اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

رونمایی از قرارگاه مرکزی پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی در دهه فجر/ خراسان رضوی تولیدکننده اول گوشت کشور است

رونمایی از قرارگاه مرکزی پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی در دهه فجر/ خراسان رضوی تولیدکننده اول گوشت کشور است
نظری گفت: قرارگاه مرکزی حمایت و پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی در دهه فجر رونمایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی صبح امروز در دیدار فعالان اقتصادی استان با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: وجود مقدس حضرت رضا(ع) به عنوان منبعی پرفیض در استان برکات زیادی دارد که می تواند علاوه بر برکات معنوی برکات اقتصادی هم داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: موضوع زیارت که از همان ابتدا دنبال کردیم یکی از اهداف اقتصاد زیارت بود که موضوع بسیار مهم است که اگر زمینه زیارت اسان، ارزان و عمومی را فراهم کنیم برای دلدادگان اهل بیت(ع)در کشور و خارج از کشور حضور زائران در زمینه های اقتصادی اثربخش است.

,

نظری گفت: خراسان رضوی مرز مشترک با دو کشور داریم و در تجارت و صادرات می توانیم نقش افرین باشیم و بر اساس آمار قریب به 2 میلیون تن کالا طی 9 ماهه گذشته صادرات داشتیم و نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار اورده ارزی داشته است.

,

وی با اعلام اینکه حدود 64 ماده معدنی در استان داریم و 1000 معدنی دارای پروانه هستند و 50 درصد انها فعال هستند افزود: خراسان رضوی با 85 هزار تن در سال تولیدکننده اول گوشت کشور است و 25 درصد غذای کشور را تولید می کند.

,

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 50 شهرک و ناحیه صنعتی و 5400 واحد صنعتی داریم که بخش کمی از انها راکد هستند  و باید فعال شوند تصریح کرد: معدن سنگ اهن در سطح کشوری در خراسان رضوی داریم که تامین کننده بخش های معدنی فولاد است.

,

وی افزود: ظرفیت انرژی بادی خوبی در استان داریم که در سطح دنیا کم نظیر است و می‌تواند انرژی گسترده و قوی داشته باشد.

,

نظری با اشاره به اینکه 7 میلیون دام سبک در استان در تلاش هستیم در شرایط خشکسالی و نهاده های دامی دامداری نیز به صرفه باشد خاطرنشان کرد: مسائل اساسی در زمینه استفاده از ظرفیت های موجود مواجه هستیم که اولین موضوع مهم ایجاد فضای مثبت در استان با هدف تقویت جریان کارکرد اقتصادی بخش مردمی است.

,

وی افزود: باور داریم اگر جریان مردمی در هر عرصه ای فعال شود و دستگاه های دولتی در خدمت این جریان باشد مشکلات رفع می شود که شامل عرصه های دیگر هم می باشد.

,

نظری ادامه داد: بخش های خصوصی ارتباط داریم و درخواست داریم که گستردگی فعالیت ها صورت بگیرد و دستگاه های دولتی باید از تصدی گری خارج شود و در راستای رونق فعالیت ها و تسهیلات اقدام کنند.

,

وی با بیان اینکه نیاز به قرارگاه مرکزی حمایت و پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی در خراسان رضوی داریم که در دهه فجر رونمایی خواهد شد افزود: 8 قرارگاه فرعی و موضوعی ایجاد می شود و در حوزه کشاورزی و دامداری و زیرساختی و سایر موضوعات به صورت قرارگاهی عمل می شود.

,

استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر این مطلب که جریان خدمات دهی در بخش های خصوصی باید مدیریت شود گفت: با فعال شدن این قرارگاه نقاط مرکزی در زمینه مدیریت و هدایت جریان اقتصادی استان که خلا جدی است اقدام می شود و راهبردگذاری استانی انجام می شود و هماهنگی بین بخشی در استان انجام می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه