اخبار داغ

سود پرواربندی دام در جیب دلالان؛

گران‌شدن گوشت براساس فرمول‌های اشتباه قصابان/ کارگروه تنظیم بازار مصوبه ای نداشت

گران‌شدن گوشت براساس فرمول‌های اشتباه قصابان/ کارگروه تنظیم بازار مصوبه ای نداشت
اختلاف نظر بین قیمت ۱۹۳ تا ۲۰۷ هزار تومانی گوشت قرمز باعث شد که جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار گلستان مصوبه‌ای نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ در روز گذشته گزارش نتایج بررسی کمیته کارشناسی در خصوص آنالیز قیمت گوشت قرمز و پیشنهاد جابه جایی گروه کالایی گوشت قرمز از گروه سوم به گروه دوم مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دان, گلستان ما,

براساس آنالیز قیمتی این کمیته کارشناسی از مجموعه ۶ رأس دام قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز ۱۹۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای عرضه درب قصابی تمام می‌شود و این در حالی است که مسئولان اتحادیه قصابان می‌گویند در بررسی کارشناسی به صورت میدانی قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز ۲۰۷ هزار تومان است و تنها به واسطه ماه رمضان و ایام نوروز و به درخواست مسئولان استان با قیمت پایین‌تر از آن گوشت قرمز را عرضه کردند.

,

, ,

در کارگروه تنظیم بازار استان گلستان که روز گذشته برگزار شد اما فرماندار مراوه تپه که بخش عمده‌ای از دام زنده از این شهرستان در استان عرضه می‌شود می‌گوید دامداران بره‌های خود را کیلویی ۶۵ هزار تومان عرضه می‌کنند و عرضه قیمت گوشت در قصابی‌ها به قیمت تمام شده ۲۰۰ هزار تومان گران فروشی است و سود پروار‌بندی دام‌ها در جیب دلالان قرار گرفته است.

,

قربانی یادآور شد: از دیرباز قیمت گوشت قرمز دو برابر قیمت تمام شده دام در نظر گرفته می‌شد و براساس آن باید هر کیلو گوشت در قصابی‌ها نهایتاً ۱۴۰ هزار تومان به فروش برسد و بیش از این قیمت گران فروشی است.
همچنین در این جلسه مسئولان جهاد کشاورزی بیان کردند که قیمت بره در میادین عرضه دام ۷۰ هزار تومان است و پیشنهاد کردند که عشایر و دامپروران بخشی از دام خود را در کشتارگاه‌ها به فروش برسانند و این مسأله باعث رقابت در بازار و تنظیم آن خواهد شد.

,
,

اختلاف نظر بر سر قیمت گوشت قرمز نهایتاً باعث شد که کمیته تنظیم بازار بدون مصوبه به کار خود پایان بدهد.

,

زمزمه های گران شدن دام زنده در آستانه عید قربان و تقاضای افزایش قیمت گوشت قرمز از سویی قصابان باعث خواهد شد که گوشت قرمز از سفره مردم دور تر شود.

,

یکی دیگر از حاشیه‌های جلسه روز گذشته نیز ترک جلسه از سویی استاندار گلستان در دقایق اولیه بود.

,

انتهای پیام/

,

, ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه