اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

حوزه فرهنگی جامعه باید مدیریت شود/ عمل به زندگی فاطمی باید در خانواده جاری باشد

حوزه فرهنگی جامعه باید مدیریت شود/ عمل به زندگی فاطمی باید در خانواده جاری باشد
سردار غیاثی گفت: فرهنگ جامعه موجودیت و هویت یک جامعه را تشکیل می دهد، هرچند جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و حتی دفاعی و نظامی قدرتمند باشد ولی اگر فرهنگ آن جامعه دچار انحراف شود آن جامعه یک جامعه میان تهی خواهد شد، حوزه فرهنگ را باید مثل حوزه سیاست و اقتصاد مدیریت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) عصر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شبیه یاس که در مجتمع آیه ها برگزار شد، بیان کرد: ضرورت فرهنگ و هنر برهیچ کس پوشیده نیست، جشنواره شبیه یاس هم باتوجه به فراخوان هایی که زده شده است و ماهیت خود همایش عمدتا در همین راستا است، اما بسیج و سپاه فقط اکتفا به برگزاری این جشنواره ها و شبیه به این موارد نداشته باشند بلکه باید در زیر ساخت ها، در تربیت نبروی انسانی در تراز انقلاب در حوزه هنر و فرهنگ تلاش کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری توسعه یافتگی رابه طور ریشه ای تابع فرهنگ می دانند

,  امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری توسعه یافتگی رابه طور ریشه ای تابع فرهنگ می دانند,

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه یافتگی بعضی   نقطه شروع و‌ توسعه را موضوعات اقتصادی می دانند و عده ای توسعه سیاسی را مقدم می دانند و عده ای هم فرهنگ را اساس جامعه و نقطه شروع توسعه می دانند، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری توسعه یافتگی رابه طور ریشه ای تابع فرهنگ می دانند، فرهنگ سرمنشا شروع و ادامه یک جامعه است و فرهنگ‌ موثرتر از سایر حوزه ها در جامعه اسلامی ما باید حاکم باشد.

,


انحراف فرهنگی جامعه مساوی با جامعه ای میان تهی 

,
, انحراف فرهنگی جامعه مساوی با جامعه ای میان تهی ,

سردار غیاثی اظهار کرد: فرهنگ جامعه در واقع موجودیت و هویت یک جامعه را تشکیل می دهد و هرچند جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و حتی دفاعی و نظامی قدرتمند باشد ولی اگر فرهنگ آن جامعه دچار انحراف شود آن جامعه یک جامعه میان تهی خواهد شد که نمی تواند سایر حوزه ها را به موفقیت برساند و آن را در طراز انقلاب اسلامی  ایران شکل بدهد.

,

حوزه فرهنگ هم مثل حوزه اقتصاد و سیاست باید مدیریت شود

, حوزه فرهنگ هم مثل حوزه اقتصاد و سیاست باید مدیریت شود,

وی با تاکید براینکه یکی ار آرمان های مقدس نظام نهادینه کردن فرهنگ دینی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی است، تاکید کرد: ما مثل خیلی از جوامع غربی نبودیم که فرهنگ را به حال خودش رها کنیم، بلکه معتقدیم حوزه فرهنگ هم باید مثل حوزه سیاست و اقتصاد مدیریت کنیم.

,


 باید بیشترین حساسیت های ما در حوزه فرهنگ باشد

,
,  باید بیشترین حساسیت های ما در حوزه فرهنگ باشد,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) فرهنگ را زیر بنای همه اقدامات سالم و به دور از هرگونه اغراض در جامعه می دانند افزود: فرهنگ نباید به حال خودش رها شود بلکه باید جهت دهی شود و از لحاظ کیفی مدیریت شود، فرهنگ جهت تاریخ را تعیین می کند و باید بیشترین حساسیت های ما در حوزه فرهنگ باشد.

,

وی اظهار کرد: اکنون تلاش دشمنان‌را شاهد هستیم به ویژه در ۲ دهه اخیر که رهبر فرزانه انقلاب همواره در این رابطه هشدار دادند و به صراحت در حوزه تهاجم فرهنگی گفته اند که تهاجم فرهنگی یک کار آرام و بی صدا است و در دراز مدت تاثیر گذار است،  متاسفانه متولیان امر آنطوری که باید در این مورد  توجه نکردند.

,


امروز خاکریزهای دشمن در مدارس و دانشگاه های ما است

,
, امروز خاکریزهای دشمن در مدارس و دانشگاه های ما است,

سردار غیاثی با بیان اینکه تفاوت است بین جنگ نرم و جنگ سخت، تصریح کرد: در جنگ سخت دشمن سراغ سنگرهای مرزی می آید و سعی در نفوذ و انهدام آنها دارد ولی در جنگ نرم دشمن سراغ ایمان ها و معرفت ها، عزم ها و ارکان اساسی نظام می آید، امروز دشمن خاکریزهای جبهه را برداشته و در پیاده رو ها، خیابان ها و مدارس و دانشگاه های ما گذاشته است.

,


وی افزود: اگر غفلت کنیم و اگر مراقبت از نسل جوان و نوجوان نکنیم، چه بسا بعدها حسرت خواهیم خورد، با توجه به نگرانی و دغدغه ای که حضرت آقا در دو دهه گذشته در حوزه مقابله منطقی و به دور از هرگونه احساس در فضای جنگ نرم داشتند، امیدوارم همه ما بتوانیم در انجام این موضوع مهم رسالت خود را در تقابل با جنگ نرم دشمن به درستی انجام دهیم.

,
,

عمل به زندگی فاطمی باید در خانواده ها جاری باشد

, عمل به زندگی فاطمی باید در خانواده ها جاری باشد,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه با توصیه به سبک زندگی فاطمی، اظهار کرد: عمل به آن همواره باید در بین خانواده ها جاری باشد، پرداختن به زوایای زندگی حضرت زهرا(س) می تواند باعث تعالی زندگی شود که در همین راستا ما به بهانه  مناسبت های ائمه معصومین باید تلاش کنیم که    آگاهی و شناخت را نسبت به زوایای زندگی ائمه  داشته باشیم، حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان ما هم در همه عصرها می تواند الگو باشد.

,

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دارای شکل و محتوا است، تصریح کرد: شکل آن جمهوری و محتوای آن اسلام و آموزه های آن است و بعد از ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب  امروز جمهوری اسلامی نقطه تعالی منطقه و لنگرگاه جهان اسلام  شده است و همچنان مسیر خودش را طی می کند و انقلاب اسلامی ایران در واقع در راستای نهضت  جهانی امام عصر(عج) قدم برمی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه