اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰۰کیلوواتی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در دهه فجر

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰۰کیلوواتی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در دهه فجر
سلاحی گفت: ۷۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد که از این میزان ۳۷میلیارد تومان آن در حوزه شهرستان شیراز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه محمدرضا سلاحی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، امروز یکشنبه 10 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه از بهره برداری نیروگاه خورشیدی 200 کیلوواتی حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) با اعتبار 40 میلیارد در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برق رسانی به شهرک نفت، برقراری انشعاب کشاورزی، نیرورسانی و توسعه شبکه، نصب لوازم اندازه گیری از جمله پروژه هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال و همزمان با ایام الله دهه فجر بالغ بر 715 میلیارد ریال پروژه برقی توسط این شرکت  آغاز یا به بهره برداری خواهد رسید.

سلاحی با بیان اینکه بر اساس سیاستهای دولت بخش اعظم پروژه های یاد شده مربوط به مناطق روستایی کم برخوردار است، اضافه کرد: بجز اصلاح و توسعه مناطق هدف روستایی، دیگر پروژه‌های ویژه دهه فجر، شامل ایجاد انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، احداث و توسعه شبکه و ... خواهد بود که این پروژه‌ها در شیراز، سروستان، کوار، خرامه، زرقان، ارسنجان، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، ارژن و ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: طرح‌های آماده بهره‌برداری در شهرستان شیراز بالغ بر 373 میلیارد ریال و شامل پروژه‌های توسعه‌ای شامل انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر و روشنایی معابر است.

سلاحی در ادامه به پروژه های محرومیت زدایی و تخصیص اعتبارات قابل توجه ۳۰۰ میلیاردی از محل عوارض برق اصلاح، بهسازی و توسعه برق روستایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارزش ریالی و فیزیکی پروژه های اجرا شده در این بخش، با توجه به هدف و نیت محرومیت زدایی، این پروژه ها از نظر برآورده کردن انتظارت مردم و رفع کانون های خطر آفرین در روستاها و برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیز حایز اهمیت ویژه ای می باشد

وی، یادآور شد: در سال 1400 در راستای محرومیت زدایی 120 روستای هدف به بهره برداری رسید و برخی در حال اجراست و 31 میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش روستایی هزینه کردیم.

سلاحی همچنین با اشاره به اینکه این 120 روستا مشخص شدند تا شبکه این روستاها طی مدت 2 سال اصلاح شود و تاکنون 79 روستا اصلاح شبکه شکل گرفته است، افزود: 2 روستای بدون برق گشت اسب آباد در بخش ارژن و سرو نخودی شهرستان سروستان وجود داشت که در دهه فجر سال جاری، برق رسانی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به برقی شدن چاه های کشاورزی، گفت: 79 چاه کشاورزی با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد و 700 میلیون تومان برقی شده اند.

وی اضافه کرد: 71 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد که از این میزان 37 میلیارد تومان آن در حوزه شهرستان شیراز است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در پایان به برق رسانی به شهرک‌های نفت یک و دو شهر شیراز با 70 میلیارد ریال  اعتبار، احداث 4 فیدر خروجی از ایستگاه برفروشان به طول 4 کیلومتر و تجهیز 4 دستگاه پست ساختمانی اشاره کرد.

انتهای پیام/س
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه