اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

اروپا با تحریم نفتی روسیه خود زنی کرده است

اروپا با تحریم نفتی روسیه خود زنی کرده است
هادی ثروتی گفت: وابستگی انرژی کشورهای اروپایی به روسیه برگ برنده ای در دست این کشور است و اینده اروپا بر اثرات بلند مدت این تحریم ها پرنوسان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ثروتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با تنش های اخیر اروپا ناشی از تحریم های روسیه گفت: اروپا که حتی پیش از تحریم روسیه، با مشکل در تامین گاز مورد نیاز کارخانجات و خانوارها مواجه بود، شرایط با اعمال تحریم علیه روسیه بدتر شده و کار به جایی رسیده که شاهد شکل‌گیری اعتراضات نسبتاً گسترده در سطح برخی کشورهای اروپایی به خاطر بالا بودن قیمت بنزین و گازوئیل هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ثروتی با اشاره به اینکه وابستگی انرژی کشورهای اروپایی به روسیه برگ برنده ای در دست این کشور است، افزود: برخی کشورها در این میان مانند آلمان بیشترین ضربه را خورده و برخی که وارد سناریوی تحریمی آمریکا و اروپا نشدند مانند مجارستان مشکل جدی در حوزه انرژی ندارند.

,

ثروتی اظهار کرد: تبعات اقتصادی، تورم شدید و افزیش قیمت ها در اروپا در بلند مدت بیشتر خواهد شد و آینده اروپا پرنوسان وتلاطم خواهد بود و اروپا تحت تاثیر آمریکا اثرات این فضای تحریمی را پذیرفته است.

,

این کارشناس سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: در واقع می‌توان نتیجه گرفت با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی اروپا و آمریکا علیه روسیه به این زودی‌ها شاهد فروکش کردن روند افزیش قیمت نفت، بنزین، گازوئیل و محصولات پتروشیمی و کشاورزی در جهان نخواهیم بود و کشورهای غربی باید با مشکلاتی نظیر آنچه گفته شد دست و پنجه نرم کنند.

,

بنا به گفته این کارشناس سیاسی در جنگ روسیه و اوکراین؛ اهداف روسیه در فاصله گیری از ناتو تا حدود زیادی تامین شده و بسیاری از زیر ساخت های اوکراین نابود شدند و از طرف دیگر تصور می شود در روند مذاکرات آینده، اوکراین با نپذیرفتن پیمان آتلانتیک شمالی یک کشور بیطرف باقی بماند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه