اخبار داغ

ناظر گمرکات مازندران خبر داد:

رشد ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات مازندران

رشد ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات مازندران
علی یوسفی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، صادرات از گمرکات مازندران رشد ۶۰ درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی یوسفی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که بمناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد ، افزود : در ۱۰ماهه سال‌جاری ۳ میلیون و ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون دلار بین گمرکات مازندران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۷۹۵ هزارتن به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۵۹۶ هزار دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه صادرات گمرکات مازندران با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۲ و ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یوسفی منش با اشاره به اینکه مقاصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت ۵۰کشور بوده افزود : مهم ترین مقصدهای صادراتی کشورهای روسیه با ۲۵۱ هزار تن به ارزش ۴۵ میلیون و ۵۵۲ هزار دلار، قزاقستان با ۱۹۹ هزار تن به ارزش ۱۹ میلیون و۳۰۵ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۶۰هزار تن به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار، عراق با ۱۰۴ هزار تن به ارزش ۸۸ میلیون و ۵۳۷ هزار دلار و آذربایجان با ۱۲ هزار تن به ارزش ۷ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار بودند.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت ۲میلیون و۴۷۲ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۷۴۶ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد یافته است.

وی تصریح کرد: مبدأ کالاهای وارداتی در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۵ کشور و به ترتیب امارات متحده عربی با ۸۸۰ هزار تن به ارزش ۴۱۰ میلیون دلار، ترکیه با ۵۲۷ هزار تن به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار، روسیه با ۴۴۲ هزار تن به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار، قزاقستان ۱۴۵هزار تن به ارزش ۴۴ میلیون دلار و هنگ گنگ با ۱۱۴ هزار تن کالا به ۳۵ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار کرد : در این مدت ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۲ میلیون و۸ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشورهای همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی رشد ۲۹۷ و ۲۳۱ درصدی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه