریم،مادر و خواهر حضرت موسی، همسر فرعون و غیره بر جایگاه ویژه زن تأکید کرده است، عنوان کرد: اسلام مرد و زن را برابر می‌داند و بیان دارد اختلاف جسمانی این دو تنها به خاطر تکمیل یکدیگر برای ایفای نقش خود در زندگی است.

,

وی افزود: حضرت زهرا -سلام الله علیها- یک بانوی نمونه در اسلام است که جایگاهی قرار از همه مردان عالم دارد که خداوند فرموده است افلاک را به سبب وجود آن حضرت خلق کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه