اخبار داغ

قاری بین المللی قرآن کریم:

رسیدن به عمق قرآن جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست/ قرآن کریم مملو از آیاتی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند

رسیدن به عمق قرآن جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست/ قرآن کریم مملو از آیاتی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند
"محمود لطفی نیا" قاری بین المللی قرآن کریم هدف از قرائت قرآن وقتی در منصه ظهور اجتماعی قرار می گیرد نباید جزء دعوت انسان به دریافت پیام الهی باشد، گفت: رسیدن به عمق قرآن جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست. تفقه بخش عمیق تری از تفکر است. نسبت به پدیده ای ممکن است فکر کنید اما وقتی از فکرکردن به سوی تحقیق و مطالعه کردن پیرامون آن و فهمیدن و درک کردن آن پیش می رویم، تفقه حاصل می شود از این رو قرآن کریم مملو از آیات الهی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند و برای درک آن به تعلم و تفقه نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، استاد "محمود لطفی نیا" ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۳ در لاهیجان متولد شده است، پدرش از اهالی بندرانزلی و مادرش هم لاهیجانی است. فعالیت استاد «محمود لطفی‌نیا» تنها به قرائت قرآن محدود نشده است و وی در زمینه خوشنویسی نیز سال‌ها به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
خبرنگار ۸دی به بهانه دیدار رهبر معظم انقلاب با قاریان قرآن کریم با این قاری برجسته گیلانی گفتگو کرده است که در ادامه می آید:
,
 
,
رسیدن به عمق قرآن کریم جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست
, رسیدن به عمق قرآن کریم جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست, رسیدن به عمق قرآن کریم جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست,
 
,
"محمود لطفی نیا" قاری بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان قرآن کریم، اظهار کرد: رهبر انقلاب یک مرحله ای از بلوغ جامعه قرآنی کشور را بیان کردند و توصیه های عالی ایشان در طی سالیان دراز برای رسیدن تدریجی به این بلوغ بوده است. فرمایشات امسال رهبری حکایت از این داشت که جامعه قرآنی، گام در مسیری بگذارند که به عمق و باطن قرآن نزدیک تر شوند.
,
 
,
وی تصریح کرد: رسیدن به عمق قرآن جزء با تعلم و تفقه امکان پذیر نیست و آیات، دلالت بر این موضوع دارند لذا نه تنها در مراحل ابتدایی بلکه باید در مراحل فوقانی آموزش های قرآنی و در مراحل عالی و نهایی انس جامعه با قران باید از پوسته بگذریم و به عمق و باطن نزدیک شویم.
,
 
,
قرآن کریم مملو از آیاتی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند
, قرآن کریم مملو از آیاتی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند, قرآن کریم مملو از آیاتی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند,
 
,
این قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه کدام یادگیری، منجر به شناخت عمیق قرآن می شود و چه نوع تفقهی ما را به باطن قرآن نزدیک می کند، اظهار کرد: باید زانوی ادب در پیشگاه اهل بیت(ع) فرود آوریم و با نگاه آنها در ارتباط با آیات الهی آشنا شویم تا برای تعیین مسیر زندگی مان برنامه ریزی کنیم. در واقع تفقه بخش عمیق تری از تفکر است. نسبت به پدیده ای ممکن است فکر کنید اما وقتی از فکرکردن به سوی تحقیق و مطالعه کردن پیرامون آن و فهمیدن و درک کردن آن پیش می رویم، تفقه حاصل می شود. قرآن کریم مملو از آیات الهی است که دنیا و آخرت انسان را آباد می کند و برای درک آن به تعلم و تفقه نیاز است.
,
 
,
این کارشناس قرآنی ادامه داد: در مسیرهای آموزشی موجود در جامعه قرآنی این پیشرفت مشاهده می شود ولی نقص هایی هم وجود دارد. فرمایش رهبری ناظر به این مسئله است که عمق بیشتری به رهروی در این مسیر ببخشیم.
,
 
,
لطفی نیا با بیان اینکه تعلم یعنی آموزش و یادگیری که بسترهایش باید فراهم شود و حوزه های علمیه در این زمینه فعال هستند، بیان کرد: لازم است نوع فعالیت ها، رفاقت با کتاب و تفسیر و تألیف در حوزه های قرآنی نوشته شده در سطوح فراگیر مطالعه شود. هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و باید از این فراتر برویم و گام در مسیری بگذاریم که ان شاالله به سمت بهره مندی انسان مؤمنِ علوی و مهدوی در مسیر جامعه سازی مهدوی حرکت کنیم.
,
 
,
هدف از قرائت قرآن وقتی در منصه ظهور اجتماعی قرار می گیرد نباید جزء دعوت انسان به دریافت پیام الهی باشد
, هدف از قرائت قرآن وقتی در منصه ظهور اجتماعی قرار می گیرد نباید جزء دعوت انسان به دریافت پیام الهی باشد, هدف از قرائت قرآن وقتی در منصه ظهور اجتماعی قرار می گیرد نباید جزء دعوت انسان به دریافت پیام الهی باشد,
 
,
وی با اشاره به اوج فرمایشات رهبری مبنی بر هدف گذاری قاریان در قرائت کلام الله، بیان کرد: قرائت قرآن جدای از آن که امری فردی است امری اجتماعی نیز به شمار می رود و وقتی در منصه ظهور اجتماعی قرار می گیرد، هدف و غایتش نباید جز دعوت انسان به دریافت پیام الهی باشد. زمانی که قاری با مهارت هایش می خواهد به زیباترین وجه، قرآن را قرائت کند، نیتش در ارائه این قرآن خوانی باید تبلیغ باشد زیرا در روایت آمده که قاری قرآن حلقوم قرآن است و حنجره او برای نشان دادن و شنیده شدن آیات الهی به گوش و جان مستمعین است.
,
 
,
قرائت قرآن باید بر قلب و جان مستمع بنشیند
, قرائت قرآن باید بر قلب و جان مستمع بنشیند, قرائت قرآن باید بر قلب و جان مستمع بنشیند,
 
,
لطفی نیا با بیان اینکه اساسا قرآن بر قلب پیامبر(ع) نشست و لذا در عمل قرائتی که قاریان قرآن انجام می دهند باید بر قلب و جان مستمع بنشیند، تصریح کرد: قاری قرآن باید این معرفت و نیت را داشته باشد و صرفا برای نمایش صدایش و جمع آوری فالوور و طرفدار نباشد. باید جان، زبان، فکر و نیتش را پاک کند و وقتی سخن از دل براید لاجرم بر دل نشیند.
,
 
,
این استاد و کارشناس قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن ذکر است و همان طور که برای تطهیر و تعالی روح خودمان در خلوت قرآن می خوانیم با همان کیفیت و حالت روحی برای مردم اجرا کنیم تا این تاثیرگذاری مورد رضایت خدا و رسولش باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه