اخبار داغ

مدیرکل گمرک خراسان شمالی عنوان کرد؛

افزوده شدن شمش آلومینا و نورد فولاد به فهرست کالاهای صادراتی از گمرک استان/ تقاضای تخفیف سود بازرگانی برای استان از دولت

افزوده شدن شمش آلومینا و نورد فولاد به فهرست کالاهای صادراتی از گمرک استان/ تقاضای تخفیف سود بازرگانی برای استان از دولت
جواد جعفری گفت: شمش آلومینا و نورد فولاد اسفراین دو ظرفیت جدید صادراتی استان از گمرک خراسان شمالی هستند که صادرات این دو محصول از گمرک استان نیز ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان رقم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، جواد جعفری، مدیرکل گمرک خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت روز گمرک اظهار کرد: از شش بهمن ماه سال ۹۹ تا شش بهمن ماه سال ۱۴۰۰ میزان ارزش صادرات کالا از گمرک استان به بازارهای هدف تا شش درصد و واردات کالا به گمرک استان تا ۲۳ درصد رشد یافته است.

جعفری گفت: طی مدت یاد شده، به ارزش ۴۴ میلیون دلار، کالا از گمرک استان صادر و به ارزش ۴۱ میلیون دلار کالا نیز به گمرک استان وارد شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده، از مجموع ۴۴ میلیون دلار صادرات کالا از این گمرک به بازارهای هدف، ۴۱ میلیون دلار آن در دی ماه امسال انجام شد.

این مسئول افزود: طی مدت یاد شده، میزان کالای صادر شده از گمرک استان ۴۹ هزار تن بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک استان به بازارهای هدف به ترتیب شامل کود اوره پتروشیمی خراسان، شمش آلومینا، نورد فولاد اسفراین، رب، سیمان، تولیدات پلی استایل و پلی فرم بوده اند.

جعفری یادآور شد: خوشبختانه شمش آلومینا و نورد فولاد اسفراین دو ظرفیت جدید صادراتی استان از گمرک خراسان شمالی هستند که صادرات این دو محصول صنعتی از گمرک استان نیز ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان رقم زده است.

با این وجود، وی درباره صادرات محصولات کشاورزی از استان ( که مهمترین رویکرد اشتغال استان کشاورزی است ) نیز اظهار کرد: تا به کنون صادرات این محصولات از گمرک استان به بازار هدف قابل توجه نبوده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ تن انگور و در سال جاری نیز ۳۰ تن محموله خربزه و مقداری سیب از این گمرک صادر شدند.

وی افزود: فقدان واحدهای سرتینگ، بسته بندی همچنین میسر نشدن بازاریابی های هدفمند صادراتی موجب شده اند که صادرات محصولات کشاورزی در استان قابل توجه نباشد.

جعفری خاطرنشان کرد: این در حالی است که در استان بخش خصوصی توانسته است سردخانه گمرکی برای ذخیره کالاهای کشاورزی به منظور صادرات را آماده سازی کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری ۳۰ کیلوگرم زعفران از گمرک استان با بازارهای دبی و ترکیه صادر شدند.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین از تحقق صادرات حوله رویین از جمله تولیدات صنایع دستی استان از گمرک استان به کشور انگلیس خبر داد و گفت: این اقدام از چهار ماه گذشته آغاز شده است که در هفته تا ۱۰ کیلوگرم از این کالا به کشور یاد شده، صادر می شود.

افزون بر این، وی بیان کرد: مناطق جوین و سبزوار از استان خراسان رضوی نیز تحت پوشش گمرک خراسان شمالی قرار گرفته و دفتر گمرکی خراسان شمالی در این دو منطقه نیز فعال شده اند تا ترخیص کالای این مناطق به لحاظ صادرات و واردات با تایید گمرک خراسان شمالی انجام شود.

جعفری درباره واردات کالا به گمرک استان نیز اظهار کرد: مواد اولیه، ماشین آلات خطوط تولیدی همچنین برنج بیشترین کالاهای وارداتی به گمرک استان هستند که مواد اولیه و ماشین آلات در انبارهای این گمرک وارد نمی شوند بلکه مستقیما به واحدهای تولیدی سفارش دهنده منتقل می شوند.

وی یادآور شد: این کالاهای وارداتی، کالاهای سفارش شده واحدهای تولیدی خراسان شمالی و واحدهای تولیدی خراسان رضوی هستند.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در خاتمه به تقاضای استان بر تصویب تخفیف ۲۰ درصد از حق سود بازرگانی برای خراسان شمالی از سوی هیات دولت نیز اشاره کرد و گفت: این تقاضا در سفر پیش روی رییس جمهور به استان مطرح می شود که تصویب آن موجب خواهد شد تا در آینده بسیاری از تجار و تولیدکنندگان سایر استان ها بخواهند به دلیل این تخفیف، کالاهای خود را از گمرک استان صادر کنند.

جعفری افزود: تصویب این مطالبه موجب ورود ارزش افزوده بیشتر به استان خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه