اخبار داغ

به مناسبت روز پاسدار:

روایتی از چهل و سه سال مجاهدت مستمر پاسداران انقلاب

روایتی از چهل و سه سال مجاهدت مستمر پاسداران انقلاب
حضرت امام خمینی(ره) در تیر ماه ۱۳۵۸ به مناسب میلاد پر نور اول پاسدار اسلام ناب محمدی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با اعلام پیامی پیرامون رسالت این نهاد مقدس، سوم‌ شعبان را روز پاسدار نامگذاری کرد. با سیری در کارنامه سپاه پاسداران می توان خدمات بی شائبه و جهادی پاسدار ها را برای تعالی هرچه بیشتر جامعه اسلامی مشاهده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، پس از وقوع انقلاب اسلامی ۵۷، و با توجه به تهدیدات همه جانبه داخلی و خارجی که در صدد ساقط کردن نظام نوپای اسلامی ایران برآمده بودند، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی دستور به تاسیس نیرویی مردم پایه به جهت حفظ انقلاب و دستاورد های آن تحت عنوان "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" دادند.


نیرویی که شاید کمتر کسی پیش بینی می‌کرد ۴۳ پس از وقوع انقلاب اسلامی،  در این اندازه خوار چشم دشمنان اسلام و ایادی کفر گردد. حضرت امام خمینی(ره) در تیر ماه ۱۳۵۸ به مناسب میلاد پر نور اول پاسدار اسلام ناب محمدی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با اعلام پیامی پیرامون رسالت این نهاد مقدس،سوم‌ شعبان را روز پاسدار نامگذاری کرد.
 
به همین مناسبت به بررسی ابعاد و دستاوردهای ۴۳ ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت.

تربیت انسان های تراز انقلاب اسلامی
یکی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی که کمتر کسی در این سال ها به آن پرداخته است، تربیت انسان هایی در تراز تحول تاریخ و اقامه حاکمیت الله در جای جای کره زمین باشد؛ که در این بین نقش سپاه در تحقق این هدف، نقشی پر رنگ و اساسی می باشد.

با بررسی تاریخچه نیروی انسانی شاغل در این نهاد مقدس، از بدو تاسیس، دفاع مقدس و امروزه به انسان های بزرگ و خارق‌العاده ای بر خواهیم خورد که هر کدام به تنهایی جلوه ای تمام نما از اصحاب آخرالزمانی حضرت سیدالشهدا هستند؛ افرادی که شهید آوینی آنها را حامل بار تاریخ دانست و زمینه سازان ظهور حجت الله نامگذاری کرد.

اشخاصی چون شهید حسن باقری، محمود کاوه، عبدالحمید حسینی، محسن حججی، حسین قمی، محمود رضا بیضایی، حسن تهرانی مقدم، احمد کاظمی، حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای گرانقدری که جلوه های الهی و انسان تراز اسلام در آنها ظهور کرده است، گواهی بر درستی این گزاره است.

انسان هایی که با قدرت ایمان و اخلاص، پیچیده ترین معادلات ایادی طاغوت در عالم را به نفع جبهه اسلام تغییر داده و جلوه دیگری از انسان در قرن منهت ۲۱ به جهانیان معرفی کردند‌.

سپاه درعرصه های منطقه ای و بین المللی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه کفر به سرکردگی آمریکا متوجه خطر جدی که ماهیت آنها را به خطر انداخته و بیداری مجدد ملت های مظلوم منطقه و جهان گردید و به همین واسطه جنگ گسترده ای را در جبهه های نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه ای و... بر علیه ایران اسلامی برنامه ریزی و آغاز کرد.

یکی از اصلی ترین برنامه های استکبار جهانی، به جهت جلوگیری از صدور گفتمان انقلاب اسلامی به دیگر ملل منطقه، حضور نظامی، تاسیس و تامین گروهک های تروریستی و در نهایت ایجاد نا امنی خاورمیانه به جهت ضربه به امنیت و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.


از همین رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان دژ مستحکم حفاظت و صدور انقلاب اسلامی قلمداد میشود، با تشکیل نیروی قدس سپاه توانست نا امنی را فرسنگ ها از مرز های رسمی کشور دور کرده، و ضرب شصت محکمی به ائلاف های خارجی و گسترده عبریغربیعربی حاضر در منطقه و حتی خارج از خاورمیانه وارد کند.

به عنوان مثال، قائله داعش که یکی از خطرناک ترین و پرخرج ترین تدابیر ایادی استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران قلمداد میشود، با رشادت پاسداران و دیگر قوای جبهه مقاومت اسلامی به پروژه ای شکست خورده تبدیل گردید. در این بین باید از فردی نام برد که ابتکارات متکی به اخلاص او گره گشای سخت گردید.


شهید قاسم سلیمانی که توانست با مجاهدت شبانه روزی و با تشکیل و تجهیز جبهه مقاومت اسلامی نظیر حزب‌ الله لبنان، حشد الشعب عراق، فاطمیون افغانستان، انصار الله یمن و... گام بزرگ و مهمی را در جهت ایجاد زمینه سازی ظهور و دست برتر ملت های مسلمان منطقه در برابر جهان خواران به ارمغان برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

جهاد خدمت رسانی داخلی به ملت شریف ایران
در سال های اخیر وقایع طبیعی همچون سیل،زلزله و... متوجه مردم عزیز ایران و تحمیل خسارت هایی بوده است که با بررسی این وقایع به نقش بی بدیل نیروی مسلح نظیر سپاه پاسداران در جهاد خدمت رسانی به مردم مواجه میشویم‌.

,
,

 

,

دیگر جلوه خدمت رسانی پاسداران و بسیجیان، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در  نقاط کم برخوردار کشور به خصوص مناطق شرقی می باشد. طرح های آب رسانی، محرومیت زدایی، عمرانی و فرهنگی که با تلاش شبانه روزی خادمین ملت تحت قالب گروه های جهادی، کمک بزرگی به دستگاه اجرایی کشور و دولت های مختلف کر ه است. هرجا سخن از "محرومیت" به میان آمده، پاسداران و بسیجیان انقلاب اسلامی پابه میدان گذاشته اند تا با اتکا به خداوند متعال برای کمک به هموطنان خود بکوشند.


انتهای پیام

,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه