اخبار داغ

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی چین و آمریکا به خاطر امیکرون

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی چین و آمریکا به خاطر امیکرون
صندوق بین‌المللی پول شب گذشته پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصاد جهانی، اقتصاد آمریکا و اقتصاد چین را به خاطر تبعات شیوع امیکرون نسبت به پیش بینی قبلی کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا، چین و اقتصاد جهانی را نسبت به پیش بینی قبلی به خاطر چالش های پیش آمده ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام امیکرون، افزایش تورم، و همچنین اخلال در چرخه تامین کالا در کنار تبعات اجرای سیاستهای انقباضی پولی در آمریکا کاهش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
گیتا گوپیناس ، شخص شماره ۲ صندوق بین المللی پول، اعلام کرده که ما برای اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۲ رشد ۴.۴ درصدی را پیش بینی می کنیم که نسبت به گزارش قبلی ۰.۵% پایین تر است.
,
 
,
گوپیناس می‌گویند دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی افت رشد اقتصادی چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد برتر جهان است.
,
 
,
صندوق بین المللی پول اعلام کرده که شیوع سریع ویروس کرونا از نوع میکرون باعث شده تا شاهد از سرگیری دوباره اعمال محدودیت‌های تردد در بسیاری از کشورها و از سوی دیگر کمبود نیروی کار در آنها باشیم. در کنار این موارد شاهد آن هستیم که اخلال در حمل و نقل و چرخه تامین کالا در حال بالا بردن تورم در اقتصاد های بزرگ جهان است.
,
 
,
صندوق بین‌المللی پول گفته انتظار می‌رفت که شیوع امیکرون و تبعات آن بر اقتصاد جهانی محدود به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ باشد و پس از آن با توجه به قدرت بیماری زایی کمتر این نوع کرونا شرایط رو به بهبود برود اما احتمالا این روند بیش از میزان مورد انتظار طول خواهد کشید.
,
 
,
گوپیناس ادامه داد تشدید تنش بین روسیه و اوکراین که می‌تواند به افزایش قیمت حامل های انرژی در جهان منجر شده و روند افزایش قیمت ها را برای مدت زمان طولانی تر حفظ کند یکی دیگر از چالش های پیش روی رشد اقتصاد جهانی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه