اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

بازتولید ادبیات کاخ سفید در ایران/ اصلاح طلبان در پازل جنگ روانی اوکراینی-آمریکایی چه می‌کنند؟

بازتولید ادبیات کاخ سفید در ایران/ اصلاح طلبان در پازل جنگ روانی اوکراینی-آمریکایی چه می‌کنند؟
عملکرد جریان رسانه ای اصلاح طلب طی روزهای اخیر نشان داده است که این جریان به بهانه دفاع از حقوق بشر در اوکراین ادبیات جنگ روانی اتاق فکر کاخ سفید را در کشور بازتولید می‌کند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از اقدام نظامی روسیه در اوکراین، جریان رسانه ای اصلاح طلب به عنوان ستون پنجم دشمن در کشور تلاش کرد با مواضع و واکنش ها متفاوت، جنگ روانی اتاق فکر کاخ سفید را با ادبیاتی اصلاح طلبانه در کشور بازتولید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اگرچه جریان رسانه ای اصلاح طلب در طول 5 سال اخیر و در جریان حملات گسترده عربستان به یمن در سکوت بسر برده و واکنشی از خود نشان نداده بود اما در جریان حمله روسیه به اوکراین ژست حقوق بشری به خود گرفت تا به احقاق حقوق مردم یمن را فریاد بزند.

,

هندسه رفتاری رسانه‌ های اصلاح طلب حاکی از آن است که خط رسانه ای اتاق عملیات روانی کاخ سفید را دنبال کرده و در تولید ادبیات روانی، همان گزاره‌های القایی جریان رسانه‌ای غرب را در کشور بازتولید می‌کنند.

,

به نظر می رسد جریان رسانه ای اصلاح طلب که امروز بر موج رسانه ای غرب در وقایع اوکراین سوار است، نسبت به حوادث «نگاه نژادپرستانه» و «حقوق بشر فرمایشی» دارند نگاهی که از سوی غرب به عنوان خوراک غرب پرستان تامین می شود حال آنکه این روزها بیشتر از هر زمان دیگری اثبات شد که کاخ سفید همراه و پشتیبان قابل‌اعتمادی برای غرب‌گراها نیست با این حال فعالان رسانه ای اصلاح طلب همچون نام افرادی چون اکبر منتجبی، مهدی رحمانیان، مرجان لقایی، الهام نداف، مجتبی حسینی، ویدا ربانی، کیانوش درویشی، شکوفه حبیب زاده، زینب اسماعیلی، صبا آذرپیک و محمد باقرزاده همچنان در جرگه شیفتگان مکتب غرب در حال تنفس هستند.

,

این روند البته در حالی است که واکاوی صفحات مجازی چهره‌های اصلاح‌طلب نشان می دهد که در یک سناریوی هماهنگ، طی ۱۰ روز اخیر نسبت به حوادث اوکراین مواضع فعالانه از خود اتخاذ کرده و در حالی شعار برابری، حقوق بشر، آزادی بیان و... را تکرار می کنند که در برابر فجایع کشورهای جنگ‌زده دیگر مانند یمن سال‌هاست سکوت کرده‌اند.

,

اما سکوت جریان اصلاح‌طلب پیرامون مسائلی چون فجایع انسانی در یمن، کودک کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و کشتار مسلمانان به وسلیه بمب‌گذاری‌ها، به همین‌جا ختم نمی‌شود این جریان در همراهی و بازنشر محتوای تولیدشده توسط جریان معاند و متخاصم علیه سیاسیت‌های جمهوری اسلامی ایران هم نشان داده که همراهی با دشمنان ملت ایران بیش از هر چیز برای اهداف سیاسی آن اهمیت دارد نگاهی گذار به صفحات شخصی اصلاح طلبانی همچون محمدعلی ابطحی، یاشار سلطانی، صادق زیباکلام، مصطفی تاجزاده و پروانه سلحشوری نشان می دهد که این جریان یا در مسند قدرت سیاست های غربگرایانه را اجرا می کند یا به دور از قدرت خط فکری غرب را در کشور ترویج می دهد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه